Skocz do zawartości

Yamaha Midnight Star (Roadliner, Stratoliner)


johny
 Udostępnij

Midnight Star  

250 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Oceniam jako:

    • ładna
      201
    • brzydka
      34
    • nie mam zdania
      16


Rekomendowane odpowiedzi

Filtry papierowe można przedmuchiwać sprężonym powietrzem,choć z reguły wystarczy wytrzepanie go.Niewolno!!! natomiast przedmuchiwać filtrów wielorazowych bo są zrobione z bawełny[polecam np K&N].

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 tyś kilometrów należy wymienić olej w silniku i olej w przekładni oraz filtr oleju silnikowego.

Olej przekładniowy wymienia się bardzo rzadko, gdyż nie jest on narażony na utratę właściwości smarnych.

Pierwsza wymiana - ta po 1 tyś km jest po to, aby usunąć opiłki które się nagromadziły podczas docierania motocykla.

Ten olej wymienia się w podobnej częstotliwości do oleju w skrzyni biegów samochodu.

Jeżeli chodzi o olej przekładniowy trzeba zalać dobry olej w/g spesyfikacji - jego wchodzi bardzo mało - przy wymianie 0,55L.

 

Jak coś chcesz wiedzieć to pisz - mam service manual.

Zaoferowałeś pomoc z service manuala, więc nie omieszkam z tego skorzystać:icon_mrgreen:. Też mam service manuala, tylko że ja po angielsku ciężko kapujący jestem. Jeżeli do odpowiedzi na moje dzisiejsze pytania podał byś mi jeszcze stronę na której znajduje się obrazek w manualu, to będzie fantastycznie :biggrin:. Właściwie to chodzi mi tylko o obrazek do wymiany oleju przekładniowego. Pierwsze pytanie to w jaki sposób wymienia się olej w przekładni :icon_question: Gdzie znajduje się wlew, a gdzie się go spuszcza :icon_question: Napisałeś że trzeba zalać dobrym olejem. Mógłbyś podać producenta lub typ oleju z którego ty skorzystałeś:icon_question: Napisałeś że bardzo rzadko się wymienia olej przekładniowy. A możesz trochę to zawęzić:icon_question: Czy np. kolejna wymiana po 1000km może być np. po 70 000km czy wcześniej bądź później :icon_question: A czy ktoś wie po ilu kilometrach pas napędowy powinno się wymieniać:icon_question:

Edytowane przez lr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lr1 w mojej serwisówce strona 104/444 :) tam jest napisane co i jak :)

 

Co do sytuacji obecnych to przedwczoraj moto mi nie odpaliło :( (akuś) a musiałem go przenieść do innego garażu oddalonego o 800 - 1000 m, częściowo pod górkę... i do tego kilka zakrętów. Stwierdziłem, że pchałem kilka motocykli to i z tym dam rade. Fakt - dałem rade, ale jaki on jest ciężki... Drag Star 1100 przy nim jest jak piórko...

Edytowane przez piwu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona 3-14

Wymiana oleju przekładniowego

1. Usuń:

• Tłumik

• Rury wydechowe

Patrz "Demontaż silnika" na stronie 5-1.

2. Umieść naczynie pod śrubę spustu oleju przekładniowego.

3. Usuń (wykręć):

• "Zatyczkę" śrubę "1"

• Śrubę spustu oleju przekładniowego "2"

4. Wypuść

• olej przekładniowy (w całości)

5. Sprawdź:

• Śruby i uszczelkę od oleju przekładniowego.

Jeżeli jest uszkodzona -> wymień.

6. Instalacja:

• śruba spustu (wraz z uszczelką)

7. napełnij:

• przekładnię olejem (w określonej zalecanej ilości)

[pojemność 0,55 litra przy wymianie]

[pojemność 0,60 litra przy całkowitym demontażu]

(Ty lej 0,55 - chociaż mi weszło 0,60l)

8. Instalacja:

• Zatyczkę (śrubę) którą wlewałeś olej

9. Sprawdź:

• Poziomu oleju w przekładni

Patrz "Sprawdzanie POZIOM OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO "na stronie 3-13.

10.zAINSTALUJ:

• Rury wydechowe

• Tłumik

(w odwrotnej kolejności niż zdejmowałeś)

[Dokręcenie śruby sprawdzenia oleju z siłą 8Nm]

 

Co do oleju i jego jakiści to najważniejszą sprawą jest to co jest napisane w ramce czyli typ oleju:

[Type SAE80 API GL-4 Hypoid gear oil]

 

Ja mam zalanego jakiegoś Castrola, dokładnie jakiego nie pamiętam - musiałbym zobaczyć na dokumentach. Wydaje mi się że Castrol będzie tylko jeden przekładniowy w tej specyfikacji i powinien być dobry.

Co do zmiany częstotliwości wymiany - to nie mam pojęcia czy zwiększać. Myślę że to nie zaszkodzi, ale czy pomoże?

Przecież w samochodzie na oleju w skrzyni robi się pareset kilometrów - napewno ponad 200.000 i jest wszystko o.k., więc czy jest potrzeba? naprawdę nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częstsza wymiana nie jest konieczna,choć nie zaszkodzi.Olej o którym piszecie nie smaruje w ogóle skrzyni biegów,a tylko napęd pierwotny.A w nim są tylko dwa koła łańcuchowe i łańcuch.Skrzynia biegów,sprzęgło i silnik są smarowane jednym olejem.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

soft mamy obrotomierze, to po co nam wyświetlacze? przy 60 milach jest około 2000 obrotów :) cięgnie już fajnie, a jak chcesz power to wkręcamy powyżej 3000 i jest zabawa tym kolosem.

 

Poza tym na cruiserze czy chopperze jakoś nie widzą mi się zbędne zegary wszelkiej maści na kierownicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o wyświetlaczu biegów dla naszych motocykli? Macie coś takiego? Może się zastanawiacie nad montażem?

Zawsze mi tego brakowało w motocyklach. Ileż to razy się zastanawiam na jakim biegu jadę:blink:. Montować tego raczej nie zamierzam, ale fajnie by było gdyby coś takiego wpakowali fabrycznie w zegary. Rzeczywiście jak kolega wcześniej ujął, obrotomierz znacznie ułatwia życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie lubię nadmiaru zegarów, ale parę razy zdarzyło mi się szukać "szóstki" na trasie

Heh, mam to samo :icon_razz: Wrzucam jedynkę... rozpędzam się... wrzucam kolejny bieg... i kolejny... i kolejny... i nagle gdy chcę wrzucić kolejny, skrzynia biegów stawia opór mówiąc - to już koniec, nie mogę Ci nic więcej zaoferować:blush:. Ja z kolei lubię świecidełka, zegary, lampki kontrolne pod warunkiem że jest to zgrabnie ułożone w zegarach licznika. Im więcej użytecznych wskaźników, tym lepiej. Licznik midnight stara posiada wiele przydatnych wskaźników (poziom paliwa, obrotomierz... itd.) Ja bym dorzucił oprócz wspomnianego wskaźnika biegów jeszcze kontrolkę ciśnienia oleju i wskaźnik temperatury oleju silnikowego. A propos, czy te jednostki posiadają jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika :icon_question: Mój kuzyn ma młodszego brata od midnight stara tzn. drag stara 1100. kiedyś silnik mu się za mocno zagrzał i się wyłączył. Miał później trudności w zapaleniu go ponownie. Zresztą już nie raz słyszałem o podobnych historiach w drag starach. Jak to wygląda w tych sprzętach :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer xv1900 rejestruje bardzo dużo parametrów. Można je podglądnąć na wyświetlaczu motocykla wchodząc w tryb diagnostyczny motocykla.

W parametrach rejestrowanych jest np. temperatura silnika, temperatura zewnętrzna, ciśnienie powietrza w cylindrach, poprawność zapłonu każdej z 4 świec, napięcie akumulatora, rozłożenie stopki bocznej, pozycję neutralną biegu, pozycję EXUP-u i masę innych parametrów.

Szkoda że niema na rynku zewnętrznego wyświetlacza na którym można by było ustawić dodatkowe informacje wyświetlane podczas jazdy.

Każdą z dodatkowych informacji (parametrów pracy silnika) można włączyć na naszym wyświetlaczu - ale wtedy będzie pokazywana tylko i wyłącznie ta informacja którą ustawimy.

Nie wiem jak motocykl będzie jeździł gdy na wyświetlaczu będzie tryb diagnostyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie :) od..... tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem xv 1900 ( wcześniej vt 750, vtx.... zr7... pare simsonów i trialówek :))

 

motocykl który mi sie marzył już stoi w garażu i mam nadzieje, że nie będzie z nim kłopotów jak tylko przyjdzie pora wyjazdu.

 

Pozdrawiam Serdecznie z ok. Krakowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie :) od..... tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem xv 1900 ( wcześniej vt 750, vtx.... zr7... pare simsonów i trialówek :))

 

motocykl który mi sie marzył już stoi w garażu i mam nadzieje, że nie będzie z nim kłopotów jak tylko przyjdzie pora wyjazdu.

 

Pozdrawiam Serdecznie z ok. Krakowa

Witamy serdecznie w gronie posiadaczy tych wspaniałych sprzętów. Dobrze że nam się to grono powiększa. Widzę że jeździłeś wcześniej vtx-em - to tak jak ja. Po vtx-ie przesiadłem się na roadlinera... z powrotem już bym się nie przesiadł :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy serdecznie w gronie posiadaczy tych wspaniałych sprzętów. Dobrze że nam się to grono powiększa. Widzę że jeździłeś wcześniej vtx-em - to tak jak ja. Po vtx-ie przesiadłem się na roadlinera... z powrotem już bym się nie przesiadł :crossy:

 

 

 

ja na razie przejechałem sie z 200 m :) ale kiedys mialem xv na jazdach probnych i bylem bardzo zadowolony co... zaowocowało tym zakupem

 

tak z ciekawosci jeszcze jak u Was z olejem bo w instrukcji pisze 20w40... a ja motula nie chce chciałem to co do tej pory lałem czyli liqui moly ( racing synth) ale to jest 10w50 i nie wiem czy to 20 w yamaszce to ma jakies straszne znaczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...