Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem w XJ 600s


yawabusa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

W mojej Yamasze XJ 600 (92) występuje taki oto problem:

Sprawdzam napięcie na uruchomionym silniku jest około 13V. Włączam postojowe, jest ładowanie. Włączam mijania, ładowania nie ma ;-(

Możecie coś poradzić na taki objaw. Co mam zrobić?

 

Być może jakaś błachostka, ale strasznie wkurzająca.

W czasie ostataniej podróży do Kazimierza musiałem odpalać XJ ponad sześć razy z popychu ;)

Szykuje się ważny wyjazd za 2 tyg, a nie chce jeżdzić na samych postojwych.

 

pzdr

yawabusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wyjmij alternator, zdejmij pokrywke zew., znajdz trzy przewody tego samego koloru bez izolacji wlutowane w uklad obok siebie. To beda wyjscia uzwojen. Teraz miernikiem sprawdz czy maja zwarcie z masa. Jesli ktorys z tych przewodow nie da zwarcia z masa alternatora to to uzwojenie jest walniete.

 

Moim skromnym zdaniem nie tędy droga. Wyjmowanie alternatora w celu sprawdzenia uzwojeń mija się z celem.

 

Do regulatora są doprowadzone 3 fazy - 3 przewody tego samego koloru (np. zółte). Przed wymianą regulatora wypnij z niego kostkę i sprawdz rezystancję pomiędzy poszczególnymi fazami (dane dot. rezystancji znajdziesz w serwisówce). Jeśli test wypadnie pomyślnie do wymiany masz regulator.

 

Jeśli będziesz szukał regulatora polecam ducati-energia - do kupienia w olek-motocykle.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu można by sądzić że to jedno z uzwojeń jest uszkodzone. Jedyne co można zrobić bez rozbierania silnika, to sprawdzić czy nie ma na którymś przewodzie masy. Sprawdzić trzeba na wypiętej kostce. Zwarcie może być do stojana, ale też i na przewodach wewnątrz. Pomiaru oporności można dokonać tylko mostkiem. Oporność jest na tyle mała, że popularnym omomierzem nie zrobi się dokładnego pomiaru. Jeśli wynik będzie OK, to znaczy wszystkie (3) pomiary jednakowe, pozostaje regulator. Najprościej pożyczyć od kogoś i podłączyc na chwilę i zrobić pomiar napięcia bez i pod obciążeniem. Istotny jest jeszcze kolor uzwojenia. Drut nie może mieć brązowego koloru. Sprawna cewka jest jasna. Kolor nazwał bym go umownie "sraczkowaty". W Virago miałem walnięty alternator i regulator. Spalił się bo ktoś przykręcając pokrywę przycisnoł przewód. Usterka dość kosztowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna to sprawdzic od "drugiej strony" mierzac napiecie pradu zmiennego na poszczegolnych parach zoltych przewodow ( 1+2 ), (2+3 ), ( 1+3 ) w rozpietej kostce. Napiecie powinno byc oklo 70V lub wiecej na kazdej parze i nie moze byc roznic miedzy poszczegolnymi parami. Jezeli jest roznca przekraczajaca 20% napiecia to ta cewka jest walnieta.

Co prawdza padniecie jednej diody w regulatorze moze dac podobny objaw, wiec nie obstawial bym altka na 100%.

Kolego yawabusa, pomiar pradu zrobiony popularnym miernikiem na klemach nieobciazonego akumulatora nic nie pokazuje a wlasciwie pokazuje napiecie powierzchniowe takiego aku. Wlaczenie swiatel postojowych to nie jest wystarczajace obciazenie altka, jedyny pomiar jaki sie liczy to pomiar zrobiony po wlaczeniu swiatel glownych. I tylko takie pomiary warto robic. Nie podales ile V dal ci ten pomiar, ale ja mysle ze ponizej 12V i to swiadczylo po prostu o braku ladowania. Dlatego mysle ze moze byc to po prostu pad reglera, latwe do wymiany lecz troche kosztuje.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...