Skocz do zawartości

Fazowanie krawędzi okien czy nie???


Zbyhoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jakiś czas temu kupiłem ETZ 250, ma zrobiony remont silnika w warsztacie - mam rachunek (wał, szlif, tłok itd), poza tym sprzęt był mocno zaniedbany. Wkrótce go odpalę i tak sobie dziś zadzwoniłem do tego warsztatu by pogadać jak gostek to robi. Zapytałem m.in. o fazowanie krawędzi okien cylindra przy szlifie a on że to bzdura i że wcale niepotrzebne. Stwierdził, że od dawna robi MZ-ty i wystarczy założyć pierścienie odpowiednio - miał ofkors na myśli, żeby zamki siedziały na kołeczkach w rowkach tłoka i nie haczyły o okna. Pytam się zatem szanownych i arcymądrych :-D Kolegów jak to w końcu jest z tym fazowaniem? Mam zdejmować cylinder i lecieć z nim do szlifierza zrobić fazy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie skończyłem silnik dlatego że po szlifie cylindra nie były fazowane okna. Jeżeli nie wierzycie napiszcie np. do P. Tomasza Sałka. On wam udzieli odpowiedzi. Możecie także przeczytać jakieś mądre książki. Można także poszukać oryginalnego ni używanego cylindra z MZ i zobaczyć czy on ma fazy. Wielu jest fachowców od siedmiu boleści, którzy gadają takie pierdoły że mózg staje w poprzek.

 

P.S. Można także napisać maila do Krzysztofa ( Mz majstra)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie skończyłem silnik dlatego że po szlifie cylindra nie były fazowane okna. Jeżeli nie wierzycie napiszcie np. do P. Tomasza Sałka. On wam udzieli odpowiedzi. Możecie także przeczytać jakieś mądre książki. Można także poszukać oryginalnego ni używanego cylindra z MZ i zobaczyć czy on ma fazy. Wielu jest fachowców od siedmiu boleści, którzy gadają takie pierdoły że mózg staje w poprzek.

 

P.S. Można także napisać maila do Krzysztofa ( Mz majstra)

czyli fazować czy nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie skończyłem silnik dlatego że po szlifie cylindra nie były fazowane okna. Jeżeli nie wierzycie napiszcie np. do P. Tomasza Sałka. On wam udzieli odpowiedzi. Możecie także przeczytać jakieś mądre książki. Można także poszukać oryginalnego ni używanego cylindra z MZ i zobaczyć czy on ma fazy. Wielu jest fachowców od siedmiu boleści, którzy gadają takie pierdoły że mózg staje w poprzek.

 

P.S. Można także napisać maila do Krzysztofa ( Mz majstra)

czyli fazować czy nie??

 

Możesz z fazować i spokojnie jeździć lub nie z fazować i liczyć się z możliwością uszkodzenia silnika.

Ja zawsze będę fazował okna po naprawie głównej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem w sklepie cylinder: faktycznie fazy są zrobione, takie zaokrąglone, o szerokości 1,5 - 2 mm. Krzysztof radził, by zdjąć głowicę i osełką zaokrąglić krawędzie okien. Wystarczy tylko poziome oczywiście, tylko trzeba pamiętać o zabezpieczeniu wnętrza cylindra i kanałów przed wpadnięciem opiłków. Wydaje mi się, że najlepsza będzie wata, bo do kłaczków ostre opiłki się przyczepią. Cylinder, który już jeździ od dłuższego czasu w motocyklu, nie wymaga takich zabiegów, bo się już dotarł. Jedynie świeżo po szlifie trza na to zwrócić uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...