rbt Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 (edytowane) Witam!Mam Suzuki GSX 550 EF '84 i mam następujący problem.Jeździłem Suczką do 17:00 - zaparkowałem, przyszedł o 20 pale a on na dwa.i co teraz myslalem ze to cewka (2,3) wymienilem, nie dziala dalej, wszystkie wtyczki są podłączone do modułu itp. Obieg jest napewno (przynajmniej tak mi się wydaje) ponieważ przy wyłączaniu zapłonu jest iskra, tzn podczas przełączania przysisku, jedna iskra więc prąd chyba dochodzi, iskra przy wyłączaniu jest na wszystkich 4 świecach (i tych dających iskrę przy rozruchu). co może być przyczyną tej usterki??Potrzebna szybka pomoc !! dzieki i pozdro Edytowane 20 Września 2006 przez rbt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Moze byc to wina cewki obslugujacej te 2 cylindry, kabli dostarczajacych prad niskiego napiecia ( brak kontaktu, przerwa wewnetrzna kabelka trzymajacego sie na izolacji ), uszkodzenie jakiegos elementu pick up coil obslugujacego dana cewke.Sprobuj zamienic cewki miejscami ( nielatwe z powodu dlugosci przewodow wys. napiecia, ale moze sie uda ) - to by wskazalo czy cewka jest, czy nie jest przyczyna. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rbt Opublikowano 22 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 (edytowane) Pisałem że wymieniłem cewkę, na której nie było iskry, ale nic to nie dało, podpinałem także z jednej strony na drugą, wszystki są dobre. Nie mam pojęcia, przeczyściłem i poprawiłem wszystkie wtyczki problem dalej pozostał nierozwiązany._________________________________________ Właśnie wróciłem z garażu i wydaje mi sie że to wina modułu, czy to możliwe że jakby on padł to moto paliłoby tylko na dwa baniaki? Swoje stwierdzenie uzasadniam porównując podłączenia kabli z obu cewek, i wlasnie tu wystepuja dziwne roznice Edytowane 22 Września 2006 przez rbt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 A może czujnik? tzn cos się popierdzieliło na czujniku połozenia wału...nie wiem czy masz halotronowy czy indukcyjny z wypustkami na kole...ale możliwe że nie dostaje informacji dla tych dwuch cylindrów...luyb jak mówisz moduł...od ma rozumiem dwa wyjscia dla jednej i drugiej cewki...może układ wystrowujący cewke ta z jeden strony poleciał nie uszkadzając reszty....? Takie moje gdybanie bo nie posiadam takiego motorka ale z tego co wiem o zapłonach mogło by tak być... Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GamońAMAtoR Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 sprawdz czujniki hala...do niedawna miałem takie moto i przepadkiem odkryłem że impulsy na jedną cewkę ida przez obrotomierz (elekroniczny) i jak odłaczyłem obr. to palil tylko na 2...dziwnie, a moja intst. wyglądała na org. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 To prawda, konstrukcje z lat 80 tych mialy takie rozwiazanie.Wzialem schemat od mojego GSX1100 z tego samego okresu co twoj 550 i z kabli zailajacych cewki i laczacych ja z modulem ( ignitor ) pomaranczowo bialy idzie przez puszke bezpiecznikow, natomiast czarno zolty przez obrotomierz. Bezpiecznik odpada bo caly modul by nie dzilal, czyli trzeba sprawdzic signal generator, a wlasciwie ten czujnik ktory odpowiada za nie dzialajaca cewke, przejscie w przewodach od czujnika do modulu, potem przejscie od modulu na cewke i jezeli jest to cewka zasilana przewodem czarno zoltym to przejscie od cewki na obrotomierz ( przewod na obrotomierz odchodzi od tego idacego na cewke. Jakakolwiek przerwa w tym obwodzie spowoduje brak niskiego napiecia na cewce obslugiwanej tym przewodem ( czarno zolty ).Napisalem to wszystko, ale ja najpierw sprawdzilbym czy jest niskie napiecie na obu cewkach, sprawdzilbym opor na parach przewodow idacych od signal generator, ktory miedzy przewodami tworzacymi jedna pare musi byc od 100 do 300 ohmow i wiedzialbym ze mam obadane niskie napiecie. Jezeli zasilanie dochodzi na cewke to powodem braky wysokiego moze byc tylko uszkodzenie cewki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rbt Opublikowano 25 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 (edytowane) Dzieki chłopaki za odp, ja bym to wszystko posprawdzał tylko o to chodzi że ja się nie znam na tym w ogóle... i w tym problem, nie wiem gdzie sie znajduja te impulsory itp.a kiedys bawiłem się z obrotomierzem i niechcaco podpialem inaczej dwa kable i dzialal na dwa, więc może to coś tam jutro to sprawdze, a jeśli chodzi o reszte o czym pisał Adam to chyba wynajme jakiegoś specjaliste bo jeszcze coś zepsuje :icon_mrgreen: dzieki pozdrawiam_______________________________________________--Jakieś napięcie jest na tym przewodzie czarno-żółtym i to właśnie na cewce zasilanej tym kablem nie ma iskry, ale odpiąłem je iskry nie ma dalej, Gdzie znajduje sie signal generator? i jak go można sprawdzić?pozdro Edytowane 26 Września 2006 przez rbt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rbt Opublikowano 27 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 (edytowane) http://img216.imageshack.us/my.php?image=2709061158ks6.jpg Sprawdzałem połączenia z tymi(zdjęcie w linku wyżej)... nie wiem co to i wszystko się łączy wszystkie połączenia są sprawne.Gdzie znajduje się ten czujnik położenia wału i signal generator? P.S.Pisze kolejny post żeby odświeżyć temat bo sezon się kończy i bardzo mi się śpieszy z naprawą !!! Edytowane 27 Września 2006 przez rbt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 (edytowane) To co masz na zdjeciu to wlasnie signal generator z dwoma cewkami ( pick up coil ) z ktorych kazda obsluguje jedna cewke.Czy masz prad niskiego napiecia na obu cewkach ( tych duzych montowanych na ramie ) ?Czy sprawdzasz te polaczenia miernikiem ( ohmomierzem ) czy " na oko " ? Adam M. Edytowane 27 Września 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 przerabiałem problem impulsatorów w mojej suce (gsx550es 86r)sygnał z obu szedł bezpośrednio na moduł (z zadnego nie szedł przez obrotomierz)jak bedziesz wymieniał to szukaj do gs500 -są te same impulsatory ale mają inną kostkę na kablach do modułu a najprawdopodobniej wyjdą taniej Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rbt Opublikowano 28 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 Mam przyrząd nie wiem co to, wiem że da się ustawić tak, że jak się złączy dwa druty to podnosi się wskazówka, i własnie tak sprawdzam, nie wiem czy to poprawnie, ale myśle że działa :icon_mrgreen: no to pewnie impulsory tzn jeden z nich.dzieki pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trol Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 to może i mi pomożecie w mojej virażce 535 nie chce chodzić jeden cylinder po przeczyszczeniu gaźnika chodził a z rana przyszedłem na drugi dzień i juz znowu nie chcodizł czego to może być wina ??? pozdrawiam trol :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.