Skocz do zawartości

Uklad hamulcowy


michal_dh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie jak mam odpowietrzyc uklad hamulcowy z przodu w moim mtxie, probowalem wiele razy ale cos mi nie wychodzi. Zdaje mi sie ze zapowitrzenie jest chyba przyczyna ze hamulec mi nie dziala po wymianie klockow na nowe, naciskam klamke a ona dochodzi do manetki i nic. PROSZE O POMOC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat zapewne wiele razy byl juz powielany ale co mi tam:P

 

jest pare szkol odpowietrzania ukladu hamulcowego. ja preferuje zalozenie gumowego wezyka na srube odpowietrzajaca i na to jeszcze strzykawke. warunek jest taki zeby bardzo ciasno wchodzilo. a co dalej to chyba wiesz; luzujesz srube i delikatnie pomagasz plynowi zleciec lekko ciagnac za uchwyt strzykawki. plus jest ten ze jezeli masz przezroczysta rurke(wezyk gumowy) to widzisz jak to jest z tym plynem. daj zleciec calemu- nie oszczedzaj na plynie przy czym na hamulcach. pamietaj zeby zawsze uzupelniac braki w biorniczku przy kierownicy. to na tyle. chyba wiesz o co chodzi.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ty masz za dziwny patent ze strzykawka. Ja w swoim Hm jak odpowietrzalem heble, powymianie plynu, to na poczatku po nalaniu plynu do zbiorniczka tez machalem klamka pol godziny ale to mi nic nie dalo. W tym zbiorniczku jest taka gumka, wyjelem ja, nalalem plynu i 6 razy nacisnelem klamka i plyn na dole juz mi psikal. Pozniej odpowietrzanie:

 

masz odkrecana srubke na zacisku , wypompowujesz caly zbiorniczek lejesz nowy plyn, zakrecasz srubke i raz klamka raz raz trzymasz i odkrecasz, zakrecasz i znowu raz raz raz trzymasz i odkrecasz. Te czynnosc robisz tak dlugo dopuki nie bedzie pluc plynu z powietrzem tylko sam plyn ma psikac bez plucia, zreszta po glosie mozna poznac kiedy juz nie ma powietrza w ukladzie hamulcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprościej jest tak jak mówił magneto czyli ze strzykawką

?

ale przy wymianie płynu to najpierw spuszczamy cały pompując heblem?

potem bez zakręcania odpowietrznika lejemy nowy płyn do zbiorniczka i pompujemy aż zacznie na dole lecieć płyn?

potem zakecamy odpowietrznik?

i potem odpowietrzamy postępując tak jak napisaliście wyżej (ze strzykawką lub bez)?

czy też po nalaniu płynu do zbiorniczka od razu bawimy się w odkecanie i zakręcanie odpowietrznika na zmianę z pompowaniem heblem (albo strzykawką)?

 

czy przy metodzi ze strzykawką nie trzeba pompować heblem, bo płyn sam zlatuje ze zbiorniczka do przewodu?

 

pytam bo odpowietrzać to już kiedyś odpowietrzałem, ale jeszcze nigdy po całkowitym spuszczeniu płynu spowodowanego chęcią jego wymiany na nowy płyn.

Edytowane przez kules
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przy wymianie płynu to najpierw spuszczamy cały pompując heblem?

 

W niektórych motocyklach może to spowodować sikanie płynu hamulcowego do góry! Najlepiej poczekac chwilke aż płyn sam zejdzie(rurka na srubke i do butelki), jednocześnie kontroluj stan płynu w zbiorniczku.

Następnie dolej nowy płyn, rurka, strzykawka i patrz jak lecą pecherzyki powietrza w rurce, jezeli pecherze już nie lecą, zakrec srube i wyrównaj poziom płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...