Skocz do zawartości

wszystko na temat kawasaki kmx


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od października posiadam kmx-a, kupiłem za dobrą kase (1,5tys. zł) :) moto nie ma nic zbednego, zegarów, stacyjki, kierunków lamp itd, zrobiony na off road, podczas jazdy wkręca sie ładnie jednak przy końcówce obrotów coś jakby go muliło... nie jestem w stanie powiedziec przy jakich obrotów bo nie mam obrotomierza, nie znalazłem black box'a natomiast jest taka żólta zwężka na gaźniku, nie było mowy o wejście na koło nawet na jedynce!!!! sprawdziłem kompresję i okazało się ze jest 6-7, wiec rozebrałem silnik i okozało sie że tłok jest prawie "kwadratowy" a w cylku nicasil zdarl sie az do aluminium, dzisiaj poszedł do tulejowania, mam nadzieję że bedzie lepiej, w komplecie z tłokiem i pierscionkami znalazlem jeszcze jakby taka cienką blaszke, sprzedawca twierdzi ze daje sie ja pod pierscien, wiecie cos o tym? Pozdrawiam

 

Zapomniałem o najważniejszym :banghead: W czasie demontażu rozebrałem KIPS'a, na necie jest taka fajna stronka która wyjaśnia jak to działa: http://justkdx.dirtrider.net/kips.html wiem jak ustawić te wałeczki ale nie wiem kiedy ten mechanizm przesuwa sie w prawo, czy poniżej czy powyżej 6 tyś obrotów, proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

moim zdaniem to juz nikomu nie chce sie pisac lub nie maja bladego pojecia bo od poczatku tego forum odpowiedzi byly to tyylko domysly lub przypuszczenia czasem tylko trafily sie kakretne odpowiedzi ja radze ci poszukaj sam tu masz link do ksiazki serwisowej ja z tego korzystam:

http://www.motoliteratura.xpx.pl/album14/index9.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poradziłem sobie sam, na podstawie serwisówki, internetu i własnych przemyśleń. Moto już śmiga w terenie i spisuje się bardzo dobrze. Urwałem tylko linkę gazu i na razie stoi w garażu. :wink:

 

PS. Co do wcześniejszego posta mechanizm przesuwa sie w prawo PO przekroczeniu 6 tys. obrotów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Powiedźcie mi jak wy macie w swoich kmx-ach ustawioną (obrót) śrube od mieszanki w gaźniku ?? Pozdrawiam

 

Ja zawsze ustawiam tak i zawsze jest dobrze. Dokręć obydwie sruby na maxa (obroty,mieszanke), zapal moto, a potem powoli odkrecaj srube od mieszanki tak dlugo aż osiągnie maksymalne obroty, jak juz to sie stanie szybko odkręć srubę od obrotów i wyreguluj jak ci pasuje. Zawsze działa i zawsze moto chodzi dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.. studiowalem juz kilkanascie tematow na temat blokady w kmx-ie 125 i jak narazie bez skutku.. mam moto po tulejowaniu i z nowym tlokiem, ale niestety jest blokada. zwezka pomiedzy gaznikiem a cylindrem usunieta, wydech tez poprawiony :) z niemieckiej serwisowki, ktora wszyscy juz znamy jakos nie moge poradzic, bo kolory kabli i ich liczba jakos mi sie nie zgadza. czy to to trzymam w reku na zdjeciu to jest black box ? jesli tak to co i jak z tym zrobic..

 

http://www.bikepics.com/pictures/1638164/

http://www.bikepics.com/pictures/1638168/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze ustawiam tak i zawsze jest dobrze. Dokręć obydwie sruby na maxa (obroty,mieszanke), zapal moto, a potem powoli odkrecaj srube od mieszanki tak dlugo aż osiągnie maksymalne obroty, jak juz to sie stanie szybko odkręć srubę od obrotów i wyreguluj jak ci pasuje. Zawsze działa i zawsze moto chodzi dobrze ;)

 

 

 

 

To po takim zastosowaniu śruba od mieszanki na ile Ci wychodzi obrotów ?? 2-3 pełne obroty, czy może więcej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.Jestem kolejnym (świeżym) posiadaczem KMX`a.Przejrzałem wszystkie posty na forum dotyczące tego motorka, oczy mam już czerwone, ale odpowiedzi na mój problem nie widziałem.

Mój KMX idzie świetnie tak do 7tys. obrotów, ale powyżej tych obrotów bywa różnie.Albo nie chce iść w ogóle, albo idzie jak głupi do 11tys. po czym znowu muli lub nawet gaśnie lub ma huśtawkę obrotów(szybsze-wolniejsze).

Motorek schodzi również wolno z obrotów.Ostatnio miałem także problem z odpaleniem zimnego silnika.

Nic nie pomaga regulacja śrubą mieszanki.Gaźnik czyszczony 2 razy dokładnie (wszystkie kanaliki), świeca nowa i właściwa, pływak ustawiony prawidłowo(zamyka gdy poziom jest ok.2mm od powierzchni)

Muszę zaznaczyć również, że odpiąłem mieszalnik oleju (wlot oleju za gaźnikiem zaślepiłem) i że mam niestandardowy filtr powietrza- są to 3 warstwy tkaniny bawełnianej zaciągnięte na wlot do airboxa i ściśnięte gumą na brzegach wlotu.Wiem, że raczej śmieszne rozwiązanie, ale póki co muszę tak jeździć.

Proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec jest ok.Simering sprawdzę.Martwi mnie natomiast wygląd iskry.Jest cienka, rozbiegana i fioletowa, a świeca jest nowa.Może wina cewki, albo modułu ?

Czy moduły często siadają w tych motorkach ?

No i to że obroty zatrzymują się zawsze w przy tych 7 tys. obrotów jest podejrzane.

Wydaje mi się, że to raczej wina elektryki.Na pewno nie czujnik stopki bo złączyłem go na krótko i zalutowałem.Włączone światła nie przygasają, więc raczej nie ma jakiegoś przebicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co się dzieje.Teraz to już kolejny dzień nie potrafię go odpalić.Nawet nie chce kaszlnąć !Noga mi wysiada od kopania.Gaźnik(czysty) ustawiony jest tak, jak wtedy, kiedy jeszcze palił.Kombinowanie z filtrem nic nie daje.Suszenie, grzanie świecy również.Kompresja jest.Tylko ta iskra jakaś niewyraźna.Szkoda, że w mojej mieścinie nie ma nikt tego motorka, to przełożyłbym cewkę, a później moduł.Bo samemu to chyba raczej ciężko zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tego jeszcze nie robiłeś to spróbuj wsadzić jakąś inną świece. Ja jak kupiłem swojego to było wszystko ok ale po kilku odpaleniach zaczął chodzić jak WSK-a nie chciał sie wkręcać, strasznie słabo palił na zimnym silniku ale jak już odpalił to później w miarę dobrze zapalał. Iskra niby była ok ale taka czerwonawa. Wsadziłem jakąś starą zardzewiałą tylko z grubsza obtarłem, trochę oliwy, wkręciłem i zupełnie inny motocykl. Teraz kupiłem NGK taka jak jest fabryczna za całe 6 polskich złociszy :buttrock: i jest lulu.

 

Ps. tylko pamiętaj że po wymianie na nówkę świece to przy pierwszym odpaleniu doprowadzić silnik to optymalnej temperatury.

Ps2. jak wykręcasz świece to mokra jest ?

Edytowane przez Stoźu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej była niewłaściwa świeca (zupełnie inny typ, krótszy o 5mm), ale zmieniłem ją na nową NGK BR8ES.Czy ją dogrzewałem odpowiednio długo-nie pamiętam(nie wiedziałem wtedy, że trzeba to robić, to mój pierwszy motorek).Przez jakiś czas motor chodził świetnie (oczywiście górne obroty też szwankowały).Spróbuję jeszcze wkręcić tą starą i zobaczę, czy odpali.

Jak wykręcam świecę, to jest mokra, ale czy to nie jest normalne po kilkunastu kopnięciach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...