Skocz do zawartości

Yamaha Midnight Star (Roadliner, Stratoliner)


johny
 Udostępnij

Midnight Star  

250 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Oceniam jako:

    • ładna
      201
    • brzydka
      34
    • nie mam zdania
      16


Rekomendowane odpowiedzi

Mój też jest nówka i w serwisie motocyklowym mi powiedzieli że Castrol ACT EVO 20W40 ma być zalany, więc tak leję.

Chociaż szczerze mówiąc z jednej strony byłbym spokojniejszy wiedząc że mam jakiegoś super syntetyka zalanego z drugiej zaś muszę polegać na wiedzy inżynierów którzy wyprodukowali ten motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też jest nówka i w serwisie motocyklowym mi powiedzieli że Castrol ACT EVO 20W40 ma być zalany, więc tak leję.

Chociaż szczerze mówiąc z jednej strony byłbym spokojniejszy wiedząc że mam jakiegoś super syntetyka zalanego z drugiej zaś muszę polegać na wiedzy inżynierów którzy wyprodukowali ten motocykl.

Najwazniejsze zeby olej wogole byl, poza tym wymiana jest co 10k km lub nawet predzej wiec co to za przebiegi pomiedzy wymianami. Te silniki generalnie sa niezniszczalne - przyklady RS/WS u USA co mialy grubo ponad 100 tys mil (jeden nawet 150) a silnik 1,9 wywodzi sie od tych 1,6 i 1,7 wiec mysle, ze tutaj nie ma jakiegos strasznego zagrozenia wybierajac ten czy inny olej. Poza tym w usa leja tez rozne wynalazki, ktore pewnie na rynku eu odpadlyby w przebiegach nie mowiac o paliwie i mala iloscia oktanow i moto sie kulaja wiec... Generalnie sliniki chlodzone powietrzem maja inne luzy niz te chlodzone ciecza - wiadomo podatnosc elementow na temp i rozprezanie metalu stad wazne by olej nie byl za "rzadki" bo bedzie dzwonilo wszystko jak w kosciele. Niektorzy po przejsciu z full syntetyka na mineral nagle stwierdzili, ze przestali zawory slyszec.:)

W temacie o Wild i Road Starach byla wrecz "praca magisterska" jednego uzytkownika na temat roznych olejow a i tak kazdy leje co uwaza za sluszne i jakos kazdy jezdzi.:)

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nasze motocykle posiadają bardzo skomplikowany system diagnostyczny który zbiera z motocykla masę parametrów. Wśród zbieranych parametrów są między innymi: temperatura silnika i temperatura zewnętrzna. Czy za wyjątkiem trybu diagnostycznego, w który da się wprowadzić jednostkę centralną istnieją inne metody odczytania i wyświetlenia tych parametrów? Może jakiś zewnętrzny wyświetlacz LCD który by pokazywał wybrane parametry z ECU? Czy ktoś z Was się z tym spotkał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze motocykle posiadają bardzo skomplikowany system diagnostyczny który zbiera z motocykla masę parametrów. Wśród zbieranych parametrów są między innymi: temperatura silnika i temperatura zewnętrzna. Czy za wyjątkiem trybu diagnostycznego, w który da się wprowadzić jednostkę centralną istnieją inne metody odczytania i wyświetlenia tych parametrów? Może jakiś zewnętrzny wyświetlacz LCD który by pokazywał wybrane parametry z ECU? Czy ktoś z Was się z tym spotkał?

 

Też bardzo tęsknię za takim sposobem odczytu temperatury. Jednak przeszukując fora nawet słowa nie znalazłem żeby ktoś to zrobił.

Dziwię się konstruktorom ze nie wyciągnęli tego do wyświetlacza... takie małe a mogło by cieszyć niezmiernie. Wchodzenie w tryb diagnostyczny trwa wieki.. i przede wszystkim trzeba się zatrzymać :icon_rolleyes:

 

Nasze sprzęta mają tak grubą kierownicę jak gmole i o jakimś ładnym termometrze można zapomnieć. :banghead:

Edytowane przez Ziółek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o olej to ja zalałem Motul 7100 20W50W. Zobaczymy co się będzie działo :P

Podobno olej dedykowany specjalnie dla V-ek o dużej pojemności, z dodatkową rekomendacją Harley-a.

Tak nawiasem mówiąc, przestrzegam szanowne grono przed zakupem jakichkolwiek akcesorjów na allegro od sprzedawcy budomont1 lub ze strony MOTONAUTILUS.pl. Totalne niedoróbki, brak możliwości zwrotu towaru, totalna ignorancja tematu ze strony sprzedającego.

Od przyszłego tygodnia wkraczam na drogę sądową z tą firmą (zakupiłem light bar do mojej laleczki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem olej.

Przeczytałem wcześniej co w tym temacie napisaliście i w moim przypadku troszkę inaczej było:

1. rozgrzałem moto,odkręciłem korek od wlewu oleju, odkręciłem 2 śruby od dołu i wykręciłem filtr.

2. tak zleciało ok 2 l oleju, i ani kropli więcej, zatem zakręciłem wszystko i odpaliłem moto.

Po 10 sek wyłączyłem i powtórzyłem spuszczanie oleju, zeszły kolejne 2 l.

Zatem zabawę powtórzyłem jeszcze raz i w końcowym efekcie zleciało ok 4.6l, reszta oleju zostala w filtrze.

3. czyli w moim przypadku olej nie zleciał całkowicie, bez odpalenia dwukrotnie motocykla.

4.dalej było już z górki.Postępowałem tak jak inni pisali. Weszło prawie 3 l do zbiorniczka.

Odpaliłem na 15 sek i ponownie dolałem reszte.

Gra i buczy.

Olej Motul 7100 20W50W - zobaczymy jak będzie na nim chodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie śmigam i śmigam a tu oponki coraz cieńsze :icon_mrgreen: Czas zacząć się rozglądać za nowymi.

Pochwalcie się na czym jeździcie i co ewentualnie polecacie do naszych maszyn ? Wybór chyba ogranicza się do Dunlopa i Bridgrestona czyli montowanych fabrycznie...

 

Czy warto w ogóle rozpatrywać założenie używek ?

 

...Olej Motul 7100 20W50W - zobaczymy jak będzie na nim chodził.

Ten olej to nie syntetyk ? Dlaczego lejecie syntetyk do motocykla dla którego producent zaleca minerał ?

Edytowane przez Ziółek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2009 wypuściłem się w dalszą drogę (Litwa) ok 2000 km na Yamaszce DragStar 1100. Dziennie robiliśmy ok 500 km

Po powrocie stwierdziłem że jednak to była udręka a nie podróż - głównie chodzi o dynamikę jazdy.

Kilka miesięcy temu wymieniłem XVS1100 na XV1900 czyli Stratolinera i chcę tym motocyklem uprawiać turystykę na dłuższych trasach.

Jaka jest Wasza opinia nie tyle o motocyklu ale o dalekich trasach robionych tym "mastodontem". Ja swoimi doświadczeniami będę mógł się podzielić we wrześniu ...

 

Byłem na Potforze w 11 krajach. Pełny przegląd: od asfaltu który nasi drogowcy uzyskują jedynie w warunkach laboratoryjnych (Skandynawia) do dziczy Azjatyckiej (głęboka Turcja).

Moto wspaniałe, preferuje jednak lepsze drogi. Szutru itp. wynalazków nie znosi!

Podsumowując: na Europę i asfaltowe drogi wspaniały sprzet, na bezdroza i inne rejony świata, kup raczej coś innego. ps. Niesamowicie ułatwia pozakolejkowe przekraczanie granic (szczególnie z V&H, lightbarem oraz zamiłowaniem Serbów i ludów bałkańskich do takich maszyn :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem olej.

Przeczytałem wcześniej co w tym temacie napisaliście i w moim przypadku troszkę inaczej było:

1. rozgrzałem moto,odkręciłem korek od wlewu oleju, odkręciłem 2 śruby od dołu i wykręciłem filtr.

2. tak zleciało ok 2 l oleju, i ani kropli więcej,

 

 

Fedaykin

 

Powinieneś odkręcić 3 śruby spustowe :

- dwie śruby w bloku silnika

- jedna w zbiorniku oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fedaykin

 

Powinieneś odkręcić 3 śruby spustowe :

- dwie śruby w bloku silnika

- jedna w zbiorniku oleju

 

Już wiem jaką :-) Następnym razem będzie ok.

Dzięki za podpowiedz.

W końcu jak to jest z tym olejem??? Minerał czy syntetyk??? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem jaką :-) Następnym razem będzie ok.

Dzięki za podpowiedz.

W końcu jak to jest z tym olejem??? Minerał czy syntetyk??? :-)

 

Chyba nie rozstrzygniemy tej kwestii - jaki typ oleju.

Mam więc pomysł. Spróbujmy ustalić w wiarygodnych źródłach czyli w serwisach. Może niech każdy zadzwoni lub napisze e-maila do ASO w swoim regionie i tu umieścimy odpowiedzi. Ja spróbuje wysłać e-maila do Yamahy w Japonii - zobaczymy jak zareagują..

:icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...