Skocz do zawartości

PO WYMIANIE ZAWORÓW...


dodi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A z jakiego powodu wymieniałeś te zawory? Moim zdaniem zawory nie mają tu znaczenia a bardziej bym się skupił na rozrządzie i zapłonie, bo chyba tam ktoś namieszał. Silnik strzela zazwyczaj jak ma wyprzedzony zapłon za nadtto i tym samym mocniej się grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory oryginalne (Czyt. tytanowe) w CRFach padaja bylskawicznie. A jak kopiesz to "stawia" ci sie moto ? Jesli tak to prawdopodobnie przestawiony jest rozrzad o jeden zab. 15 min roboty i juz jest tak jak powinno :D (czasem ustawianie wedlug cech jest bledne)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey

 

Widze ze znasz temat padających zaworów w crf`ach. Kupiłem zestaw stalowych+specjalne sprężyny i podkładki. Co do rozrządu to właśnie ustawiałem na cechy ale jak można inaczej to stwierdzić?

Nie bardzo rozumie "czy moto sie stawia", jeżeli chodzi ci o kompresje to czasami jak otworzy się auto-dekompresatr to przywali w kopa:)

 

dodi

Edytowane przez dodi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolo z podzialka katowa 360 stopni i otworem do zalozenia na wal silnika, czujnik z podstawa i przedluzka do zlapania GMP tloka, kawalek drutu do zamocowania na silniku po wyzerowaniu kola i to chyba wszystko.

Oprocz tego potrzebne sa zebatki walkow rozrzadu z mozliwoscia przestawiania walkow lub kol zebatych w jakims zakresie obrotu - zamiast okraglych otworow na sruby musza miec te otwory przedluzone po obwodzie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx wielkie za pomoc ale niestety takiego sprzetu nikt nie ma u nas :buttrock: probowalismy przestawić rozrzad o jeden ząb w lewo potem w prawo i nic, gaznik sprawny,iskra jest, rozrzad ok ,zastanawiam sie czy wina nie lezy po stronie tych zaworow ale przeciez sa produkowane do tego motoru i powinny dzialac.

 

dodi

 

Motor na wolnych obrotach pracuje równo ale w momencie dodania gazu zaczyna strzelać i nagrzewa sie kolanko do czerwonosci, zastanawiam sie czy zapłon w takim momencie nie nastepuje zbyt pozno. Tylko czy w takim motorze zapłon jest zmienny i co steruje nim. Jest niby czujnik położenia przepustnicy podłączony do modułu sterującego ale czy on decyduje o zapłonie?

 

dodi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie zapewne nadal jest tam gdzie było ostatnio grzebane (głowica).

Na deser sprawdzić działanie czujnika przepustnicy (zapewne potencjometr). W nowszych motocyklach CDI ustawia wyprzedzenie zapłonu w zależności od obrotów silnika i uchylenia manetki gazu. Mozna byłoby to obejrzeć lampą stroboskopową.

Tym niemniej nie podejrzewam uszkodzenia elektryki wraz z awarią zaworów. Chyba że któreś ze złaczy nie kontaktuje jeśli było rozłączane przy rozbiórce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli dziś spradzimy tez czujnik i wszystko bedzie ok to musimy zdjac glowice i patrzec co sie tam dzieje. A wracajac do objawow to po gwałtownym dodaniu gazu a następnie kiedy motor schodzi z obrotów jest momentem kiedy są wystrzały (przy schodzeniu z obrotow kiedy pusci sie manetke)

 

A jak można na rozebranej głowicy poznać że zawór się zawieszał?

 

 

dodi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Szczelna rura jest, prowadnice nie wymienialismy bo były mierzone i sa OK, nie jest to jeden pojedynczy wystrzał tylko cała seria no i ta nagrzewająca się do czerwoności rura. Mieliśmy dziś lampe ale jak otworzyliśmy korek gdzie maja byc znaki to po zapaleniu strasznie rzucało olejem i nie mieliśmy jak sprawdzić. Zdjęliśmy jeszcze raz głowice i widać że zawory nie zostały spasowane idealnie, na przylgni widać że zawory mają miejsca które nie stykajać się z gniazdem. Nalaliśmy benzyny do obróconej głowicy i po około 3 minutach z zaworów wydechowych zaczęło się sączyć... Sam juz nie wiem co o tym wszystkim myśleć

 

POMOCY !!!! JA CHCE NA MOTOR !!!!

 

 

dodi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to to tlumaczy wszystko. Jezeli zawor wydechowy sie nie domyka to masz strzaly przy zejsciu z obrotow, brak mocy i czerwona rure wydechowa bo gorace gazy sa w niej caly czas. Teraz nalezy tylko sprawdzic dlaczego zawory sie nie domykaja, czy robiliscie cokolwiek z gniazdami, czy tylko wrzuciliscie nowe zawory do chodzonej glowicy i tyle ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey

 

Gniazda były frezowane ale teraz mam wątpliwości czy zostało to dobrze zrobione, zastanawiam się teraz czy jest to wina złego dopasowania czy może coś innego, ale gdyby nie domykał się w sensie nie dociągnięcia przez sprężyne to byłby "cały okopocony" a tu jest tylko w paru miejscach.....

 

dodi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...