Skocz do zawartości

przerabianie dyfuzora w dt80


mmatteuszz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dzisiaj przerobilem oryginalny dyfuzor w moim dt. chcialem dostac gianelli lecz mi sie nie udalo. wiec postanowilem samemu zrobic sobie taki wydech. nie przerabial bym gdyby nie to ze wogole wydech urwal mi sie 10cm od cylindra. widac bylo ze poprzedni wlasciciel tez juz walczyl w tym temacie i bylo tam pelno spawow.

kupilem rurki bodajrze calowe i ulozylem mniej wiecej tak jak w gianelli. wynik byl rewelacyjny. motocykl osiaga teraz predkosc 102km/h. jest strasznie zrywny. wczesniej maszyna jechala 90. moze dodam ze mam zamostkowany kondensator w CDI i wybebeszony dyfuzor. niestety jeszcze nie zrobilem przelotu w koncowce. polecam tą operacje! wkrotce dodam zdjecia. pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widac bylo ze poprzedni wlasciciel tez juz walczyl w tym temacie i bylo tam pelno spawow.

kupilem rurki bodajrze calowe i ulozylem mniej wiecej tak jak w gianelli. wynik byl rewelacyjny. motocykl osiaga teraz predkosc 102km/h. jest strasznie zrywny. wczesniej maszyna jechala 90.

 

 

Możesz opisac dokładnie co i jak? szczegułowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przerobilem oryginalny dyfuzor w moim dt. chcialem dostac gianelli lecz mi sie nie udalo. wiec postanowilem samemu zrobic sobie taki wydech. nie przerabial bym gdyby nie to ze wogole wydech urwal mi sie 10cm od cylindra. widac bylo ze poprzedni wlasciciel tez juz walczyl w tym temacie i bylo tam pelno spawow.

kupilem rurki bodajrze calowe i ulozylem mniej wiecej tak jak w gianelli. wynik byl rewelacyjny. motocykl osiaga teraz predkosc 102km/h. jest strasznie zrywny. wczesniej maszyna jechala 90. moze dodam ze mam zamostkowany kondensator w CDI i wybebeszony dyfuzor. niestety jeszcze nie zrobilem przelotu w koncowce. polecam tą operacje! wkrotce dodam zdjecia. pozdro :crossy:

 

Zrobiles sobie z tych rurek dyfuzor? Dobrze zrozumialem? W sumie to moze jeszcze jestem wczorajszy ... :)

Edytowane przez andrzejtomecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dyfuzor :) tez malo dokladnie napisalem :crossy: przerobilem poczatek wydechu. czyli usunalem ten slimaczek widoczny w moim dt. i zrobilem mniej wiecej tak dyfuzor jak robi gianelli czyli bez slimaka http://bikepics.com/pictures/675893/ ( zaznaczony slimak :banghead:)

http://bikepics.com/pictures/675898/ (rysunek mojego wydechu :cool:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde dobrze to wykąbinowałeś:icon_mrgreen: W sumi to racja... Po co spaliny mają zakręcać kiedy mogą spokojnie spierdzielić do dalszej części dyfuzora. Ja wczoraj bebeszyłem dyfuzor w areoxsie. Przyznam szczerze że dało to skuterkowi powera.... Dźwięk nie jest tak przeraźliwie głośny jak to w sportowych wydziorkach ale daje o sobie znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak jestes takim mechanikiem, to poco np w cr 250 wydech jest strasznie zakręcony?? przeciez niech sobe spaliny lecą krótszą drogą, najlepiej uciąć i wstawić calową rurkę tak??:)nie iwme do jakiej szkoły chodzisz, ale jak byś się troche znał to wiedziałbyś na jakiej zasadzie dziala dyfuzor, pod jakim kątem musi sie rozszeżać, żeby nie zqachodziło zjawisko kawitacji spalin, i dyfuzor mial jakiś sens, poczytaj troche ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak jestes takim mechanikiem, to poco np w cr 250 wydech jest strasznie zakręcony?? przeciez niech sobe spaliny lecą krótszą drogą, najlepiej uciąć i wstawić calową rurkę tak??:)nie iwme do jakiej szkoły chodzisz, ale jak byś się troche znał to wiedziałbyś na jakiej zasadzie dziala dyfuzor, pod jakim kątem musi sie rozszeżać, żeby nie zqachodziło zjawisko kawitacji spalin, i dyfuzor mial jakiś sens, poczytaj troche ...

 

akurat w jego przypadku usunięcie tego slimaka miało sens ponieważ kąt rozpoczęcia dyfuzora został w ten sposób zwiększony a spaliny mają do pokonania mniejszą drogę i maja mniejszy opór...zmieniła się impedancja układu wydechowego....napewno nie zawsze i nie wszędzie da się zrobić dobrze ale tutaj jest OK :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak jestes takim mechanikiem, to poco np w cr 250 wydech jest strasznie zakręcony?? przeciez niech sobe spaliny lecą krótszą drogą, najlepiej uciąć i wstawić calową rurkę tak??:)nie iwme do jakiej szkoły chodzisz, ale jak byś się troche znał to wiedziałbyś na jakiej zasadzie dziala dyfuzor, pod jakim kątem musi sie rozszeżać, żeby nie zqachodziło zjawisko kawitacji spalin, i dyfuzor mial jakiś sens, poczytaj troche ...

 

co chcecie od chłopaka, dobrze zrobił

 

przecież on nie udaje nawet że jest specem od zjawisk falowych, sam pisze że nie jest to jego myśl techniczna tylko skopiował gianellego, a tam chyba znają się na swojej robocie i wiedzą co robią.

 

i nie można hurtem twierdzić że "zakręcenie" jest złe albo dobre we wszystkim co ma 2T, w przypadku maszyny mmatteuszza wyprostowanie pomogło, a w cr może by i nie pomogło a pogorszyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jak mowisz. w dt ta operacja ma sens a nie wiem jak w cr bo sie za dobrze na mechanice nie znam. a co do dyfuzora to mniej wiecej wiem na jakiej zasadzie on dziala. to ze chodze do LO to nie musi znaczyc ze jestem totalnym laikiem :D. nie chce sie przechwalac ale poprostu skopiowalem wydech kosztujacy troche pieniazkow i osiagnalem wymarzony cel. mysle iz lepiej jest sie pobawic w cos takiego jak kupowac oryginalny wydech za niewiadomo jaka kase. polecam to osoba, ktore nie maja wypchanego portfela kasa po brzegi. pozdro!

 

http://bikepics.com/members/mmatteuszz/84dt80/ dzisiaj zrobilem zdjecie dyfuzora zobaczcie :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do kuba 195.

Silniki sportowe i wyczynoew mają układy wylotowe będące kąbinacją walców i stożków, przy czym stożek niekiedy rozpoczyna się tuż przy wylocie z cylindra. Początek komory rozprężnej stanowi stożek zwiększający średnicę przekroju w miarę oddalania się od cylindra do pierwszej przegrody. Nie jest powiedziane że wydech musi być prosty ale nawet na logike biorąc jeśli spaliny mają prostrzą droge do wylotu to szybciej go opuszczą. Nie mart sie widziałem wiele crosówek i na wielu jeździłem i wiem jak wyglądają w nich wydechy. Ale zamów sobie sportowy wydzior a zobaczysz że nie jest tak pokręcony jak seryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA MAM WŁASNIE RACNDOWY WYDECH W MOTORZE, I GŁÓWNIE CHODZIŁO MI O TO ŻE NIE MOŻNA ZASTĘPOWAĆ DOWOLNIE CZĘŚCI DYFUZORA RURKAMI O DOWOLNYM KSZTAŁCIE. miałem te z Yz 125 i też nie był zbytnio zakręcony,w tym tez nie jest zbyt pokręcony, zalezy od moto, chodzilo mi o to że takie przerubki jak robi kolega najczęsciej kończa sie fiaskiem, bo w tych sprawach akurat nie ma dowolności:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...