Zbyhoo Opublikowano 18 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2003 Witam! Jakiś czas temu kupiłem ETZ 250, ma zrobiony remont silnika w warsztacie - mam rachunek (wał, szlif, tłok itd), poza tym sprzęt był mocno zaniedbany. Wkrótce go odpalę i tak sobie dziś zadzwoniłem do tego warsztatu by pogadać jak gostek to robi. Zapytałem m.in. o fazowanie krawędzi okien cylindra przy szlifie a on że to bzdura i że wcale niepotrzebne. Stwierdził, że od dawna robi MZ-ty i wystarczy założyć pierścienie odpowiednio - miał ofkors na myśli, żeby zamki siedziały na kołeczkach w rowkach tłoka i nie haczyły o okna. Pytam się zatem szanownych i arcymądrych :-D Kolegów jak to w końcu jest z tym fazowaniem? Mam zdejmować cylinder i lecieć z nim do szlifierza zrobić fazy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 22 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2003 Nikt nie zagląda czy pytanie za trudne?? Jeździ ktoś z Was z cylindrem po szlifie i bez fazowanych okien? Czy to rzeczywiście takie ryzykowne jeździć z oknami o nieopiłowanych krawędziach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 22 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2003 czemu ryzykowne! mysl;e ze trzeba uwazac zeby z tym fazowaniem nie przesadzic! ja nie am o tym zielonego pojecia ale silnik fabrycznie nie moze miec takich wad ze bez fazowania nie pojdzie tym bardziej ze fazowania z regoly sa bardzo male! a niemiecie silniki to ie znowu takie osiolki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 23 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2003 Ja właśnie skończyłem silnik dlatego że po szlifie cylindra nie były fazowane okna. Jeżeli nie wierzycie napiszcie np. do P. Tomasza Sałka. On wam udzieli odpowiedzi. Możecie także przeczytać jakieś mądre książki. Można także poszukać oryginalnego ni używanego cylindra z MZ i zobaczyć czy on ma fazy. Wielu jest fachowców od siedmiu boleści, którzy gadają takie pierdoły że mózg staje w poprzek. P.S. Można także napisać maila do Krzysztofa ( Mz majstra) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 23 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2003 Ja właśnie skończyłem silnik dlatego że po szlifie cylindra nie były fazowane okna. Jeżeli nie wierzycie napiszcie np. do P. Tomasza Sałka. On wam udzieli odpowiedzi. Możecie także przeczytać jakieś mądre książki. Można także poszukać oryginalnego ni używanego cylindra z MZ i zobaczyć czy on ma fazy. Wielu jest fachowców od siedmiu boleści, którzy gadają takie pierdoły że mózg staje w poprzek. P.S. Można także napisać maila do Krzysztofa ( Mz majstra)czyli fazować czy nie?? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 24 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2003 Ja właśnie skończyłem silnik dlatego że po szlifie cylindra nie były fazowane okna. Jeżeli nie wierzycie napiszcie np. do P. Tomasza Sałka. On wam udzieli odpowiedzi. Możecie także przeczytać jakieś mądre książki. Można także poszukać oryginalnego ni używanego cylindra z MZ i zobaczyć czy on ma fazy. Wielu jest fachowców od siedmiu boleści, którzy gadają takie pierdoły że mózg staje w poprzek. P.S. Można także napisać maila do Krzysztofa ( Mz majstra)czyli fazować czy nie?? Możesz z fazować i spokojnie jeździć lub nie z fazować i liczyć się z możliwością uszkodzenia silnika. Ja zawsze będę fazował okna po naprawie głównej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 24 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2003 i o to mi chodziło ,dzieki Pipcyk Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 24 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2003 Oglądałem w sklepie cylinder: faktycznie fazy są zrobione, takie zaokrąglone, o szerokości 1,5 - 2 mm. Krzysztof radził, by zdjąć głowicę i osełką zaokrąglić krawędzie okien. Wystarczy tylko poziome oczywiście, tylko trzeba pamiętać o zabezpieczeniu wnętrza cylindra i kanałów przed wpadnięciem opiłków. Wydaje mi się, że najlepsza będzie wata, bo do kłaczków ostre opiłki się przyczepią. Cylinder, który już jeździ od dłuższego czasu w motocyklu, nie wymaga takich zabiegów, bo się już dotarł. Jedynie świeżo po szlifie trza na to zwrócić uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.