GregoriaN Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Pytanko czysto teoretyczne (moze troche glupie) jak w temacie, a mianowicie jaka jest roznica miedzy tłokiem aluminiowym a zeliwnym. Aluminiowe sa podobno lepsze a to z tego wzgledu, ze pochlania wieksze ilosci ciepla. Jak to wpływa na moc i czy wogole wplywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 no powiem ci że nigdy nie słyszałem o tłokach żeliwnych :) to musiało sie dziać bardzo dawno za górami za lasami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajac Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Może tłoki żeliwne występują w parowozie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
August~VF1000 Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Przyjacielu, Ci chyba chodzi o tuleje... Pozdro :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 (edytowane) Wystepowaly tloki w silnikach spalinowych z zeliwa (plus dodatki polepszajace strukture) , ale dawno temu.Glowna wada to ciezar i przewodnosc cieplna. Natomiast zaleta byla mala rozszerzalnosc cieplna. Alu ma wieksza rozszerzalnosc i np w dieslach czesto stosuje sie wkladki metalowe, plaszcze sa ponacinane, a nawet tlok jest skladany :) (denko tloka z uszami na sworzen, a od spodu zaklada sie cos w rodzaju plaszcza - w Scanii takie tloki wystepuja). Chociaz obecnie tloki aluminiowe maja tak zmodyfikowana strukture ze tez nieduzo sie rozszerzaja.Te zeliwne tloki wystepuja obecnie w duzych silnikach (najczesciej wolnoobrotowych dieslach) - np okretowe silniki, czy jakies przemyslowe. Widzialem na oczy takie tloki - tez sa skrecane z dwoch czesci i akurat te mialy srednice 800mm.Nie jestem do konca pewien ale zdaje sie ze na Allegro przewinal mi sie taki tlok z zeliwa i byl albo od Zundappa, albo NSU ? Edytowane 9 Października 2006 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregoriaN Opublikowano 9 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Dzieki za informacje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matusta Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 Ja spotkalem sie z tlokami zeliwnymi w starych harleyach, z lat 20-ych. Inne moto tez na oewno mialy w tych latach takie tloki. Zaleta bylo to,ze rozszerzalnosc cieplna tloka i cylindra /zeliwnego/ byly te same. Latwiej bylo spasowac luz miedzy tlokiem a cyl. Problemem byla ich waga,tak wiec w miare postepu techniki zoztaly te tloki wyeliminowane i zastapione przez alum. M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.