Nitomen Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 witam mialem maly przeglad silnika i wymienilem walek zdawczy skrzyni biegow , kupilem nowa uszczelke glowicy w sklepie KLASA, glowica byla delikatnie planowana , z cylindrem byl klopot bo nie bylo go jak zlapac ale stwierdzono ze nie wymaga planowania bo i tak rok temu przy wymianie tulei cylindra byl on planowany.Poskladalem moto do kupy glowice dokrecalem kluczem dynamometrycznym ,odpalilem, po wzroscie temperatury pod glowica pojawiaja sie krople cieczy chlodzacej (nie wszedzie) a w miejscu laczenia glowicy gdzie idzie lancch rozrzadu saczy sie olej z jednego miejsca ,nie wiem dlaczego tak sie stalo :/ moze to by wina kiepskiej jakosciowo uszczelki pod glowice ?? czy dokrecenie glowicy moze cos poprawic ?? czy w gre wchodzi wymiana uszczelki ?? jesli dojdzie do wymiany uszczelki to jaka polecacie ?? gdzie kupowac aby bylo pewnie ?? Wydaje mi sie ze poprzednia uszczelka jaka zakladalem ponad rok temu to byl orginal ,tymbardziej ze mialem wtedy bledne dane i dokrecilem glowice z sila 45 a nie 65 Nm i nie bylo klopotow z uszczelka Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Nie wiem jak w motocyklach, ale w samochodach występuje zjawisko wydłużenia się srub od głowicy. Dlatego niemieckie serwisy wymieniają razem z uszczelką śruby, wydatek niewiele większy, ale przynajmniej jest pewność. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Prawdopodobnie popełniłeś dwa błędy.1.tuleja powinna wystawać .2 do 0.4 mm2.po złożeniu silnika pierwsze odpalenie na 15-20 sek. bez cieczy chłodzącej Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 22 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 a jak mozna zrobic aby tuleja cylindra wystawala ?? jak oni to wyrownali w serwisie rok temu odpalilem z plynem i trzymalo Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 a jak mozna zrobic aby tuleja cylindra wystawala ?? jak oni to wyrownali w serwisie rok temu odpalilem z plynem i trzymaloTo już jest problem firmy która montuje tuleje cylindrowe.Rok temu miałeś więcej szczęścia.Poprostu metoda o której Ci napisałem pochodzi jeszcze z czasów kiedy w wyczynowych i luksusowych samochodach sportowych stosowano uszczelki z blachy miedzianej i podczas montażu trzeba je było posmarować cieniutko smarem do łożysk a potem odpalić, następnie dociągało się głowicę ponownie(czego NIE WOLNO robić w silnikach motocyklowych!!!) i zalewało wodą (płynów chłodniczych jeszcze wtedy nie znano) Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 następnie dociągało się głowicę ponownie(czego NIE WOLNO robić w silnikach motocyklowych!!!)dlaczego nie mozna tego robic??? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 nie tylko nie można ale NIE WOLNO bo konstruktor tego nie przewidział i można zniszczyć gwinty szpilek w bloku. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Bo gdy jzu sie ulozy a ty dokrecisz to znow sie wszystko scisnie.gdy silnik sie rozgrzeje wszystko sie rozszerza i mozwe popsuc gwinty bloku :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 22 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 ech niewazne w sumie ,zmieniam uszczelke i znowu musze silnik rozpolawiac :/ urwal sie gwint walka pompy cieczy ,nie wiem dlaczego ale sie urwal (caly nie sam zwoj) czesci juz w drodze. Teraz co zrobic aby byc pewnym ze uszczelka glowicy bedzie trzmac .Prosze o dokladna rozpiske. Gdzie kupic dobra jakosciowo uszczlke ?? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 ja ci polecam intermotors (lub tez intercars ) tam sprzedaja uszczelki athena tak samo jak na larssonie, ja do klxa mam takie lakierowane na czarno i trzeba tak jak Piotr Dudek pisal wygrzac tzn odpalic silnik bez cieczy po montazu. Bo jak sciaga sie pozniej taka uszczelke to ta farba przywiera do cylindra i glowicy a nie do uszczelki. W intermotors zakupilem uszczelki (glowica cylinder i pokrywa boczna) w cenie samej uszczelki pod glowice w larssonie. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 23 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 czyli zalozyc nowa uszczelke dokrecic cala glowice zgodnie z manualem ,odpalic bez cieczy na 20 s . Ile czasu musi minac zanim zaleje silnik ciecza chlodzaca ,czy moge odrazu po wygrzaniu glowicy ?? czy sama uszczelke mam posmarowac przed zalozeniem smarem ?? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 ja robilem to tak, kladlem uszczelke na dobrze odtluszczone powieszchnie cylindra i glowicy dokrecalem, odpalalem moto na 15-20sek a pozniej czekalem az wystygniecalkiem (skrecalem se dalej moto) pozniej zalalem ciecza, odpalalem i rozgrzewalem silnik az osiagnie temp robocza. Nie smaruj tej uszcZelki niczym.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 26 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 a co mozna zrobic po czasie ?, znaczy moto bylo odpalone po zlozezniu z plynam , moge teraz ja wygrzac przez te 20 s bez cieczy chlodzacej ??.Mialem w planie rozebrac silnik, bo musze walek pompy cieczy wymienic ,ale da sie go wymienic bez rozbierania ,wiec narazie pokombinuje z ta uszczelke kktora jest obecnie zalozona. Uszczelka juz zamowiona wiec jak by co wymienie na inna a co mozna zrobic po czasie ?, znaczy moto bylo odpalone po zlozezniu z plynam , moge teraz ja wygrzac przez te 20 s bez cieczy chlodzacej ??.Mialem w planie rozebrac silnik, bo musze walek pompy cieczy wymienic ,ale da sie go wymienic bez rozbierania ,wiec narazie pokombinuje z ta uszczelke kktora jest obecnie zalozona. Uszczelka juz zamowiona wiec jak by co wymienie na inna Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Mozesz sprobowac wygrzac bez cieczy. Powiedz mi jak mocno ci sie saczy ta ciecz czy olej ?? bo mi jak ostro dam po garku i sie zagrzeje z lekka to widac ze sie lekko poci od strony lancuszka rozrzadu, juz mam 2 uszczelke pod glowica i na obydwu bylo to samo (przyroda :notworthy:) Za pierwszym razem lekko sonczyla mi sie ciecz tez ale jak dobrze zagrzalem moto w ciezkim terenie to sie uspokoilo i wiecej juz nie saczylo sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 27 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 ok jak zloze do kupy to co juz rozebralem :notworthy: ale olej tez sie saczyl leko przy lancuszku rozrzadu , jak bym wymienial uszczelke dam tam lekko saylikonu, bo cisnienia tam nie ma wiec nie wydmucha go Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.