Skocz do zawartości

MBX,NS1,RG? co wybrać?


xardas1991
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hubertmtx z racji tego że jesteś moim imiennikiem nie dostaniesz zjeby :icon_mrgreen: Zündapp to niemiecka firma produkująca motocykle od 1917-1985r. Najwiekszym jej dziełem był KS 750 Sahara (ten model chyba wszyscy znają) Firma ta stała na poziomie BMW, a nawet przewyższała ją. Do wojny produkowali motocykle od 200ccm do 800ccm. Po wojnie produkowali motocykle od 50-175ccm. Firma istniała do 1985r. kiedy to wykupili ją chińczycy :buttrock: :clap: A model KS 80 został wprowadzony na rynek bodajrze w 1980r i było kilka wersji tego modelu ( KS 80, KS 80 Touring, KS 80 Super, KS 80 Sport, KS 80 Super Sport [ w poście o Zündappie użytkownika motorzeszow opisałem trochędanych technicznych tego pojazdu. Z częsciami jest bardzo kiepawo, można dostać zestawy tłoków (125zł), zębatki (95zł/szt) klocki hamulcowe, korki od baku (78zł/szt.). Sporo częsci można znaleźć na ebay.de, ale koszty przesyłki trochę zniechęcają do zakupów, a i częsci nie są tanie. Cylinder jest pokryty powłoką nikasilu... A z resztą przeczytaj tamten temat, są opisane ważniejsze dane techniczne. A co do prędkości to na standardowych zębatkach (16x39) można bez problemu utrzymywać prędkość 80-90km/h, a prędkość maksymalna na tym przełożeniu to ok.120km/h :offtopic:

 

Możesz wpisać w google Zündapp to zobaczysz wytwory tej fabryki :buttrock:

 

A czy to nie to samo co Puch i Sachs?

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to się załóż :icon_mrgreen: sam mam zundappa ks 80 i Rg czy mbx to zostaje w tyle...

Terrorysta powiem Ci że na rg to da sie spokojnie ruszyć nawet na 2000obr....tylko tyle że rg traci moment obrotowy przy około 6000obr...

nie.zundapp to nie jest to samo co puch i sachs :buttrock: jedynie mają te same zegary,kierunkowskazy i takie tam pierdoły,ale silniki mają inne

Edytowane przez michalloKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda NS-1 ma około 16 KM i niepiszcie głupot że tyle niema bo tyle ma i każdy wam to potwierdzi, to jest najmocniejsza 80-tka z wszystkich, Honda NS-1 była stosowana do wyścigów na torach wyścigowych w Niemczech!!:clap:, NS-1 bierze osiągami Yamahy TZR 80 z 2000 roku bez tuningu... :icon_mrgreen: :offtopic: tylko cena NS-1 za dobrą od 4000-5500 zł na motorower po kapitalce... jeśli niemasz kasy bierz Suzuki RG :buttrock: p00zdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w moc tego Zundapa wierze :buttrock: i mysle ze rg moglo by zostac w tyle :icon_mrgreen: Ale o ns-1 zapomnij :)To naprawde idzie :clap:

 

Ale samam moc zundappa mówi inaczej albowiem ma on 8,6KM a rg ma ponad 10KM chyba że zundapp ma bardzo wysoki moment obrotowy i płynny jego przebieg i tym nadrabia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były dwie wersje silnikowe Zündappów 8.6 KM i 9.52 KM. Zündapp michalloKS to wersja Touring, czyli taka turystyczna i ma 8.6KM. Skoro michalloKS posiada także RG, które ma ponad 10km i twierdzi że KS bierze RG to ja z problemów z MBX czy RG też mieć nie powinienem, a nawet powiem więcej, znam kolesia co ma MBX 80 ok. 1000 km po szlifie cylindra i go objeżdżam bez problemu :buttrock: Aha KS 80 ma 10.8 Nm przy 5500 obr/min, a moc maksymalną osiąga przy 6000 obr/min. Silnik na luzie zamyka obrotomierz tj. 12000 obr min, a na biegach do 10000 obr/min. Spróbuję nakręcić gościa żeby się ze mną ścignął przed kamerą to wtedy zobaczycie :offtopic:

A czy to nie to samo co Puch i Sachs?

marcpol to tak jak porównanie WSK i MZ :icon_mrgreen:

Akurat w moc tego Zundapa wierze i mysle ze rg moglo by zostac w tyle Ale o ns-1 zapomnij :)To naprawde idzie

[/b]DiboS60 No tak, ale konstrukcja silnika NS-1 nie sięga końca lat 70 :buttrock: Ale i tak niektóre nowe motory nie dorównują dojrzałości konstrukcyjnej Zundappa, Rzadko który do 125ccm ma powłokę nikasilu w cylindrze, chłodzenie cieczą i powietrzem itp. A na koniec powiem tyle że japońce by wiginęły gdyby nie jeden sku..wiel, który przed trzydziestoma paroma laty na wyścigu sześciodniówki MZ-etką (której nikt nie mógł dojść, bo miał skonstruowany dyfuzor przez niemieckich techników ze wszystkich najlepszych firm motocyklowych w Tym także Zundappa (Zundappy zajmowały III, nieraz II miejsca na podium, a japońce gdzieś poza pierwszą dziesiątką) i ten sku..wiel zboczył z trasy i zniknął. Potem już wszystkie japońce miały dyfuzory.. :clap:

Edytowane przez Zundapp-KS80-Sport
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xardas jesli zadajesz takie pytAnia to jestes niedojrzaly ... tylko ile poleci ... moze zostan przy simsonie albo romecie bo np taka ns-1 szybko wpakuje cie pod ziemie ... w motorach nie jest wazny tylko top speed a takze spalanie wytrzymalosc silnikow, dostep do czesci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecię mi opisać dokładnie rg,mbx,ns1,i ks ? Chodzi mi o KM, moment obrotowy, ilość biegów i v-max!

Z góry dziękuje !!! :icon_mrgreen:

[/quot

 

Moge sie wypowiedzieć na temat mbx a mianowicie spotkałem się z wieloma opiniami na temat jego mocy te opinie wachały sie między 9-14KM. Myśle że ma spokojnie ponad 10KM ponieważ nsr-ki 50 mają 8KM a to są prawie blizniacze silniki różniące się tylko pojemnościa jednak nowet to 14KM jest dość realneprzecież to tatuś silnika ns-1. Momentu obrotowego ci nie podam bo go nie znam i niegdzie sie z nim nie spotkałem. Motorek posiada 6 biegów. V-max jest różny zalezy czy silnik jest blokowany czy nie. Zabłokowany pojedzie 80 km/h natomiast modele nie blokowane ok 120km/h moj wyciaga 130km/h ale jest po dość sporych przeróbkach. ogólnie nie mam do tego motorku zastrzezen dobrze sobie radzi w mieście jak i na trasie jednak przydała by mu sie wieksza chlodnica bo w ciepłe dni podczas jazdy po mieście silnik łapwie duza temperature. Spalenie wacha się miedzy 4-6l moj potrafi spalić nawet 7l. Zawieszenie motoru mogłoby być sztywniejsze jednak do spokojne jazdy wystarcza. Hamulce są ok wystarczaja do osiagów moto i nie moge powiedziec o nich złego słowa chociaż sam je wymieniłem. Wyglad jak na tamte czasy ma nawet ładny ma sylwetke klasycznego nakeda co niektorym moze sie podobac a innym nie. Mnie njabardziej razi w jego wudladzie zbyt niski bak przez co motor traci ze swojej urody. Silnik ma pojemność 80ccm zasilany rozrzadem membranowymi gaznikiem 18mm stopienie sprazania to 13:1 i jest oczywiście chłodzony ciecza o obiegu wymuszonym. O silniku nie moge powiedziec zlego slowa bo nigdy mnie nie zawiodl i mozna robic duze przebiegi bez remonu oczywiscie duze jak na 2t. Silnik zaczyna ciagnac ladnie juz od 4000 obrotow przy 7000 obrotow dostaje niezlego kopa natomiast powyzej 10000 obrotow ciagnie jak glupi. Silniczek jest tez bardzo podatny na tuning a poprawieie jego osiagow nie jest bardzo kosztowne tylko trzeba miec dostep do odpowiednich czesci. A z oryginalnymy czesciami nie ma problemu mozna je dostac wszedzie i jest duzo czesci uzywanych na allego i ebay-u. I to by było na tyle z czystym sercem moge ci polecic ten motor.

Edytowane przez Damiano_2013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma do sprzedania Mbx-a 80 zarejstrowanego na motorower, cena okolo 3 000, ale można sie cos dogadać :icon_mrgreen: Sporo rzeczy wymienił, sporo na tuningowe np. kompletny ukł. wydechowy na Giannelli, filtr stożkowy, przednia owiewka, itd. V-max. około 120km/h,

Jak coś piszcie dam namiary :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...