Skocz do zawartości

Honda CBF 500 ( CBF500 )


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Witam zakupiłem Honde CBF 500 z 2005 roku z dość dużym przebiegiem 90tyś km., Chciałbym się dowiedzieć co musze wymienić w tym moto przed zbliżającym sie sezonem ?

 

I ile kosztuje wymiana oleju w serwisie ?

Edytowane przez mateusz1210
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Marek HONDA

To zależy co było wymieniane? Napewno olej(po co Ci serwis sam możesz zmienić),zawory regulacja co 25 kkm,świece,łańcuch,opony,łozysko główki ramy,klocki hamulcowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju wchodzi 3,1 l + filtr (czyli jakieś 120 zl)... Masz abs? Podstawa jest także płyn hamulcowy;) A co do przebiegu, jeśli był nakręcony na zachodzie (brak naszych wspaniałych dziur) i moto było należycie serwisowane to nic dla tego silnika... Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym przebiegu pokusiłbym się dodatkowo o wymianę oleju w lagach i wymianę płynu chłodniczego(producenci zalecają wymianę płynu co 2 lata)

Pozdrawiam :crossy:

Edytowane przez robik64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam, ostatnio podczas przejażdżki zauważyłem, że podczas jazdy z prędkościa ok 150-160 km\h sprzecior zaczyna wibrowac, lekko trząsc. Dodam, ze sprzet mam od niedawna i nigdy wczesniej nie jechalem tak szybko na 2oo. Czy to normalne "turbulencje" czy cos moze byc nie tak z zawieszeniem lub czyms innym? Dodam jeszcze, że moje 2oo to Honda CBF 500 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

1. zdejmij prawy plastikowy boczek

2. odczep wężyk z uchwytu (na lewo od aku)

3. odkręć dwie śrubki trzymające aku

4. odepnij od aku kostkę z przewodami.

5. najpierw odepnij -, potem +

6. wyciągnij aku ;)

 

 

dzięki, może dam radę ;)

 

1. zdejmij prawy plastikowy boczek

2. odczep wężyk z uchwytu (na lewo od aku)

3. odkręć dwie śrubki trzymające aku

4. odepnij od aku kostkę z przewodami.

5. najpierw odepnij -, potem +

6. wyciągnij aku ;)

 

 

dzięki, może dam radę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przesadzacie z tym zawieszeniem CeBulki. Może i rozwiązanie jest przestarzałe, ale przy normalnej jeździe wystarcza. Jest łatwe do serwisowania(łatwy demontaż i montaż amortyzatorów) i regulacji. Do zachowania można sie przyzwyczaić. Zaliczyłem tego sezonu trasę Wrocław- Mrągowo(Piknik Country)tam i z powrotem z pełnym obciążeniem(pasażer, wypełnione trzy kufry, namiot),dopuszczalnym przez producenta(chyba je nawet sporo przekroczyłem) i motocykl zachowywał się poprawnie. Napięcie wstępne sprężyn oczywiście na ostatnim ząbku. Zresztą w CBF-ie tą kwestię poprawiono, jednak kosztem przepastnego schowka kryjącego się pod kanapą CB. Silnik nawet nie jęknął, a jego moment i moc wystarczyły do sprawnego pokonywania trasy. Jeśli chodzi o kwestię jazdy zaraz po odpaleniu silnika, to wsiadam i jadę, podobnie jak pisali poprzednicy. Z początku obroty do 3,5-4tys. potem, po zagrzaniu już bardziej dynamicznie. Wszak każdy silnik najszybciej nagrzewa się podczas pracy, a nie biegu luzem. Ssanie wyłączam gdy tylko silnik zaczyna pracować stabilnie.

Pozdrawiam! :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...