Skocz do zawartości

GIXER CUP 2007


Bandzior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Lista startujących w pucharze sie wydłuza , tym bardziej milusio że w końcu maruderzy z forum dołączyli :icon_razz: Sligier widzę że idziesz na całość :crossy: Bandzior też się nie poddaje :) , regulamin techniczny ma byc w tym tygodniu zatwierdzony a jak narazie jest lista akcesoriów w preferencyjnych cenach dla pucharowiczów http://www.gsxr-cup.eu/lista_akcesoriow_do...ow_gsxr-cup.pdf .Pod koniec marca / początek kwietnia będą już graty do odboiru z pakietów więc będzie można wypróbowac gumki, zobaczymy jak się sprawują , mam pytanie zaopatrujecie się w koce ? napewno WSMy beda ich używać a jak z pozostałymi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzisiaj glaskalem swojego sprzeta, taki smutny w kaciku stal :icon_razz:

najpozniej w piatek go odbieram i :icon_razz:

trzeba szybko dotrzec aby moc na full napierdalac :icon_mrgreen:

 

musze pogadac z Grandysami aby mi znizke dali na koncowke tytanowa

chyba końcówki bo masz dwie , z tego co mi wiadomo to narazie yosimura i arow ma oferte do 1000k7, akrap w fazie testów, też dzisiaj oglądałem litra k7 Maria kozak sprzęt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzisiaj glaskalem swojego sprzeta, taki smutny w kaciku stal :P

najpozniej w piatek go odbieram i :notworthy:

trzeba szybko dotrzec aby moc na full napierdalac :P

 

musze pogadac z Grandysami aby mi znizke dali na koncowke tytanowa

a czy w tym kąciku może więcej stało k7 bo ja z kumplem niby też w tym tygodniu mam odebrać

i też nam się bardzo niecierpliwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy w tym kąciku może więcej stało k7 bo ja z kumplem niby też w tym tygodniu mam odebrać

i też nam się bardzo niecierpliwi

 

 

Jak będzie tak dalej z dostawą sprzętów to pierwszą rundę pojedziemy na rowerkach :lalag:

 

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak jutro po poludniu odbieram sprzeta (juz najprawdopodobniej z przewodami w stalowym oplocie) :icon_mrgreen:

 

byly inne 1000 bialo niebieskie (chyba wszystkie dla PP) i jeden pomaranczowo czarny chyba do wziecia

 

Crash chodzi o 1 koncowke bo taki tlumik biore, chyba ze zdecyduje sie na podwojny :D - podstawa to musi zniknac pucha z katalizatorem i co najmniej 7kg mniej :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodzyn moze zafunduj sobie docieranie na hamowni w PP?

tu masz artykul ze strony dynotecha, btw jednego ze sponsorow Cupu:

Docieranie

Nowy sezon, nowe motocykle i nowe nadzieje na najszybszy, najmocniejszy sprzęt. Warto wiedzieć iż osiągi silnika w znacznej mierze zależą od tego jak go potraktujemy na początku.

Każdy tuner silników wyścigowych zaleci stosowanie oleju na bazie mineralnej podczas docierania nowego silnika nawet jeżeli w późniejszym czasie ma być stosowany wyścigowy syntetyk. Wyjątkowo skuteczne dodatki zmniejszające tarcie zawarte w syntetykach utrudniają lub przynajmniej znacznie opóźniają dotarcie elementów współpracujących co powoduje iż przez dłuższy okres czasu występują spore „przedmuchy”, nadmierne zużycie oleju i spadek mocy; spowodowane nieszczelnością pierścieni tłokowych.

Producenci olejów oficjalnie nie podzielają tego zdania, utrzymując iż dotarcie silnika stosując syntetyki potrafi być równie zadowalające. Być może - ale nie wiadomo ile czasu by to zajęło.

Docieranie nie ogranicza się jedynie do kwestii zastosowanego oleju. Nowe lub wyremontowane silniki czasami mają problemy z dotarciem mimo zastosowania oleju na bazie mineralnej. Spalają olej, dymią, nie osiągają pełnej mocy. Wynika z tego iż oleje najnowszych klasyfikacji jakościowej zawierają takie ilości nowoczesnych dodatków redukujących tarcie, że docieranie silnika w tradycyjnie przyjmowany sposób może okazać się nieskuteczne.

Wraz ze wzrostem produkcji silników wysokoobrotowych zaistniało zapotrzebowanie na oleje wytrzymujące większe obciążenia. Duża poprawa właściwości smarnych olejów zaczęła sprawiać iż dotarcie nie następowało właściwie lub znacznie się opóźniało. Producenci zareagowali poprawą jakości wykończenia współpracujących elementów zbliżając ją znacznie do poziomu jakiego możemy spodziewać się po właściwym dotarciu. Jednakże nawet tak dokładne wykonanie wymaga dotarcia aby pierścienie uległy właściwemu osadzeniu osiągając maksymalną szczelność.

Kiedyś pierścienie nie były wykonane tak dokładnie, a honowanie na powierzchni cylindra działało na nie jak pilnik, ścierając je do odpowiedniego poziomu. Nie stosowano wtedy jeszcze obróbki wykończeniowej po honowaniu i tą rolę spełniały pierścienie usuwając nadmiar chropowatego materiału stopniowo doprowadzając do właściwej szczelności tego układu.

 

 

Eksperci budujący od lat silniki wyścigowe docierając silniki na hamowni – po około 20 testach uzyskują spadek nieszczelności pierścieni o około połowę. Jeden test to trwające 10-15 sekund przyśpieszanie pod obciążeniem na ostatnim biegu przez cały zakres obrotów.

Docieranie motocykli drogowych wiąże się z tym samym: częstym otwieraniem przepustnicy na maxa, jednak bez dłuższego utrzymywania wysokich obrotów lub obciążenia. Pomiędzy pełnymi otwarciami silnik powinien mieć czas na odprowadzenie ciepła z silnie nagrzanych miejsc i usunięcie cząsteczek metalu z docierających się elementów. Dzisiejsze silniki są produkowane z taką dokładnością, że naprawdę potrzebują dużych obciążeń aby elementy mogły przedrzeć się przez film olejowy i przez częściowy kontakt dotrzeć się do idealnego spasowania. Pyrkanie kilometr za kilometrem z oszczędnym manipulowaniem manetką gazu w żaden sposób tego nie dokona. Tu potrzebne są Prawdziwe obciążenia.

Jak to mówią: „Docieraj powoli to zawsze będzie wolny, docieraj szybko to będzie szybki”

 

Podczas tego całego wstępnego dopieszczania nie należy jednak zapominać o najważniejszych zasadach:

1. Zawsze nagrzej silnik do temperatury pracy /większość szkód jest wyrządzana silnikom przez obciążanie ich przed nagrzaniem/

2. Stosując gwałtowne otwarcia i zamknięcia gazu w ruchu ulicznym, pamiętaj o pojazdach za tobą – chyba nie chcesz by rozochocony dres zaparkował ci Golfa GTIturboMpowerRS zaparkował ci w tył..

3. Uważaj na temperaturę. Nawet chwilowe przegrzanie na oleju niesyntetycznym może doprowadzić do jego zeszklenia na honowanej powierzchni cylindra uniemożliwiając skuteczne dotarcie i uszczelnienie.

 

Decyzja należy do Ciebie! Delikatnym docieraniem możesz „oszczędzić” sobie 2-10% mocy i podobny procent żywotności /bo tego, że przedmuchy przez pierścienie są „niezdrowe” dla silnika to nikogo nie musze przekonywać/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak panowie zrobiła nam się równowaga w klasach

12 do 12 :icon_evil:

jest niezle, ale to ciagle troche malo :)

 

poza tym "Pan Żarówa" startuje w litrach (#54)? - bedzie ciekawie, bo on jezdzi jak wariat :)

(jest tutaj moze?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...