Skocz do zawartości

ZYWOTNE ENDURO DO CODZIENNEJ JAZDY


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam sie nad kupnem motocykla enduro. Intersuje mnie mocny motocykl jednak z niewysiloną jednostką napedową. Zastanawiałem sie nad modelami : Husqvarna Te 610 e , KTM LC4 enduro, Honda xr 650 L oraz nad Yamahą TT 600 R. Jednak jak sie okazało Honda XR L produkowana jest tylko na rynek USA. Głównie chodzi mi zeby motocykl mógł pokonywac dalekie trasy, żeby nadawał sie do jazdy w lekkim terenie , po lesie , po szytrach i drogach polnych. Jedank tak jak wspomniałem wczesniej głównie chodzi mi o dlaekie trasy , tak zebym nie musiał robić czesto remontu, bo powiedzmy ze jazda po asflacie będzie stanowic jakieś 60% a reszta teren. Po tych wszystkich postach które przeczytałem powiem szczerze że boje sie kupic używany motocykl, bo nie znam sie na tyle by ocenic zuzycie silnika ( troszke straszycie). Interesuje mnie motocykl taki do 4 lat. Jeszcze jedno pytanie, czy motocykl musi miec koniecznie lusterka i kierunkowskazy by mógł poruszac sie po drogach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierunki nie musi miec , ale lusterka juz tak, chlopcy radarowcy ganiaja za te lusterka ja raz prawie zarobilem za to mandacik i pozbyl bym sie dowodu rej. ;)

 

chyba zostaja ci do wyboru 2 typy LC4 620/640 oraz TTR 600 z tym ze w TTR jest slabsza nieco od KTM-a

 

XR-ka fajna spora moc 65 kuca, ale jednak w polsce nie popularna, moga byc klopoty z obsluga ,czesciami...

 

a moze DR BIG 800S tam zagladasz do cylindra co 100 tys. km :flesje:

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60% asfalt, 40% lekki teren to nie za bardzo LC4 (o nim mogę powiedzieć, bo nim smigam-jazda po asfalcie to cierpienie). Będziesz cierpiał bo zawieszenie nie będzie tak miłe i miekkie jak w XT, DR, no i wibracje dadzą Ci też w kość. Do takich zastosowań mocno bym się zastanawiał nad DR, XT, KLR czy BMW F650. Będziesz miał większą przyjemnośc z jazdy.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, czy motocykl musi miec koniecznie lusterka i kierunkowskazy by mógł poruszac sie po drogach ?

Z tego co pamiętam musi mieć lewe lusterko, kierunków nie trzeba możesz rękę podnosić... ale czy nie wygodniej mieć kierunki ? no i w nocy nie widać że rękę podnosisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem DR800 i nie polecam. A z pewnoscia nie wytrzyma 100tys ten cylinder czy tlok... Za slaby jest wogole. Husqvarna Te 610 e , KTM LC4 to sprzety bardziej w teren, a uniwersalna jest DR650 i nie ma z nia problemow. A super niezawodna jest Honda Transalp i zawsze to V nawet starsze roczniki sa super. Niemcy mowia,ze ten silnik jest dopiero dotarty po 100tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DR 800 pod wzgledem przyspieszenia i v-max dorownuje Dr 650, owszem jest od niego ciezsza zato lepiej sie prowadzi na szosie ,a na szutry spokojnie styka jak sie przyzwyczaic do moto ,ale tu juz trzeba kawal chlopa ;)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdze LC4, też raczej dużo po asfaltach ale nie takie długie trasy. ale chce wypowiedziec sie o DR big. jechalem w takim amatorskim rajdzie, lasy, pola, szutry, sredni i latwy teren ogolnie i przede mna jechaly dwa Bigi, dawaly rade calkiem dobrze. ale to jest ciezka "klofta" wiec trzeba to polubic heh pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak w trase to raczej Africa Twin albo Transalp.

a moze jakas szescseta typu kawasaki KLR 600, yamaha XT 600, suzuki DR 650 albo honda XL 600?

w terenie spisuja sie bardzo dobrze, mimo ze sa troche ociazale - wszystko zalezy od umiejetnosci kierowcy ;)

 

to sa w miare niedrogie moto, a mozna wyrwac cos fajnego i sluzacego na dlugie lata

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że nie sprecyzowałem , co do dalekich tras to chodziło mi o dystanse rzędu 300 km jednego dnia. czyli tak jak juz powiedziałem dojazd do miejsca ok. 180 km i 120 po lekkim terenie. To nie jest wcale tak duzo, bo jak sie jeździ po szutrach , wąwozach i polnych czy leśnch drogach to km lecą bardzo szybko. Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie czy silniki w enduro skłaniających sie w strone turystyki nie są najzwyczajniej starymi konstrukcjami o słabej mocy , silnikami o niskiej sprawności ? I jeszcze jedno czysto toretyczne pytanie, gdybym motocykl hard enduro a TE610 XR650R czy KTM LC4 (on tez ma wysoką moc w porównaniu z XT 660 czyli typowym motorkiem na zakupy) uzytkował tak jak powiedziałem, zmienił opony tak jak radził jeden z forumowiczów i nie katował to czy mógłbym wydłużyć terminy przeglądów i remontów czy po prostu zniszczyłbym maszyne? Czy moze lepiej kupić taki turystyczny motocykl i przerobić go na typowe enduro modyfikując zawieszenie , chociaz to odpada bo nie znam sie wystarczająco. Jak wreszcie sprawdzić stopien wysilenia silnika , czy stopien spręzania jest dobrym wyznacznikiem ? PRzepraszam ze pytam o tyle rzeczy na raz ale nie chce po kupnie byc niezadowolony bo ciezko będzie odsprzedac nie tracjąc jezeli nie spełni moich oczekiwań. Powiem szczerze że bardziej podobały mi sie modele lat 80 i 90 to był taki złoty srodek a teraz to oferowane sa same skrajnosci albo wyżyłowane potwory albo ciezkie klocki. Przyznam ze na zdjeciach bardzo mi sie podobają, niektóre 15 latki sa naprawdę zadbane, jednak czy taki motor nie będzie sie bez przerwy sypał ? Miałem kontakt ze starymi motocyklami produkcji czechosłowackiej które zreszta miło wspominam , jednak przygód z wiecznymi naprawami nie chcę juz wspominać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam 190cm dlatego kupilem swego czasu DR800. Pekla mi sprezynka (taka malutka...) od napinacza lancuszka i sie rozrzad posypal...nie trzeba nic wiecej pisac co bylo dalej. Ale ostatnia moja zabawka byla Kawasaki KLX 650R suuuper sprzet. Na kolo jeszcze na 3biegu szla z gazu. Ale w trasy to padaka wezykuje juz przy 120km/h no i pojemnosc baku 8L... ach i ten drobiazg Kick-starter ;-) jak ktos kopal to rozumie ;-) Zlego slowa na nia nie powiem mimo,ze ZIELONE.

Jezdzilem troszke Transalpem rownierz i tez fajne moto.

I taka jeszcze jedna alternatywa dla Ciebie kassar Yamaha TDM. No niby nie enduro...

 

No tera co wyczytalem.. kzystam z palmtopa wiec to powolniak...

To planujesz dosc dalekie trasy i zalezy Ci na bezawaryjnosci wiec jak najbardziej polecam Honde Transalp lub Africe. KTM to singiel wiec zywotnosc jest silnika o wiele krotrza jak V ktora ma dwa cylindry. W Afryce olej zmienia sie co 12tys (nie jestem pewny) a reszta co 6tys. KTM lub inne single podobnej klasy sa lzejsze.Natomiast modele Hondy ktore wymienilem sa sprawdzonymi konstrukcjami od wielu lat. I napewno bedzie latwiej znalezc ladny egzemplaz Transalpa jak LC4. Ja na swoim KLX nie skakalem ale przednie kolo rzadko kiedy dotykalo ziemi,az mi szprychy popekaly. A chodzi mi o to,ze uzywalem moto zgodnie z jego przeznaczeniem. Wiec prawdopodobnie inni wlasciciele jezdza podobnie na hard-enduro lub jeszcze bardziej je mecza jak ja swojego...

No i ciezko troszke sie zapakowac z tobolami na lekkie hard-enduro +kobita...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...