kriss.g Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 ...i wszysko fajnie ... tylko po co Ci (Wam) wiedzieć na którym biegu jesteście ... oczywiście poza biegiem najwyższym ... i czasem najniższym ??? ... mnie interesują tylko broty ... i prędkość ... reszta zależy od tych dwóch czynników ... mimo że sprzęta mam póltora miesiąca raptem .... :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy600 Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Ja osobiście przyznam się że nigdy na to, na którym biegu jade, no chyba że jest to najwyższy (ew. najniższy) bieg nie zwracam uwagi. A o tym żeby się przekonać czy jest to już najwyższy bieg wystarczy mi lekkie dotknięcie (stopą, nie dłonią :cool: ) dźwigni zniany biegów.Może co innego na torze albo przy agresywnej jeżdzie. No ale ja to zazwyczaj jeżdże lajtowo :buttrock: no i mam obrotomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Chętnie bym zamontował wyświetlacz włączonego najwyższego biegu. Ciągle próbuję włączyć szóstkę ( w pięciobiegowej skrzyni ).Ja u siebie mam to samo, z tą różnicą że zdarza mi sie szukać 7-emki na trasie.To byłby dobry pomysł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Obejrzałem z zainteresowaniem projekt kolegi młodyVFR wszystko ok. Ale za te pieniadze które wydamy na diody 33x20gr=6.60zł można kupić i oprogramować '51 co daje możliwość uniwersalnego wykorzystania od 2-biega do 6biegów. nie rozpedzaj sie tak w liczeniu, bo popelniasz bledy;) sam napisales - zaprogramowac - na noznej maszynie do szycia chyba nie? :buttrock: trzeba wlaczyc kompa i przy tym usiasc, wiec dolicz za energie elektryczna i Twoj stracony czas. ja swoj cenie :cool: poza tym, ten 51 musisz np. czyms zasilic, wiec dolicz stabilizator :cool: no i nie uzywajmy armaty na muchy;) dodajac kolejne 3 diody (3 min roboty dla niefachowca:P) zwiekszasz zakres do 7 biegow... No i nie trzeba by ingerować tak głęboko aż do wodzików w zupełności wystarczyło by dojście do wałka zmiany biegów. ja nie ingerowalem z wodzikami, tylko z ich ukladem, czyli wlasnie z walkiem zmiany biegow, chyba, ze mowimy o roznych rzeczach? p.s. zrobienie kontrolki ostatniego biegu nie powinno byc tak trudne. trzeba wstawic niejako dodatkowy czujnik luzu, ale tak, zeby wskazywal ostatni bieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kleber Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 HejkaNapisanie programu to 5min i mysle że kryterium ceny jest tutaj jak najbardziej na miejscu. Nawet dodając stabilizator za kosmiczne 1.5zł bedzie taniej lepiej szybciej :D. PS.Ja swój czas też cenie ale jestem w stanie poświęcić kilka minut aby coś dla braci motocyklistów zdziałać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 bedzie taniej lepiej szybciej taniej - moze sie i zgodze, aczkolwiek naklad pracy o wiele wiekszylepiej - kwestia sporna :D moj uklad cechuje prostota, wiec jest nie do popsucia :Dszybciej - wydaje mi sie, ze szybciej bedzie dzialac na diodach niz na mikrokontrolerze, to chyba logiczne? :D u mnie nie ma czesci myslacej czy analizujacej. mowa o milisekundach :D no ale wracajac do sedna sprawy - tak samo jak napisalem w artykule - elektronika to najmniejszy pikus. kleber ma swoj pomysl, ja mialem swoj, ktos trzeci moze miec inny i to wszystko dzialac bedzie. niestety murem, ktory nalezy przebic jest informacja o biegu i to jest klucz do rozwiazania zagadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kleber Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 Trafiłeś w sedno sprawy. Układ który proponujesz musi rozróżniać kilka różnych stanów a wałek zmiany biegów wraca w to samo miejsce. Wiec naturalną koleja rzeczy jest wejście gdzies dalej w silnik gdzie te stany można rozróżnić. Ja wyobrażam sobie to tak że na wałku motujemy jakiś wypust który naciska dwa microswitch'e jeden jak do góry bieg i drugi gdy na dół. Do tego układ licznika i wyświetlacz LED. I to było chyba wszystko. Przynajmiej ja to tak widze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 Ja wyobrażam sobie to tak że na wałku motujemy jakiś wypust który naciska dwa microswitch'e jeden jak do góry bieg i drugi gdy na dół. Do tego układ licznika i wyświetlacz LED. I to było chyba wszystko. Przynajmiej ja to tak widze. powiem szczerze, ze jezeli tak to mialoby wygladac, to dzis pewnie krecilbym z tego niezly biznes. jest tylko jedno male ale: ten uklad cechuje duzy blad wskazan. a to z tego wzgledu, ze czasem bieg nie wejdzie i bedziesz juz mial pomylke o jeden bieg. oczywiscie mozna zrobic reset np. wykorzystujac fabryczny neutral - bo tego sie oszukac nie da. ile razy wrzucony bylby neutral, to licznik kasowany bylby (niezaleznie od wskazan) na 0. ja wolalem jednak zrobic cos, co bedzie miarodajne za kazdym razem. dlatego wykorzystalem uklad wodzikow, ktory dla danego biegu jest tylko i wylacznie jeden co sie przeklada na wylacznie jeden kat obrotu wybieraka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wombat Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 Moze najpierw warto sprawdzic czy nie ma juz tam w skrzyni fabrycznego czujniaka hehe... wiele moto na wtrysku ma czujnik bo elektronika analizuje takze obciazenie jednostki napedowej (obroty, polozenie przepustnicy i aktualnie zapiety bieg) - suzuki w silnikach od gsxr tych nowszych i vstrom oraz sv taki czujnik ma - mozna bardzo prosto mierzyc napiecie na wyjsciu tego czujnika (kolejny bieg rozni sie w stosunku do poprzedniego napieciem okolo 1V wiekszym) reszta elektroniki jest juz zupelnie prosta....choc sklanial bym sie w kierunku mikrokontrolera bo jest to rozwiazanie po prostu eleganckie... i latwo mozna sterowac pozniej displayem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 21 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2006 Ja często szukam kolejnego biegu gdy jadę na ostatnim, lecz uważam wyświetlacz za fajny gadżet, który mi nie jest potrzebny i tak podczas ostrzejszej jazdy jadę na czucie nie patrząc na wskaźniki :icon_mrgreen: Może, to źle nie wiem, ale mi tak dobrze się jeździ. Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kleber Opublikowano 21 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2006 Wiesz jak jedziesz ostro to najlepszym wskaźnikiem biegu jest wskazówka obrotomierza. Jak na czerwonym albo zaraz przed znaczy dobrze jak poniżej znaczy czas na redukcje :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wombat Opublikowano 21 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2006 dorabianie roznych gadzetow do mota to jest fajna sprawa - takie dodatkowe hobby... wyswietlacz biegow to sie bardziej chyba przydaje podczas walki na miescie niz podczas wariowania po torze albo w trasie... gdybym mial do wyboru nie miec albo miec to wolalbym go miec choc obyc sie bez niego niewatpliwie mozna :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 jak juz jedzesz naprawde bardzo ostro, np po torze, to nie ma czasu spogladac gdziekolwiek. masz dwie opcje - albo bardzo dobrze znasz motocykl i jedziesz na wyczucie, albo posilkujesz sie shift lightem, ktore jest ustawione pod dane moto. w momencie zapalenia wbijasz wyzszy bieg i nie musisz sie zastanawiac kiedy masz to zrobic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_big Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 http://www.dynotech.pl/ ACUMEN - wyświetlacze biegów i obrotów tu sprzedaja wyswietlacze wlaczonego biegu, mnie osobiscie bardzo brakuje wyswietlacza biegu, ile razy probuje zapiac 7 :bigrazz: kiedy jezdzilem na troche slabszych motocyklach to nie bylo problemu z "wyczuciem" na ktorym jade biegu, ale jak motocykl ma duzo mocy to juz nie taka latwa sprawa zorientowac sie na ktorym biegu jade :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kleber Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Też sprytny bo info o biegu daje z prędkości i obrotów. Ciekawe jak sie to ma z niezawodnością wskazań jak na jakimś super sporcie na 1biegu do 120 pociagniesz. Ale skoro sprzedają to powinno działać ma ktoś może ten wyświetlacz??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.