Skocz do zawartości

Zakup Supermoto


:W:
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zastanawiam się nad zakupem jakiegoś supermoto na następny sezon.

Jako, że nie mam doświadczenia z tego typu motocyklem zapytuję jaki model polecacie?

Motocykl ma służyć głównie do jazdy po mieście, w przyszłości chciałbym dokupić również koła do jazdy w terenie, może jakiś wypadzik na tor, o ile umiejętności pozwolą :)

Nauka wheelie, stoppie itp.

 

Co do mojego doświadczenia jeżeli chodzi o jazdę na motocyklu to przelatałem 2 sezony na Fazerze.

Mam blisko 180 cm i 80+ kg wagi.

 

Pod uwagę brałem KTM LC4. Czy to dobry wybór?

 

Budżet w granicach 10-15 tyś. W zależności od rocznika i stanu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a moze DRZ :) wedlug mnie dobry i dajacy sie lubic motocykl .Moc wystarczajaca do sprawnego poruszania sie po miescie w sprzedazy sa odrazu dostepne wersje SM a po dokupieniu kol enduro mozna sie fajnie pobawic w lesie a jesli chodzi o KTM to polecam wlasnie 400 exc lub 450 przynajmniej na tych mialem okazje jezdzic w wersji supermoto i sa to ciekawe propozycje ze stajni KTM . Jechalem jeszcze na Husqvarnie TE 610 SM jednak jest to za mocny jak na pierwszy motocykl do tego jego rozbryzgowe smarowanie nie pozwala zbytnio na ostra jazde SM chyba ze bedzie to jakis nowszy model :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jakby budżet większy kolego, pozatym niekażdy lubi jak mu sie topic zaśmieca.

To chyba nie taki problem, że założyłem nowy temat...

 

Wracając do tematu wszystkie wersje EXC to z tego co się orientuję są bardziej off-roadowe, a supermoto to zawieszenie jednak bardziej sztywne na szosę. Nie będzie moto za bardzo pływać na asfalcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wolałbym już gotowe supermoto.

 

Priorytetem jest jazda po asfalcie, teren od czasu do czasu, więc chyba opcja kupienia SM i do tego kół cross jest lepszym wyjściem, niż kupowanie crossa i przerabianie go na supermoto?

Jak w ogóle później wygląda jazda SM w terenie (utwardzona zawiecha, ale koła cross)?

 

Jakie modele jeszcze polecacie? Może jakiś z regulowanym zawieszeniem, żeby w teren można zmienić nastawy? Elektryczny rozrusznik też przemawiałby in plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Bobry. Chcę nabyć na dniach LC4 640 SM. Wybierać będę spośród motocykli użytkowanych wyłącznie na asfalcie. Czy jako totalny laik w temacie supermoto, powinienem podczas oględzin zwracać uwagę na coś poza typowymi rzeczami, które bierze się pod uwagę przy kupnie sprzętów typu sport/naked?

 

Są rzeczy, które łatwo zataić/wytłumaczyć sprzedającemu (że 'ten typ tak ma'), który wyczai, że ma do czynienia z SM-lamą? Lub inaczej - pytać o coś konkretnego, żeby nie wyjść na nieobytego, i nie okazać się świetnym celem do wciśnięcia kitu?

 

Oględziny niskozawieszonych, ulicznych sprzętów mam dość ogarnięte (+ koło ratunkowe w postaci mechanika - niestety, nie od SM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bobry. Chcę nabyć na dniach LC4 640 SM. Wybierać będę spośród motocykli użytkowanych wyłącznie na asfalcie. Czy jako totalny laik w temacie supermoto, powinienem podczas oględzin zwracać uwagę na coś poza typowymi rzeczami, które bierze się pod uwagę przy kupnie sprzętów typu sport/naked?

 

Są rzeczy, które łatwo zataić/wytłumaczyć sprzedającemu (że 'ten typ tak ma'), który wyczai, że ma do czynienia z SM-lamą? Lub inaczej - pytać o coś konkretnego, żeby nie wyjść na nieobytego, i nie okazać się świetnym celem do wciśnięcia kitu?

 

Oględziny niskozawieszonych, ulicznych sprzętów mam dość ogarnięte (+ koło ratunkowe w postaci mechanika - niestety, nie od SM).

Szczególną uwagę zwróć na stukanie na niskich obrotach, takie głuche puk puk puk... Padające korbowody to w LC4 nie żadkość, a naprawa to z robocizną okolice 1500zł. Jak trafisz na egz z gaźiorem dellorto to zwróc uwagę czy stabilnie utrzymuje obroty i łatwo z nich spada bo gdy jest już przetarta przepustnica to czeka wymiana gaźnika. Jeśli masz jakiegoś mechanika znajomego to niech sprawdzi oliwę , tzn czy nie jest podejrzanie lepka itp bo akurat w LC4 moto doktor i inne podobne działają bardzo kojąco na padający korbowód.

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :)

 

Jedyny powód dla którego sprzedaję to tc 450 które już na mnie czeka :)

 

Ale jak komuś nie chce się sra* z serwisowaniem wyczynówki to LC4/610 to idealna sprawa w dobrych pieniądzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...