Skocz do zawartości

Lekki turystyk z owiewką < 90KM


Rekomendowane odpowiedzi

Yamaha TDM850 - odpada ;-) To jest enduro. Tzn. przypomina enduro budową.

To samo Duca Multistrada - enduro.

:buttrock:

 

Specjalnie dla Ciebie małe porównanie 2 motocykli enduro - TDMy i FZ1 :bigrazz:

http://www.omeko.pl/fot/enduro.jpg

 

 

W tym wątku chodzi o to, że (mówiłem że pytania są tendencyjne) Kawasaki wypuściło coś, czego do tej pory nie było na rynku: Turystyczny, lekki motocykl ścigacz-style, który można polecić początkującym i tym, dla których życie nie zaczyna się od 200km/h.

Honda też jak widać sobie nie odpuszcza i pokazuje CBF600. Co na to suzuki i yamaha? Ani be ani me. Albo 50 albo 100 koni (albo paszoł).

To znaczy w tym wątku chodzi o to, żeby piać z zachwytu nad ER6 i nie zauważyć wielu innych fajnych motocykli??

Tego typu motocykle powstają od 20 lat. Suzuki ma jajka i bandziory, honda ma CB i Deauville... Nawet Kawa - GPZ500. To się nie nazywa "turystyczny lekki motocykl ścigacz-style", tylko średniej klasy uniwersalny naked z owiewką. Żadna nowość, na rynku było od dawna. Yamaha ani be ani me, a XJ600 to Hyosung produkował :biggrin:

Z CBF kolejność była zgoła inna - najpierw Honda sprzedała 10000 sztuk CBF600 udowadniając, że dla wielu klientów są ważniejsze rzeczy od osiągów, więc Kawa wypuszczając ER6 równiesz poszła w stronę motocykla rekreacyjnego. A jak kogoś ciągnie do bardziej sportowej jazdy, to kupuje Fazera/CBR/Z750 i wszyscy są hepi.

Jak już chcesz szukać rewolucji w klasie to zerknij może na F800ST?

 

ER6 to fajny uniwersalny naked na miasto i weekendowe wypady. Takich sprzętów było i będzie w pieron. Nie wiem tylko z której strony ER6 jest turystyczny?? No chyba że mówimy o turstyce w stylu "złota karta kredytowa do kieszeni i w drogę".

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by tu powiedzieć - ja się trochę zgubiłem w potrzebach fv?

 

czytając posty stwierdzam, że nie bardzo jest co polecić, bo zawsze coś się znajdzie - nie piszę tego złośliwie. Prawdę mówiąc do turystyki i to we dwoje polecałbym zupełnie co innego, ale to jest poza założonymi n apoczątku wątku parametrami - na Twoim miejscu zacząłbym właśnie od sprzetów typu Multistrada, TDM czy V-Strom, przez VFR800, po FJR, czy BMW.

Dodatkowo pojawia się kwestia mocy, sposób oddawiania mocy itd. Co byś nie wybrał, nawet sprzęt o mniejszej mocy 9ja sobie śmigam raptem na 64 KM i specjalnie nie brakuje mi mocy, bo rzadko jest gdzie ją na maxa wykorzystać) - ważnejsza jest kwestia przyśpieszenia, przełożeń i tego jak wyprzedać inne pojazdy w normalnym ruchu.

No i na koniec to od czego wydaje mi się powinno zacząć, a jakoś nikt tunie pisał. Mało czy dużo mocy - jak Cię ułańska fantazja zacznie ponościć i hormony dadzą Ci czadu - nie ma znaczenia ile masz koni między nogami. Ważniejszy jest kierowca i to jak prowadzi swój sprzęcik :buttrock:

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spokojnie polecil Honde PC 800 lub Pan Europe. Sprawdzone=jezdzone

Oczywiscie trudno mowic w tej kategorii o lekkich sprzetach, ale ....... moze sie miesci wagowo, bo nie wazylem :bigrazz:

 

nie ma znaczenia ile masz koni między nogami. Ważniejszy jest kierowca i to jak prowadzi swój sprzęcik :biggrin:

Pozdrawiam

Krzysztof

 

No i jeszcze wazne ..... CO ma miedzy nogami :-)

Motor czy panne :buttrock:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:buttrock:

 

Specjalnie dla Ciebie małe porównanie 2 motocykli enduro - TDMy i FZ1 :bigrazz:

...8< ciach 8<...

Czuję się podsumowany ;-) Rzeczywiście cieżko mi dogodzić... Ciągnie mnie to tu to tam, a o sprzętach wiem bardzo, bardzo malutko. Rysunkowe porównanie tych motocykli dało mi dużo do myślenia... Dzięki!

 

Tak się właśnie zastanawiam czemu uważałem Kawasaki ER6f za turystyka. Chyba ze względu na zużycie paliwa i owiewkę. No ale to oferuje wiele nowoczesnych sprzętów z wtryskiem.

 

Uprzejmie przepraszam wszystkich za wysunięcie problemu "co dla mnie na drugie moto"; to nie miało tak być. Chodziło mi o klasę motocykli, wybór jaki jest... No i się dowiedziałem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję się podsumowany ;-) Rzeczywiście cieżko mi dogodzić... Ciągnie mnie to tu to tam, a o sprzętach wiem bardzo, bardzo malutko. Rysunkowe porównanie tych motocykli dało mi dużo do myślenia... Dzięki!

 

Tak się właśnie zastanawiam czemu uważałem Kawasaki ER6f za turystyka. Chyba ze względu na zużycie paliwa i owiewkę. No ale to oferuje wiele nowoczesnych sprzętów z wtryskiem.

 

Uprzejmie przepraszam wszystkich za wysunięcie problemu "co dla mnie na drugie moto"; to nie miało tak być. Chodziło mi o klasę motocykli, wybór jaki jest... No i się dowiedziałem ;-)

 

fv - Ty Kolego się proszę nie obrażaj :bigrazz: bo każdy (chyba, przynajmniej ja w pewnym zakresie też) miałem rozterki, co i jak sboie dobrać, żeby było fajnie, dorze no i jeszcze szybko itd. Przepraszać też nie masz za co, a my (przynajmniej ja) staram się dzielić tym co mam, jakimś tam malutkim doświadczeniem - w tym życiowym :biggrin:

 

Czasami jest tyle przeciwieństw w jednej maszynce w stosunku do drugiej, że trzeba się po prostu zdecydować.

Może podczas decyzji zwrócisz uwagę na zupełnie coś innego, niż parametry - może po prostu jakiś sprzęt Cie zauroczy i już wtedy du** - jak nie kupisz go to będziesz chorował tak długo, aż w końcu kupisz - wiem co mówie :buttrock:

 

pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fv - spoko spoko :flesje: Taka rada, jak będziesz wybierał sprzęta, to na początek odpowiedz sobie na pytanie czy ma on spełniać określone zadanie, czy ma po prostu cieszyć. W tym drugim przypadku sprzęta możesz kupić wyłącznie po wyglądzie, w oparciu o foty z internetu - radocha będzie, po mieście wszystkim się da polatać, na kilkudniową traskę też na wszystkim się zabierzesz. Jeśli jednak zamierzasz dużo podróżować i szukasz "turystyka", to proponuję zrewidować poglądy w stylu 'to mi się średnio podoba' czy 'nie ten styl' itp.

Jak faktycznie chcesz turystę, to odpowiedz sobie na pytania

- jak długie traski będę robił

- po jakich drogach

- solo czy z pasażerką

- jak długo, ile bagażu

- jaka strefa klimatyczna, jaki rejon

- prędkość przelotowa

- styl jazdy

 

Tak po wyglądzie i stylu, to ja bym znacznie chętniej nabył ER6 (zwłaszcza naked) niż Vstroma, nie wspominając już o wielu naprawdę ciekawych stylistycznie motocyklach. Vstrom jest brzydki, ale jest pierońsko uniwersalny i skuteczny na naszych drogach. Do tego ma fajne osiągi, świetnie się kładzie w winkle, a jednocześnie daje radę w lekkim terenie (po szutrach można naprawdę szybko polatać). Nie chodzi mi o to, że przekonuję Cię na siłę do Vstroma, bo ja dealerem Suzi nie jestem i nie mój biznes co kupisz :D ... Ale wiedz, że moje dotychczasowe wyprawy na moto bardzo dużo by straciły, gdybym był na nich na innych motocyklach (chodzi tu nie tylko o DLa, ale także np. Transalpa, F650GS, DRZ400). Pewnie też sporo by zyskały - coś za coś.

 

Nie będę Cie przekonywał, że turystyczne enduro to najlepsze motocykle, bo do tego sam kiedyś dojdziesz :P :P :flesje: :flesje:

 

W każdym razie, kupując motocykl do turystyki po pierwsze patrz na możliwość instalacji bagażu, potem na kanapę i pozycję za kierą, itd itd.

Na każdym moto bagaż zamontujesz. Jeśli kupisz ładne kufry, to niemal każdy sprzęt będzie z nimi wyglądał fajnie. Ale wyobraź sobie jak będzie się prezentował ER6 ze stelażem pod 3 kufry, gdy tych kufrów nie będzie - za eleganckim, krótkim nowoczesnym zadupkiem będzie wisiała niemała konstrukcja, która skutecznie oszpeci sprzęt.

Ew. jak założysz sakwy? Ja tu widzę tylko mocowanie na siedzeniu pasażera. A co na posażerka?

 

Polecam stronę http://www.givi.it , możesz tam zobaczyć przykłady mocowań kufrów na różnych motocyklach - są foty. Możesz np. zobaczyć, że ER6 z kuferkami prezentuje się całkiem fajnie - szczególnie sprytnie rozwiązano mocowanie bocznych kufrów, które jest prawie tak eleganckie jak w BMW. Gorzej z mocowaniem topkejsa - zdrowo wystaje, no i limit obciążenia - 6kg wraz z wagą kufra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gsx-f - wcale nie jest taki ciężki a i te 86 koni nie poniewiera kierowcą, a owiewka pierwsza klasa- swietnie chroni przed wiatrem i robalami :flesje: no i te otwory w owiewach prowadzace ciepłe powietrze na kolana poprostu suuuper :flesje: mysle ze pasazerka też nie powinna narzekać- kanapa jest naprawdę wygodna :D

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden z moich Kolegów jeździ już chyba 2 albo 3 GSXF600 j jest bardzo zadowlony. Jeździ też w dalsze trasy i nie narzekał ani na brak mocy (a mówi, e w Niemczech na autostradzie pomykał i 200 km/h) i na komfort, czy osłonę przed wiatrem

 

krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

Honda CBF600 - ten motocykl kosztuje tyle co Kawasaki ER6-f i odpada

 

Tak jak kolega CosmoSquig wcześniej napisał, CBFke można taniej kupić, moja np. jest na sprzedaż za 16 000 PLN rocznik 2004 z ABSem :buttrock:

 

Ogólnie motocykl bardzo fajny, zwinny, super do miasta, nieźle pali w trasie, jak na ciebie i pasażerke w trase będzie super. Ochronna przed wiatrem ok, ja mam 193 cm wzrostu i przy 180 km/h nie urywało mi głowy :flesje: Silnik dosyć elastyczny ale niestety trzeba mielić biegami, przy odkręceniu potrafi wyrwać jak dziki i trzeba uważać :crossy: Zawieszenie miodzio, on poprostu robi co mu każesz :crossy:

 

Ogólnie maszyna bezawaryjna i wytrzymała, na naszych drogach spisywała sie super. Nawet jak jeden cylinder wysiadł to i tak dało sie zrobić 8000 km :biggrin: Pozatym Honda to Honda :bigrazz:

 

Zmieniam bo dla mnie jest za mały, niestety, duży chłop ze mnie i zastanawiam sie nad DLem 1000 :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie !!!! Znowu coś innego wymyślił :crossy: :buttrock: :buttrock:

 

Oczywiście jako turystyk jest świetny.Nie zapominajcie o VFR 800 :icon_razz: .Silnik niedozaje....

 

Pozdrawiam

 

Nic nie wymyślilem, po prostu na Ukraine będzie idealny :icon_razz:

 

Dobrze prawi Pawel, jest jeszcze VFRka ale cenowo chyba ten tego, nie bardzo :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie załamujcie chłopaka i tak już ma niezłą zagwostkę z wyborem sprzęta... :buttrock:

fv, nie przejmuj się chuopie i przez sporą część zimy zastanów się czego chcesz od motura a później pojeździj po salonach i potestuj. Ja też miałem problema jak chciałem zmienić Fazerka bo za diabła nie wiedziałem na co się przesiąść i...całkiem przypadkiem wsiadłem na Sprinta i tak już zostało :)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak ;-) Od razu piszę, że nie będę nic kupował - chodzi mi o przegląd rynku i zebranie doświadczeń.

 

Jakie motocykle z owiewką uważacie za godne uwagi biorąc pod uwagę kryteria:

- niska waga, do 230kg zalany

- moc 70-90KM, oddawana bez niespodzianek (chodzi o to, żeby niechętnie szedł na koło).

- przeznaczony i pomyślany raczej do podróży - dobra pozycja kierowcy (176cm) i pasażera (170cm)

- ze skuteczną owiewką przy przelotowej ~140km/h (skuteczność owiewki np. przy 180km/h mało mnie obchodzi, nawet lepiej żeby moto dawało znać, że się przegina).

- mający dość mocy i momentu, żeby przy 100km/h ostro wyjść do wyprzedzania i wykonać ten manewr sprawnie ;-)

- zawieszenie pomyślane na dwie osoby i bez bujania

- produkowany od jakiegoś czasu, tak żeby 2-3 letnia używkę wyrwać

 

Ostatnie kryterium bardzo ważne, bo inaczej Kawasaki ER-6f wygrałby konkurencję ;-)

Wiesz co, mam ER-6N i jeśli chodzi o komfort jazdy i osiągi to bardzo przyjazdna maszynka. Sam mam 174 cm wzrostu i jest dla mnie akurat. Nie ma co prawdy owiewki ale F-ka prezentuje się nieźle i myśle, że jej owiewka spełnia swoją rolę. Konstrukcyjnie w stosunku do golasa różni się tylko owiewkami ale jeśli chcesz coś więcej se o kawie dowiedzieć to daj znać. Osobiście polecam wersję z owiewką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...