Skocz do zawartości

sprawdzenie motocykla przed jazda-egzamin na kat.A


Agabusa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przed ruszeniem na placyk sprawadzamy nastepujace rzeczy:

-wskazujemy gdzie mozna sprawdzic poziom oleju (wskazujemy, nie sprawdzamy!)

-sprawdzamy poziom plynu hamulcowego - przekrecamy kierownice w prawo tak, by byl widoczny babelek (:

-sprawdzamy naciag lancucha - winien wynosic 2-4 cm

A teraz przechodzimy do swiatelek.

Na poczatku lewa czesc kierownicy:

-sprawdzamy klakson

-swiatla ostrzegawcze

-kierunkowskazy

I prawa:

-swiatla pozycyjne

-przelaczamy na swiatla do jazdy i w lewej manetce przestawiamy na mijania, a nastepnie na drogowe

-sprawdzamy swiatlo stopu - hamulec przedni i hamulec tylny.

Jezeli w motorze sa tez swiatla postojowe, to blokujemy kierownice i sprawdzamy rowniez te.

 

Ustawiamy lusterka!

 

Po tej kontroli zdejmujemy motocykl z nozki bocznej i prowadzimy ok. 5 metrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ktos ma liste czynnosci jakie trzeba wykonac przy motocyklu(sprawdzenie oleju,naciag, opony) zdajac egzamin na kat A ?..wiem,ze na forum ktos to podawal,ale nie moge znalesc..

 

z gory dziekuje..

Z tego co pamiętam to ostatnio zdawłaś egzamin i prawko już masz....

Czyżbym się mylił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to ostatnio zdawłaś egzamin i prawko już masz....

Czyżbym się mylił?

 

 

Mam prawko...nie mylisz sie:))))....,ale to nie dla mnie info...tak tak,wiem,ze powinnam to pamietac:)....ale moglam czegos zapomniec, a chodzi o pelna liste czynnosci:)

Edytowane przez Agabusa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooo widze ciekawy temat mnie to czeka na wiosne :P

tak się jesszcze z ciekawości zapytam bo kumpel zdawął 2 tygodnie temu i egzaminator nie kazał u używać lusterek tylko miał się oglądać; to jest wymóg czy tylko wymysł egzaminatora ??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie, bardziej wskazane jest ogladanie sie niz uzywanie lusterek. Bo nie wszystko widac, a za nami moze czaic sie katamaran. O, i mozemy zapomniec wlaczyc kierunkowskaz np. przy zmianie pasa, a ogladanie wskazuje dla innych kierowcow, ze chcemy cos zrobic.

 

Na temat sprawdzania bieznika nic a nic nie slyszalam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie, bardziej wskazane jest ogladanie sie niz uzywanie lusterek. Bo nie wszystko widac, a za nami moze czaic sie katamaran. O, i mozemy zapomniec wlaczyc kierunkowskaz np. przy zmianie pasa, a ogladanie wskazuje dla innych kierowcow, ze chcemy cos zrobic.

 

Na temat sprawdzania bieznika nic a nic nie slyszalam.

 

 

Jednak ogladanie nie zastepuje kierunkowskazow przy motocyklu.... ja mialam wymagane jedno i drugie na egzaminie..

obracanie glowy z wlaczaniem kierunku!!

Edytowane przez Agabusa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja zdawałem 2 lata temu i nie trzeba było nic sprawdzać. Ale widze,że sie zmieniło. Ja nic nie sprawdzałem i zdałem.

 

 

w Polsce przepisy zmieniaja sie tak szybko ,ze nienadazysz.......znajomi opowiadali mi ,ze kiedys wystarczylo dobrze zrobic 8 i sie zdalo......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak ogladanie nie zastepuje kierunkowskazow przy motocyklu.... ja mialam wymagane jedno i drugie na egzaminie..

obracanie glowy z wlaczaniem kierunku!!

 

Tak, oczywiscie. Ale niestety nie kazdy zawsze pamieta o kierunku, szczegolnie, gdy rozmawia z plecakiem. (:

A na egzaminie oczywiscie uwaga jak najbardziej jest skupiona wylacznie na jezdzie i na poczatku wlaczamy kierunek, potem ogladamy sie i "podejmujemy decyzje" - jak mawia moj rodziciel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lista Czynności:

1. Sprawdzanie stanu technicznego tzn. czy są całe plastiki, lampy, kierunki, lusterka itp.

2. Sprawdzanie stanu oleju. Tą czynność sprawdza się przed uruchomieniem silnika na centralnych stópkach.

3. Sprawdzanie poziomu płynu hamulcowego. na centralnych stópkach i prostej kierownicy.

4. Sprawdzenie oporu hamulca. Czyli trzeba nacisnąć. Po co? Żeby sprawdzić czy ma opór i czy nie ma Wycieku

5. Sprawdzanie Świateł. Pozycje, Mijana, Drogowe, Kierunkowskazy, Stopu, podświetlenie Tablicy Rejestracyjnej,Klakson, Podświetlenie zegarów, Jakie kontrolki czemu odpowiadają.

6. Sprawdzanie Ogumienia. Minimum 1.6 mm.

7. Sprawdzenie Napięcia łańcucha od 1.5 cm. do 3 cm.

8. Przed wyjazdem na miasto upewnijcie się czy macie włączone światła. Przepis mówi że motory muszą mieć włączone Światła przez cały rok!!!

 

Życzę Miłego egzaminu.

 

Pozdrawiam. O.S.K.

 

Irokes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie na kursie koles mowil ze glownie to trzeba swiatla sprawdzic, naciag i smarowanie lancucha oraz przeprowadzic kawalek motor zeby sprawdzic czy kierownica skreca itp.

Na egzminie wygladalo to zupelnie inaczej :icon_question: Zaczynam sprawdzac lancuch. Widze ze nasmarowany i naciag tak na oko dobry wiec mowie ze z lancuchem wszysko OK. A on sie pyta skad wiem ze OK :)

 

Chwila zastanowienia i moja odp.: "Jakby nie bylo dobrze to bym nie dostal tego motocykla do zdawania" :buttrock:

 

Kolo na to: "Skoro Pan twierdzi ze jest dobrze to prosze nie zawracac mi glowy reszta pierdół tylko wsiadac odpalac i jechac :icon_rolleyes: "

 

I na tym skonczylo sie demonstrowanie czynnosci obslugowych na egzaminie :icon_arrow:

Edytowane przez PaleSatan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...