Skocz do zawartości

Yamaha Midnight Star (Roadliner, Stratoliner)


johny
 Udostępnij

Midnight Star  

250 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Oceniam jako:

    • ładna
      201
    • brzydka
      34
    • nie mam zdania
      16


Rekomendowane odpowiedzi

Czyli alternator musi być stale obciążany mocą ok 150W (ECU, pompa paliwa, światło przenie, ledy), bo inaczej wpada w rezonans.

Zminiejszenie o 20W poboru (założenie xenonów) już wpływa ujemnie (nie mówiąc o założeniu LEDA)

 

Ciekawa historia, wcześniej w którymś poście pisałem że mój znajomy ma serwis motocyklowy ASO (innej marki) i do niego trafił XV1900 z uszkodzonym ECU po założeniu xenonów. Ciekawe czy to ma także jakiś związek z tą przypadłością..... może ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam wszystkich. Proszę o pomoc-gdzie mogę znależć instrukcję obsługi PL do Yamahy XV 1900CT Midnight Star ? Wersja amerykańska, wydech Cobra. Ewentualnie opis w sieci prostych czynności i materiałów obsługowych-jakie oleje, filtr/filtry, ciśnienie w kołach, jak często serwisować, jak nastawić godzinę na zegarze :) I jeszcze jedna istotna sprawa-gdy silnik pracuje oczywiście jest włączona lampa przednia i tylne światła dodatkowo świecą się światłem ciągłym pomarańczowe przednie kierunkowskazy, tylne nie. Czy tak ma byś czy jest to nieprzerobiona wersja amerykańska i należy to zmienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją instrukcję po polsku kupiłem na allegro. Nie wiem czy jeszcze je sprzedają, bo ostatnio nie widziałem.

Większość informacji o które pytasz znajdują się w tym temacie. Zapraszam do lektury od początku. Na którejś stronie ktoś zamieścił linka skąd można ściągnąć serwisówkę. Tam też są info na temat oleju, ile powietrza pompować itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z radością :) informuję, że Yamaha zrobila coś rozsądnego... skonczyła się bowiem bajka o obowiązku wlewania 20w40 i jak tutaj niektórzy twierdzą TYLKO MINERALNEGO oleju

 

instrukcja dopuszcza : 10w30, 10w40, 10w50, 15w40, 20w40, 20w50 z jakością co najmniej API SG i Jaso MA

 

gestosc dobierac w zaleznosci od temp powietrza ! np 10w 50 od -10 do +45

 

instrukcja : http://www.starmotorcycles.com/assets/service/manuals/2010/LIT-11626-23-34_Stratoliner_S_Deluxe_2010_1697.pdf

 

str. 9 polecam studiowaniu..... pro publico bono !

 

przy okazji tak zachwalany olej w USA Mobil V Twin ( u nas brak) 20w50 .... ma odpowiednik ( takie same parametry) w LM 10w60

 

przy okazji Yamalube.. produkuje podobno Torco.. ( taki amerykański ... selektol) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skonczyła się bowiem bajka o obowiązku wlewania 20w40

G.R u mnie w serwisówce stoi napisane że "zaleca się" a nie ze obowiązek. ;)

Ja na temat olejów znalazłem takie oto:

http://forum.eterrymanow.pl/printview.php?t=65&start=0&sid=19f5631a111b10600105553af1eaa004

I myslę że w polsce spokojnie wystarczy 20W40 no chyba że ktoś wybiera się w cieplejsze kraje to 20W50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w USA sie rozpływają nad mobilem V-Twin 20w50... u nas jego brak ale TAKIE SAME parametry lepkościowe ma LM 10w60

 

obecnie mam 10w50 a przy zmianie zastanowie się własnie nad 10w60

 

motula nie wleje :) i koniec ... oczywiscie to moja subiektywna opinia ale nie wiem tez skad sie bierze popularnosc tego oleju

 

same jego dane katologowe ( najw. dla nas lepkosc w 100 i wspolczynnik lepkosci) nie są rewelacyjne są .. przeciętne

 

jak juz pisałem miałem w hondzie i skrzynia chodziła jak dla mnie źle, podobne doświadczenia u kolegi z dragiem 1100...

 

o yama.l.... juz nie wspominając :)

Edytowane przez G.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem taki

http://castrolmoto.com/pl/products/actevo.php

ale jeszcze nie wymieniłem (brak czasu) a filter mam K&N. Myślę że to dobry olej do naszych silników.

G.R chcesz zmienić na 10W60 to Ty jezdzisz nawet w mrozie :icon_question: :blink: a latem wyprawa do Afryki :icon_question:

Edytowane przez XV 1900
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mineralny nadaje sie w mojej ocenie do frytek - nie do silników

 

nie jezdze w mrozie i nie wybieram sie do afryki.. skoro jednak moge kupic olej zapewniający bezpieczenstwo "cieplne" i trwałość filmu olejowego w szerszym zakresie temperatur nie widze powodu dla ktorego mialbym z tego rezygnowac...no chyba ze ze sknerstwa

Edytowane przez G.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze to moto wygląda nie powiem ładne zagłosowałem za tak. Tez kiedyś myślałem nad midnight star nawet oglądałem na żywo w salonie i się przymierzałem ale się w końcu rozmyśliłem i obrałem trochę inny kierunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądnąłem nową instrukcję użytkowania i zauważyłem zmiany (dosyc poważne) w okresach serwisiwych.

W nowej instrukcji okresy serwisowe są skrócone.

Ważna informacja dotyczy też rodzaju etyliny. Wcześniej nie wiadomo było do jakiej ilości oktan ustawione są nasze komputery (chodzi mi o wersję motocykli z usa )

Jest jeszcze trochę różnic - w ustawieniu świec i inne mniej znaczące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej wymieniam co 6 i przy wysokiej jakosci syntetyku uwazam ze to az za duzo :) a serwis.... jak pokazesz mi jeden serwis w PL w ktorym mechanik ma jakis dyplom ze szkolenia w Yamaha to dam nobla :)

 

swiece, filtry moge zmienic sam a jak sie ewentualnie cos zepsuje ( odpukac)... to poszukam jakies speca

 

w samochodzie autoryzowany serwis bmw przy wymianie podszybia rozbił szybe ... a klocki... wbijał bo nie chciały wejsc.... problem w tym ze zakładał odwrotnie :)

 

zebyście mnie dobrze zrozumieli :) serwis jest super ale warunek sine qua non... ze nie pracują w nim ludzie z łapanki.. których w szkołach nauczono jedynie kombinatorstwa

Edytowane przez G.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o różnice w wykonywanych w serwisie ASO czynnościach, ale o skrócenie okresu tych czynności. Coś na to musiało mieć wpływ.

Mogę przypuszczać iż jednym z czynników jest kasiora pozostawiana w ASO, ale czy napewno?

 

Czynności serwisowe są to czynności wykonywane przy motocyklu okresowo - nie koniecznie przez serwis - możesz je wykonywać sam. Tak jak badania okresowe człowieka czy wizyty u dentysty. Jak się znasz możesz to sam zrobić. Ja robię - ale jednak okresy trzeba stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos jest zupełnym ignorantem moze ten serwis ( zakładając ze jest rzetelny) ma sens :)

 

sam umiem ocenic czy cos jest OK czy wymaga naprawy a wymiana np płynu hamulcowego tak jak chce yamaha to jakaś szajba :)

 

hołduje zreszta zasadnie - nie grzebiesz nie naprawiasz :)

Edytowane przez G.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia dlaczego silnik XV1900 kręci się tylko do 5 tysięcy obrotów?

Bardziej prymitywny silnik XVS1100 kręci ponad 6 tyś, nie mówiąc o konkurencji jak Suzuki VZR1800 czy innych.

 

Wydaje mi się że posiadamy najbardziej ślimaczy silnik ze wszystkich nowoczesnych pojazdów. Czy są produkowane motocykle o niższych obrotach?

Edytowane przez Soft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...