Skocz do zawartości

SHL M11-SHLM11Lux


poll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy shl i nietylko.Mam takie ciekawe pytanko czy ma ktoś moze na stanie shl m11 w wersji Lux(czyli eksportowej) oraz moze ktos ma jakies informacje czym te na pozór bardzo podobne pojazdy sie rózniły.Pozniewaz posiadam m11 i chciałbym ja na luxa przerobić.Z tego co mi wiadomo to rózniły sie:lampka tylna stacyjka,większa liczba chromów(na baku stopka hamulca noznego szprychy),inna instalacja przystosowana do innych warunków klimatycznych,Koła to chyba były 19,napis LUX na tylnym błotniku.Oraz niejestem tego pewien ale osprzet kierownicy(wszelakie plastyki i gumy)były koloru białego.(w sumie mam na stanie juz zasówkę stacyjki kluczyk,śróba amortyzatora ciernego skrętu,motylki mocujace osłone boczną i lewą gumową raczkę koloru białego).W silniku był juz chyba alu cylinder.Jakby ktos miał rolgaz z białego koloru do shl to bym z chęcią odkupił.Prosze o ew. dodanie i sprostowanie i jak ktos ma taki pojaz wmiarę oryginalny to byłbym wdzięczny za fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem dać odpowiedź w poniedziałek, ale przyznam się bez bicia - że zapomniałem :D

 

od razu przepraszam za mój błąd.

M11 od M11 LUX nie różniły się łożyskami.

łożyskami się różniły M11 i M11 LUX od M11 W i M11 W LUX.

 

poza tym M11 od M11 Lux różnią się (wg "Motocykle SHL" autorstwa J. Pancewicza):

ogólnie silnikiem: w M11 jest S32 a w M11 Lux S32-U

 

Silniki się różniły:

stopniem sprężania: M11 = 6,3 a M11 Lux 6,9

mocą: M11 miał max moc 9KM przy 4800 obr/min, a M11 lux 10KM przy 5000 obr/min

wyprzedzeniem zapłonu: M11: 4,4 a M11 Lux 3,8 mm przed GPZ

masą silnika z osprzętem i skrzynią (bez płynów): M11 27kg a M11 lux 24kg

V max: M11 90km/h, M11 lux 95 km/h

zużyciem paliwa: M11 2,9 a M11 Lux 3,2 l/100km

pojemnościąkumulatora: M11 7Ah, a M11 lux 10 Ah

prostownikiem selenowym (niechce mi się pisać tych typów, i tak to nic nikomu nie powie :D )

 

 

jak się doszukam czegoś więcej (np o różnicach w wyglądzie..) to dopisze :buttrock:

 

z radzieckim pozdrowieniem - bartek :)

Edytowane przez sovietek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik z oznaczeniem s32U miał po prostu zamontowany aluminjowy cylinder i z tąd te oznaczenie i podniesiono jego stopień sprężania oraz moc ponieważ jak wiadomo aluminjum zastosowane do produkcji cylindrów ma lepsze właściwości termiczne.Czyli lepiej i szybciej oddaje ciepło.Ale żeby waga aż o 3 kg sie rózniła?To pierwsze słyszę bo trzymając żeliwny i alu cylinder w ręku niewiele sie róznia waga a napewno nie az 3 kg.chyba że wał w luxie miał podkowe miedzy połówkami dla podniesienia stopnie sprężania no ale i ona te 3 kg niemogła ważyć.Bo jakos niewiem co jeszcze.

Kolego sovietek mozesz mi podać oznaczenia tych prostowników selenowych bo to mnie ciekawi mam kilka róznych typów i może akurat mam z luxa kto wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tymi chromami to napewno ale w instrukcji obsługi mam jeszcze napisane że była inna tylna lampka,przednia też czymś tam się rózniła było o kilka kuczy w komplecie więcej inna instalacjia i jeszcze tam kilka żeczy o których w tym momencie niepamietam.Żadnych z wymienionych żeczy nigdy niewidziałem i niezmiernie mnie to ciekawi.Śledzę bacznie allegro czasami pojawiają sie niby takie ala hybrydy luxa nibyże to te miały być na export.Tylko że one raczej poza chromami sie wcale nieróżnią.

 

Chociaż juz dość dawno temu ktoś oferował do m11 licznik w milach bo takie tam liczniki w eksportowanych wersjach występowały.No i słono ktoś za niego zabulił około 60 zł jak dobrze pamietam.Więc jak coś gdzieś wytropicie to dajcie znać gdzie albo najlepoiej zapodajcie fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 3 kg różnicy, to na pewno cylinder, klika gram wyjdzie na magnecie, bo jak sie nie mylę w zwykłych shl do stycznia 66 roku montowano te w dwoma dziurami a w luxach te juz "wueskowe" (pewnien nie jestem).

Należy pamiętać, że pierwsze serie motocykli M11 Lux posiadały zwykłe silniki S32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kół do kół magnetycznych to watpie czy były takie montowane może we wczesnych latach produkcji ale napewno nie w luxach bo pierwsze luxy pojawiły sie na rynku w pod koniec 63 roku czyli juz jakieś dwa lata po rozpoczęciu produkcji.

Koła w shl róznia sie jednak od kół w wsk wyglądem i rozstawieniem otworów.Jak dorwę aparat to porobie fotki oryginalnego kola do shl i z wsk.Jeśli znajdę czas to zważę i porównam wagowo te dwa cylindry żeliwny i aluminjowy.I troszke sie wyjasni ale nadal niebardzo mi sie chce wierzyć gdzie jest te magiczne 3 kg róznicy. A zkąd panowie to wyczytaliście.Macie ten fakt potwierdzony jakimś pismem czy ksiażka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam problem po posiadam M11 i chce ja przerobic na M11 LUX. To co rózni SHL M11 od SHL M11 LUX to :

-Chromowane obręcze kół

-Chromowane boki baku

-Chromowane Górne szklanki amorów

-Inna instalacje elektryczna

-Silnik S32-u

-Cylinder aluminiowy

Z tego co wypisałem wszystko mam zamiar zrobic po za silnikiem poniewaz mam zwykły S32, ale cylinder mam aluminiowy (a nwet dwa :flesje:), a instalacje elektryczna na 12 V bede przerabial.

 

Napiszcie co pominalem oraz czy gdzies sie pomylilem...

:banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...