Skocz do zawartości

Shl m11 kilka pytń


poll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich motocyklistów i mam kilka ciekawych pytan z których odpowiedzi nietaylko ja moge skorzystać.Mianowicie zrobiłem kapitalny remont w silniku shl m11 S-34(mam taki symbol na karterach)Wiem ze powinno byc S-32 ale one sie nieróżnia i cylindry z tłokami sa wymienne i wał równierz(chyba że sie myle to proszę o sprostowanie)Zrobiony jest szlif cylindra założony nowy tłok ze starych zbiorów(nie zadne dzisiejsze zemiosło juz sie sparzyłem i niechce tego wiecej).Wypolerowałem kruciec dolotowy głowice i denko tłoka jak i równierz niedokładnosci w karterach poprawiłem oraz zkorygowałm wszelakie progi na drodze mieszanki paliwowo powietrznej w sumie takie małe usprawnienie silnika.I mam w zwiazku z tym kilka pytan.

 

1. Jaki olej zastosowac niechce mixolu lac bo to jak wiadomo w dzisiejszych czasch badziewie a zdrugiej strony tez 50zł za litrowa flaszkę tez niemam zamiaru bulic.Muszę też zwrócić uwage na to ze silnik musze wczesniej dobrze dotrzec bo to ma duzy wpływ na jego pózniejsza żywotnośc i moc.Dlatego prosiłbym o kilka rad dotyczacych cen i wyboru oleju i jakie proporcje bo kazdy olej jest inny.

 

2.Propo usprawniania silnika to co mógłbym jeszcze uczynic aby usprawniac(nie tuningowac bo to całkiem dwie rózne historje)Może wypolerowac korbowód i wał mam dwie głowice jedna juz splanowana a druga nie ale wiem że podnoszenie stopnia sprężania tylko skraca żywotnośc łozyska korbowodu.Więc z tego patentu zrezygnuje(chyba że sie myle to prosze o sprostowanie).A co z gaznikiem tej kwestji niezabardzo jeszcze rozważałem może ktos już coś kombinował bo jak wiadomo pegazy niesa najlepsze.Chyba że ma ktoś nowy ale dzisiaj to zatkość.Może jakiś inny ząłożyć może z jawy175 IKOVA albo mz150.Może z jakiegos nowego moto jakis np podciśnieniowy bo coś tam z junakami kombinowali (tam tez pegaz tylko gm, 26 u4)Chodzi mi aby zmniejszyc spalanie i jak najwiecej mocy uzyskać(wiem że łatwo powiedzieć ale czemu nie spróbować).Jak nic innego niezabardzo to może jak zregenerować pegaza mam tokarke i dostep do innych tego typu maszyn tylko jak to uczynic.Mam kilkanascie gazników dlatego bende eksperymentował.Mozna gdzieś dostac przepustnicę nową czy lepiej samemu wykonac.Moze inne dysze zastosować A Co z filtrem powietrza fabryczny siadkowy jest do kitu może stozkowy ale jak ma to nic niezmienic to niema sensu inwestować.Jak z ustawieniem zapłonu.

 

3.Kolejne pytanko jak wyczyścic tłumik do heli z nagaru przebijac napewno niebenę bo to są karygodne środki czytałem że te oleje syntetyczne rozpuszczaja nagar to wtedy nie byłoby problemu.W oryginalnej instrukcji pisza żeby nasypać ostrego zwiru zalac ropa czy naftą i pobawic sie w grzechotnika.Sam juz niewiem jak to uczynic prosze o jakieś mondre i wypróbowane sposoby.

 

4.Kolejne pytanko dotyczy lepszych śwateł w cheli mianowicie czy ktos moze próbował przewinąc cewki innym drutem i z jakim skutkiem,może djody zastosować do stopu i oswietlenia licznika i pozycji wtedy pradu by na halogen stykneło.A moze ktos instalacje na 12v przerobił oraz czy mostek gretza wystarczy zamiast oryginalnego mostka czy lepjej elektroniczny albo djody.Prosże o wypowiedz na ten temat.

 

5.Oraz jaki patent zastosowac aby uszczelnic miejsce dekiel a kponiak bo fabryczne uszczelnienie jest dobra ale w nowym karetrze.

 

6.Poszukuje do heli białych raczek na kierownicę przełacznika swiateł z białymi przyciskami, może ktoś ma luxa prosiłbym o kilka fotek.Posiadam równierz wsk rocznik 63 w nietypowym fabrycznym niebieskim kolorze ale dosć mocno rozkompletowaną jakby ktos miał taką na stanie to bym był bardzo wdzięczny za dokładne zdjęcia.Oraz jak ktoś ma wfm rocznik 57 w oryginalnym stanie to tez bym prosił o zdjęcia.Oraz do gazeli schemt instalacji elektrycznej ze stacyjka 3 pozycyjna.

 

Z góry dziękuje za jakiegolwiek mondre i mam nadzieje że wypróbowane rady(chociaz pomysły tez dokładnie przemyślę).Jestem w posiadaniu duzej ilosci części do m11 jakby cos komuś to prosze pisac ([email protected]).Posiadam awo sport 59 praiw kpl,durgi z 57 rozkompletowany(potzrebuje licznik,szkiełko dolne i środkowe z lampki tylnej,kurek z baku i szkło z lampy przedniej mozliwość wymiany za części do awo\shl cała wsk lub hela)WFM M06 57rok,SHL M11 63r po kapitalce o której pisze wyżej ,druga chyba 67 na handel do kapit remontu bez kwitów,wsk m06L 63 oraz gazela 70rocznik.Oraz wsk mo6-64 na handel bez kwitów(niekompletna).Jakby coś ktoś potrzebował jakies pytania czy na oględziny sprzętów to proszę kontakt na maila ew.509 823 331,gg5342042.Do zobaczenia na trasie.Pozdrawiam Paweł z Zamościa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mixol to troche już starszawy olej, nie ma co go pchać do porządnie zrobionej SHL. Poll, zrób jak ja, użyj ORLEN OIL 2T SEMISYNTHETIC cena za litr 9-11zł, półsyntetyk.

2. Niepotrzebnie nie planuj i nie psuj oryginalnych części do zabytkowych motocykli jeśli jest opcja, że nigdy nie będą użyte. Możesz wypolerować wał, korbowód, kanały przepłukujące, skrzynie korbową, kanał dolotowy i wylotowy, udrożnić tłumik i skrócic kolanko tak by wchodziło jakieś ~30mm do tłumika. Ja u siebie splanowałem głowicę o 1,5mm, by silnik dostosować do paliwa o większej LO i by lekko podniesć jego moc. Z zastosowaniem innego gaźnika Tobie nie powiem bo niewiem. Najlepiej złóż jeden porządny Pegaz i śmigaj. Z tych pozostałych wybierz najlepszy, dorób tulejke cienkościenną po wcześniejszym rozwierceniu korpusu w którym porusza sie przepustnca i po sprawie, masz pełną gębą nowego Pegaza;) Przepustnice czasami się zdarzaja nowe na Allegro. Filtr pozostaw orygnialny, dobrze go wyczysc, nasącz olejem i benzyną w stos 1:1. Wszystko ma być szczelne - połaczenie filtra z kroścem ssącym i gaźnikiem, oraz puszka filtra. Żadnego stożka!!!!!!!!! Zapomnij o nich najlepiej!One nic nie dadzą, tylko bedziesz miał wiecej syfu. w Gaźniku nic nie zmieniaj,żadnych dysz. Podstawą uzyskania mocy książkowej jest poprawna regulacja silnika!!! A dopiero później przeróbki.

3. Niektórzy zalewaja go na dobę roztwoerm Kreta i gorącej wody, mi to pomogło i plecam.

4. Pytanie na poziome kolesia 13 letniego, a moze Ty nim jesteś. Zrób od nowa instalacje, z nowymi przewodami, konektorami, lutowaniem, koszulkami termokurczliwymi, nowe cewki (wszystkie)nowy przerywacz, zamiast prostownika selenowego daj diodę prostowniczą. Żadnych diod czy przewijania cewek. Dodatkowo kup akumulator. Zrób ładowaie oraz przerób instalacje wg.ksiązki Załęskiego o WSK, by mieć lepsze światła i lepsze ładowanie. Tam nie ma mostka Gretza, tam jest prostownik jednopołuwkowy.

5.Kup nowy oring jeśli w deklu jest na niego wytoczone miejsce, a moze wałek kopniak jest juz na tyle zużyty, że cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czyszczenia tłumika to polecam sosób z instrukcji, sam w swojej shl-ce tak robilem i bylo ok, tylko zwir musi byc na prawde drobny, najlepiej zeby byly to drobe kamyczki, tak 2x2mm. Piachu nie polecam, najwyzej po kamykach :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mixol to troche już starszawy olej, nie ma co go pchać do porządnie zrobionej SHL. Poll, zrób jak ja, użyj ORLEN OIL 2T SEMISYNTHETIC cena za litr 9-11zł, półsyntetyk.

2. Niepotrzebnie nie planuj i nie psuj oryginalnych części do zabytkowych motocykli jeśli jest opcja, że nigdy nie będą użyte. Możesz wypolerować wał, korbowód, kanały przepłukujące, skrzynie korbową, kanał dolotowy i wylotowy, udrożnić tłumik i skrócic kolanko tak by wchodziło jakieś ~30mm do tłumika. Ja u siebie splanowałem głowicę o 1,5mm, by silnik dostosować do paliwa o większej LO i by lekko podniesć jego moc. Z zastosowaniem innego gaźnika Tobie nie powiem bo niewiem. Najlepiej złóż jeden porządny Pegaz i śmigaj. Z tych pozostałych wybierz najlepszy, dorób tulejke cienkościenną po wcześniejszym rozwierceniu korpusu w którym porusza sie przepustnca i po sprawie, masz pełną gębą nowego Pegaza;) Przepustnice czasami się zdarzaja nowe na Allegro. Filtr pozostaw orygnialny, dobrze go wyczysc, nasącz olejem i benzyną w stos 1:1. Wszystko ma być szczelne - połaczenie filtra z kroścem ssącym i gaźnikiem, oraz puszka filtra. Żadnego stożka!!!!!!!!! Zapomnij o nich najlepiej!One nic nie dadzą, tylko bedziesz miał wiecej syfu. w Gaźniku nic nie zmieniaj,żadnych dysz. Podstawą uzyskania mocy książkowej jest poprawna regulacja silnika!!! A dopiero później przeróbki.

3. Niektórzy zalewaja go na dobę roztwoerm Kreta i gorącej wody, mi to pomogło i plecam.

4. Pytanie na poziome kolesia 13 letniego, a moze Ty nim jesteś. Zrób od nowa instalacje, z nowymi przewodami, konektorami, lutowaniem, koszulkami termokurczliwymi, nowe cewki (wszystkie)nowy przerywacz, zamiast prostownika selenowego daj diodę prostowniczą. Żadnych diod czy przewijania cewek. Dodatkowo kup akumulator. Zrób ładowaie oraz przerób instalacje wg.ksiązki Załęskiego o WSK, by mieć lepsze światła i lepsze ładowanie. Tam nie ma mostka Gretza, tam jest prostownik jednopołuwkowy.

5.Kup nowy oring jeśli w deklu jest na niego wytoczone miejsce, a moze wałek kopniak jest juz na tyle zużyty, że cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolego na 13 lat to ja juz dawno niewyglądam i niemam juz dawno 13 lat.No ale do rzeczy oczywiście jest juz nowa instalacja z przekrojami i kolorami przewodów jak w oryginalnej instrukcji wszystko elegandzko polutowane i zabepieczone koszulkami termokurczliwymi.Wiec do instalacji niema się co przyczepić.Cewek niezamierzam wymieniac ponieważ są jeszcze bardzo ładne wogule nienaruszone i daja jak na shl dobre światło.

Pomyslałem sobie że może w miejsce cewek oryginalnych dać dwie ceweczki takie które montowane były w np wfm w któych jest dodatkowo nawiniety jeden zwój do łądowania akumulkatora i mozę coś z tym pokombinować.Patrzyłem i okazało sie że pasują po drobnej korekci podstawki.Tylko jak je połanczyć czy coś to da bo w sumie mamy takjakby jeden dodatkowy prąd z ładowania na zbyciu i mozna to wykorzystac tylko jak i co z czym połączyć.Czy mozę już koło magnesowe nieda rady wytworzyć tyle prondu że bendą nap iskra słaba.Z góry dziękuje o wypowiedz i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...