Skocz do zawartości

Nowa uszczelka glowicy nie trzyma :/ dlaczego :/


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mialem maly przeglad silnika i wymienilem walek zdawczy skrzyni biegow , kupilem nowa uszczelke glowicy w sklepie KLASA, glowica byla delikatnie planowana , z cylindrem byl klopot bo nie bylo go jak zlapac ale stwierdzono ze nie wymaga planowania bo i tak rok temu przy wymianie tulei cylindra byl on planowany.Poskladalem moto do kupy glowice dokrecalem kluczem dynamometrycznym ,odpalilem, po wzroscie temperatury pod glowica pojawiaja sie krople cieczy chlodzacej (nie wszedzie) a w miejscu laczenia glowicy gdzie idzie lancch rozrzadu saczy sie olej z jednego miejsca ,nie wiem dlaczego tak sie stalo :/ moze to by wina kiepskiej jakosciowo uszczelki pod glowice ?? czy dokrecenie glowicy moze cos poprawic ?? czy w gre wchodzi wymiana uszczelki ?? jesli dojdzie do wymiany uszczelki to jaka polecacie ?? gdzie kupowac aby bylo pewnie ?? Wydaje mi sie ze poprzednia uszczelka jaka zakladalem ponad rok temu to byl orginal ,tymbardziej ze mialem wtedy bledne dane i dokrecilem glowice z sila 45 a nie 65 Nm i nie bylo klopotow z uszczelka

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie popełniłeś dwa błędy.

1.tuleja powinna wystawać .2 do 0.4 mm

2.po złożeniu silnika pierwsze odpalenie na 15-20 sek. bez cieczy chłodzącej

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak mozna zrobic aby tuleja cylindra wystawala ?? jak oni to wyrownali w serwisie

 

rok temu odpalilem z plynem i trzymalo

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak mozna zrobic aby tuleja cylindra wystawala ?? jak oni to wyrownali w serwisie

 

rok temu odpalilem z plynem i trzymalo

To już jest problem firmy która montuje tuleje cylindrowe.

Rok temu miałeś więcej szczęścia.

Poprostu metoda o której Ci napisałem pochodzi jeszcze z czasów kiedy w wyczynowych i luksusowych samochodach sportowych stosowano uszczelki z blachy miedzianej i podczas montażu trzeba je było posmarować cieniutko smarem do łożysk a potem odpalić, następnie dociągało się głowicę ponownie(czego NIE WOLNO robić w silnikach motocyklowych!!!) i zalewało wodą (płynów chłodniczych jeszcze wtedy nie znano)

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech niewazne w sumie ,zmieniam uszczelke i znowu musze silnik rozpolawiac :/ urwal sie gwint walka pompy cieczy ,nie wiem dlaczego ale sie urwal (caly nie sam zwoj) czesci juz w drodze. Teraz co zrobic aby byc pewnym ze uszczelka glowicy bedzie trzmac .Prosze o dokladna rozpiske. Gdzie kupic dobra jakosciowo uszczlke ??

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ci polecam intermotors (lub tez intercars ) tam sprzedaja uszczelki athena tak samo jak na larssonie, ja do klxa mam takie lakierowane na czarno i trzeba tak jak Piotr Dudek pisal wygrzac tzn odpalic silnik bez cieczy po montazu. Bo jak sciaga sie pozniej taka uszczelke to ta farba przywiera do cylindra i glowicy a nie do uszczelki. W intermotors zakupilem uszczelki (glowica cylinder i pokrywa boczna) w cenie samej uszczelki pod glowice w larssonie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zalozyc nowa uszczelke dokrecic cala glowice zgodnie z manualem ,odpalic bez cieczy na 20 s . Ile czasu musi minac zanim zaleje silnik ciecza chlodzaca ,czy moge odrazu po wygrzaniu glowicy ?? czy sama uszczelke mam posmarowac przed zalozeniem smarem ??

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robilem to tak, kladlem uszczelke na dobrze odtluszczone powieszchnie cylindra i glowicy dokrecalem, odpalalem moto na 15-20sek a pozniej czekalem az wystygniecalkiem (skrecalem se dalej moto) pozniej zalalem ciecza, odpalalem i rozgrzewalem silnik az osiagnie temp robocza. Nie smaruj tej uszcZelki niczym.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co mozna zrobic po czasie ?, znaczy moto bylo odpalone po zlozezniu z plynam , moge teraz ja wygrzac przez te 20 s bez cieczy chlodzacej ??.Mialem w planie rozebrac silnik, bo musze walek pompy cieczy wymienic ,ale da sie go wymienic bez rozbierania ,wiec narazie pokombinuje z ta uszczelke kktora jest obecnie zalozona. Uszczelka juz zamowiona wiec jak by co wymienie na inna

 

a co mozna zrobic po czasie ?, znaczy moto bylo odpalone po zlozezniu z plynam , moge teraz ja wygrzac przez te 20 s bez cieczy chlodzacej ??.Mialem w planie rozebrac silnik, bo musze walek pompy cieczy wymienic ,ale da sie go wymienic bez rozbierania ,wiec narazie pokombinuje z ta uszczelke kktora jest obecnie zalozona. Uszczelka juz zamowiona wiec jak by co wymienie na inna

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sprobowac wygrzac bez cieczy. Powiedz mi jak mocno ci sie saczy ta ciecz czy olej ?? bo mi jak ostro dam po garku i sie zagrzeje z lekka to widac ze sie lekko poci od strony lancuszka rozrzadu, juz mam 2 uszczelke pod glowica i na obydwu bylo to samo (przyroda :notworthy:) Za pierwszym razem lekko sonczyla mi sie ciecz tez ale jak dobrze zagrzalem moto w ciezkim terenie to sie uspokoilo i wiecej juz nie saczylo sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok jak zloze do kupy to co juz rozebralem :notworthy: ale olej tez sie saczyl leko przy lancuszku rozrzadu , jak bym wymienial uszczelke dam tam lekko saylikonu, bo cisnienia tam nie ma wiec nie wydmucha go

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...