Skocz do zawartości

Wyświetlacz biegów?


Rekomendowane odpowiedzi

...i wszysko fajnie ... tylko po co Ci (Wam) wiedzieć na którym biegu jesteście ... oczywiście poza biegiem najwyższym ... i czasem najniższym ??? ... mnie interesują tylko broty ... i prędkość ... reszta zależy od tych dwóch czynników ... mimo że sprzęta mam póltora miesiąca raptem .... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście przyznam się że nigdy na to, na którym biegu jade, no chyba że jest to najwyższy (ew. najniższy) bieg nie zwracam uwagi. A o tym żeby się przekonać czy jest to już najwyższy bieg wystarczy mi lekkie dotknięcie (stopą, nie dłonią :cool: ) dźwigni zniany biegów.

Może co innego na torze albo przy agresywnej jeżdzie. No ale ja to zazwyczaj jeżdże lajtowo :buttrock: no i mam obrotomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym zamontował wyświetlacz włączonego najwyższego biegu. Ciągle próbuję włączyć szóstkę ( w pięciobiegowej skrzyni ).

Ja u siebie mam to samo, z tą różnicą że zdarza mi sie szukać 7-emki na trasie.

To byłby dobry pomysł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem z zainteresowaniem projekt kolegi młodyVFR wszystko ok. Ale za te pieniadze które wydamy na diody 33x20gr=6.60zł można kupić i oprogramować '51 co daje możliwość uniwersalnego wykorzystania od 2-biega do 6biegów.

 

nie rozpedzaj sie tak w liczeniu, bo popelniasz bledy;) sam napisales - zaprogramowac - na noznej maszynie do szycia chyba nie? :buttrock: trzeba wlaczyc kompa i przy tym usiasc, wiec dolicz za energie elektryczna i Twoj stracony czas. ja swoj cenie :cool: poza tym, ten 51 musisz np. czyms zasilic, wiec dolicz stabilizator :cool: no i nie uzywajmy armaty na muchy;) dodajac kolejne 3 diody (3 min roboty dla niefachowca:P) zwiekszasz zakres do 7 biegow...

 

No i nie trzeba by ingerować tak głęboko aż do wodzików w zupełności wystarczyło by dojście do wałka zmiany biegów.

 

ja nie ingerowalem z wodzikami, tylko z ich ukladem, czyli wlasnie z walkiem zmiany biegow, chyba, ze mowimy o roznych rzeczach?

 

 

p.s. zrobienie kontrolki ostatniego biegu nie powinno byc tak trudne. trzeba wstawic niejako dodatkowy czujnik luzu, ale tak, zeby wskazywal ostatni bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka

Napisanie programu to 5min i mysle że kryterium ceny jest tutaj jak najbardziej na miejscu. Nawet dodając stabilizator za kosmiczne 1.5zł bedzie taniej lepiej szybciej :D.

PS.Ja swój czas też cenie ale jestem w stanie poświęcić kilka minut aby coś dla braci motocyklistów zdziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedzie taniej lepiej szybciej

 

taniej - moze sie i zgodze, aczkolwiek naklad pracy o wiele wiekszy

lepiej - kwestia sporna :D moj uklad cechuje prostota, wiec jest nie do popsucia :D

szybciej - wydaje mi sie, ze szybciej bedzie dzialac na diodach niz na mikrokontrolerze, to chyba logiczne? :D u mnie nie ma czesci myslacej czy analizujacej. mowa o milisekundach :D

 

no ale wracajac do sedna sprawy - tak samo jak napisalem w artykule - elektronika to najmniejszy pikus. kleber ma swoj pomysl, ja mialem swoj, ktos trzeci moze miec inny i to wszystko dzialac bedzie. niestety murem, ktory nalezy przebic jest informacja o biegu i to jest klucz do rozwiazania zagadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafiłeś w sedno sprawy. Układ który proponujesz musi rozróżniać kilka różnych stanów a wałek zmiany biegów wraca w to samo miejsce. Wiec naturalną koleja rzeczy jest wejście gdzies dalej w silnik gdzie te stany można rozróżnić. Ja wyobrażam sobie to tak że na wałku motujemy jakiś wypust który naciska dwa microswitch'e jeden jak do góry bieg i drugi gdy na dół. Do tego układ licznika i wyświetlacz LED. I to było chyba wszystko. Przynajmiej ja to tak widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyobrażam sobie to tak że na wałku motujemy jakiś wypust który naciska dwa microswitch'e jeden jak do góry bieg i drugi gdy na dół. Do tego układ licznika i wyświetlacz LED. I to było chyba wszystko. Przynajmiej ja to tak widze.

 

powiem szczerze, ze jezeli tak to mialoby wygladac, to dzis pewnie krecilbym z tego niezly biznes. jest tylko jedno male ale: ten uklad cechuje duzy blad wskazan. a to z tego wzgledu, ze czasem bieg nie wejdzie i bedziesz juz mial pomylke o jeden bieg. oczywiscie mozna zrobic reset np. wykorzystujac fabryczny neutral - bo tego sie oszukac nie da. ile razy wrzucony bylby neutral, to licznik kasowany bylby (niezaleznie od wskazan) na 0. ja wolalem jednak zrobic cos, co bedzie miarodajne za kazdym razem. dlatego wykorzystalem uklad wodzikow, ktory dla danego biegu jest tylko i wylacznie jeden co sie przeklada na wylacznie jeden kat obrotu wybieraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze najpierw warto sprawdzic czy nie ma juz tam w skrzyni fabrycznego czujniaka hehe... wiele moto na wtrysku ma czujnik bo elektronika analizuje takze obciazenie jednostki napedowej (obroty, polozenie przepustnicy i aktualnie zapiety bieg) - suzuki w silnikach od gsxr tych nowszych i vstrom oraz sv taki czujnik ma - mozna bardzo prosto mierzyc napiecie na wyjsciu tego czujnika (kolejny bieg rozni sie w stosunku do poprzedniego napieciem okolo 1V wiekszym) reszta elektroniki jest juz zupelnie prosta....choc sklanial bym sie w kierunku mikrokontrolera bo jest to rozwiazanie po prostu eleganckie... i latwo mozna sterowac pozniej displayem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja często szukam kolejnego biegu gdy jadę na ostatnim, lecz uważam wyświetlacz za fajny gadżet, który mi nie jest potrzebny i tak podczas ostrzejszej jazdy jadę na czucie nie patrząc na wskaźniki :icon_mrgreen: Może, to źle nie wiem, ale mi tak dobrze się jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorabianie roznych gadzetow do mota to jest fajna sprawa - takie dodatkowe hobby... wyswietlacz biegow to sie bardziej chyba przydaje podczas walki na miescie niz podczas wariowania po torze albo w trasie... gdybym mial do wyboru nie miec albo miec to wolalbym go miec choc obyc sie bez niego niewatpliwie mozna :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz jedzesz naprawde bardzo ostro, np po torze, to nie ma czasu spogladac gdziekolwiek. masz dwie opcje - albo bardzo dobrze znasz motocykl i jedziesz na wyczucie, albo posilkujesz sie shift lightem, ktore jest ustawione pod dane moto. w momencie zapalenia wbijasz wyzszy bieg i nie musisz sie zastanawiac kiedy masz to zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.dynotech.pl/

 

ACUMEN - wyświetlacze biegów i obrotów

 

 

tu sprzedaja wyswietlacze wlaczonego biegu,

mnie osobiscie bardzo brakuje wyswietlacza biegu, ile razy probuje zapiac 7 :bigrazz: kiedy jezdzilem na troche slabszych motocyklach to nie bylo problemu z "wyczuciem" na ktorym jade biegu, ale jak motocykl ma duzo mocy to juz nie taka latwa sprawa zorientowac sie na ktorym biegu jade :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sprytny bo info o biegu daje z prędkości i obrotów. Ciekawe jak sie to ma z niezawodnością wskazań jak na jakimś super sporcie na 1biegu do 120 pociagniesz. Ale skoro sprzedają to powinno działać ma ktoś może ten wyświetlacz???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...