poll Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Witam wszystkich posiadaczy shl i nietylko.Mam takie ciekawe pytanko czy ma ktoś moze na stanie shl m11 w wersji Lux(czyli eksportowej) oraz moze ktos ma jakies informacje czym te na pozór bardzo podobne pojazdy sie rózniły.Pozniewaz posiadam m11 i chciałbym ja na luxa przerobić.Z tego co mi wiadomo to rózniły sie:lampka tylna stacyjka,większa liczba chromów(na baku stopka hamulca noznego szprychy),inna instalacja przystosowana do innych warunków klimatycznych,Koła to chyba były 19,napis LUX na tylnym błotniku.Oraz niejestem tego pewien ale osprzet kierownicy(wszelakie plastyki i gumy)były koloru białego.(w sumie mam na stanie juz zasówkę stacyjki kluczyk,śróba amortyzatora ciernego skrętu,motylki mocujace osłone boczną i lewą gumową raczkę koloru białego).W silniku był juz chyba alu cylinder.Jakby ktos miał rolgaz z białego koloru do shl to bym z chęcią odkupił.Prosze o ew. dodanie i sprostowanie i jak ktos ma taki pojaz wmiarę oryginalny to byłbym wdzięczny za fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 z tego co pamiętam - to różniły się wymiarami kilku łożysk (min. łożyska kół, wału), jeśli chcesz konkrety - odezwij się na prv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poll Opublikowano 15 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 Pierwsze słysze o takiej to róznice skąd drogi kolego masz takie informację. :D Jakbyś mógł to prosżę o konrety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 z książki "Motocykle SHL" :buttrock:w tej chwili niemam jej pod ręką, ale w poniedziałek Ci wkleję konkrety :flesje:pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poll Opublikowano 16 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 Wielkie dzieki to czekam do pponiedziałku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 (edytowane) miałem dać odpowiedź w poniedziałek, ale przyznam się bez bicia - że zapomniałem :D od razu przepraszam za mój błąd. M11 od M11 LUX nie różniły się łożyskami.łożyskami się różniły M11 i M11 LUX od M11 W i M11 W LUX. poza tym M11 od M11 Lux różnią się (wg "Motocykle SHL" autorstwa J. Pancewicza):ogólnie silnikiem: w M11 jest S32 a w M11 Lux S32-U Silniki się różniły: stopniem sprężania: M11 = 6,3 a M11 Lux 6,9mocą: M11 miał max moc 9KM przy 4800 obr/min, a M11 lux 10KM przy 5000 obr/minwyprzedzeniem zapłonu: M11: 4,4 a M11 Lux 3,8 mm przed GPZmasą silnika z osprzętem i skrzynią (bez płynów): M11 27kg a M11 lux 24kg V max: M11 90km/h, M11 lux 95 km/hzużyciem paliwa: M11 2,9 a M11 Lux 3,2 l/100km pojemnościąkumulatora: M11 7Ah, a M11 lux 10 Ahprostownikiem selenowym (niechce mi się pisać tych typów, i tak to nic nikomu nie powie :D ) jak się doszukam czegoś więcej (np o różnicach w wyglądzie..) to dopisze :buttrock: z radzieckim pozdrowieniem - bartek :) Edytowane 23 Września 2006 przez sovietek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek33h Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 łożyskami się różniły M11 i M11 LUX od M11 W i M11 W LUX.To chyba jasne, miały w ogóle inne silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 m11 od m11 luz też się różniły silnikami :notworthy: M11 mają S32 a w M11 Lux S32-U.zastanawiam się skąd wyszły 3 kg różnicy w masie silników S32 i S32-U.. wie ktoś coś na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poll Opublikowano 26 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Silnik z oznaczeniem s32U miał po prostu zamontowany aluminjowy cylinder i z tąd te oznaczenie i podniesiono jego stopień sprężania oraz moc ponieważ jak wiadomo aluminjum zastosowane do produkcji cylindrów ma lepsze właściwości termiczne.Czyli lepiej i szybciej oddaje ciepło.Ale żeby waga aż o 3 kg sie rózniła?To pierwsze słyszę bo trzymając żeliwny i alu cylinder w ręku niewiele sie róznia waga a napewno nie az 3 kg.chyba że wał w luxie miał podkowe miedzy połówkami dla podniesienia stopnie sprężania no ale i ona te 3 kg niemogła ważyć.Bo jakos niewiem co jeszcze.Kolego sovietek mozesz mi podać oznaczenia tych prostowników selenowych bo to mnie ciekawi mam kilka róznych typów i może akurat mam z luxa kto wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 M11 i M11W: SPSs-36-0,8natomiast M11 Lux oraz M11WLux: SPS-52-1-768 KJpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniano wfm Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Chromowanymi łezkami na baku i chromowanymi szklankami górnymi silnikiem s-32u o mocy 10 km, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poll Opublikowano 11 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Tymi chromami to napewno ale w instrukcji obsługi mam jeszcze napisane że była inna tylna lampka,przednia też czymś tam się rózniła było o kilka kuczy w komplecie więcej inna instalacjia i jeszcze tam kilka żeczy o których w tym momencie niepamietam.Żadnych z wymienionych żeczy nigdy niewidziałem i niezmiernie mnie to ciekawi.Śledzę bacznie allegro czasami pojawiają sie niby takie ala hybrydy luxa nibyże to te miały być na export.Tylko że one raczej poza chromami sie wcale nieróżnią. Chociaż juz dość dawno temu ktoś oferował do m11 licznik w milach bo takie tam liczniki w eksportowanych wersjach występowały.No i słono ktoś za niego zabulił około 60 zł jak dobrze pamietam.Więc jak coś gdzieś wytropicie to dajcie znać gdzie albo najlepoiej zapodajcie fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek33h Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 te 3 kg różnicy, to na pewno cylinder, klika gram wyjdzie na magnecie, bo jak sie nie mylę w zwykłych shl do stycznia 66 roku montowano te w dwoma dziurami a w luxach te juz "wueskowe" (pewnien nie jestem).Należy pamiętać, że pierwsze serie motocykli M11 Lux posiadały zwykłe silniki S32. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poll Opublikowano 15 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 Co do kół do kół magnetycznych to watpie czy były takie montowane może we wczesnych latach produkcji ale napewno nie w luxach bo pierwsze luxy pojawiły sie na rynku w pod koniec 63 roku czyli juz jakieś dwa lata po rozpoczęciu produkcji.Koła w shl róznia sie jednak od kół w wsk wyglądem i rozstawieniem otworów.Jak dorwę aparat to porobie fotki oryginalnego kola do shl i z wsk.Jeśli znajdę czas to zważę i porównam wagowo te dwa cylindry żeliwny i aluminjowy.I troszke sie wyjasni ale nadal niebardzo mi sie chce wierzyć gdzie jest te magiczne 3 kg róznicy. A zkąd panowie to wyczytaliście.Macie ten fakt potwierdzony jakimś pismem czy ksiażka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doli_SHL Opublikowano 15 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 Ja mam ten sam problem po posiadam M11 i chce ja przerobic na M11 LUX. To co rózni SHL M11 od SHL M11 LUX to :-Chromowane obręcze kół-Chromowane boki baku-Chromowane Górne szklanki amorów-Inna instalacje elektryczna-Silnik S32-u-Cylinder aluminiowyZ tego co wypisałem wszystko mam zamiar zrobic po za silnikiem poniewaz mam zwykły S32, ale cylinder mam aluminiowy (a nwet dwa :flesje:), a instalacje elektryczna na 12 V bede przerabial. Napiszcie co pominalem oraz czy gdzies sie pomylilem... :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.