kiki Opublikowano 18 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2003 a może masz "posypany" przerywacz? ja tez tak miałem kiedyś w ShL( ta blaszka od przerywacza była pęknieta i raz była iskra a raz nie), a z klinem- to możnago dorobić z podkałdaki sprężynowej, albo z jakiegoś innego klina (np WSk) tyle ze trzeba je troche "obrobić" pilnikiem- do dzieła :P Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manulo Opublikowano 30 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2003 kliny już mam (60 gr za sztukę) pozostało mi jeszcze tylko założyć pomalować bak (kumpel się tym zajmie i wymienić dętkę (chyba wentylek poszedł) a potem alleluja i do przodu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 30 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2003 ...."Żyję by jeżdzić Jeżdżę by żyć i czasem coś wypić "..... Człowiek nie wielbłąd i pic musi..... :wink: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manulo Opublikowano 1 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 ...."Żyję by jeżdzić Jeżdżę by żyć i czasem coś wypić "..... Człowiek nie wielbłąd i pic musi..... :wink: jak narazie to z jeżdżeniem u mnie kiepsko a i mleko z miksolem właśnie mi się skończyło :twisted: :twisted: :twisted: :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manulo Opublikowano 25 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2003 Moich pytań ciąg dalszy (wiem - zamęczam Was :D )1 Co to jest sworzeń tłoka i czy przy kapitalce trzeba go wymieniać???2 Czy gdy wymieniam pierścienie, tłok i robię szlif cylindra to czy muszę wymienić/zregenerować wał??3 Czy korbowód też trzeba wymieniać??4 Dziękuję za pomoc :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 25 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2003 Możesz zrobić remont cylindra/tłoka/pierścieni zupełnie niezależnie od remontu wału. Remont wału jest operacją dośc poważną bo trzeba rozpołowić cały silnik (czyli zarazem skrzynię biegów). jeżeli łożyska na wale korbowym nie mają luzów to proponuję sprawdzić i ewentualnie wymienić jedynie simmeringi (czyli pierścienie uszczelniające) wału korbowego. Natomiast zdjęcie cylindra i wymiana tłoka z pierścieniami jest operacją prostą i mozna to zrobić bez żadnego problemu. Sworzeń tłoka dobrze jest wymienić, podobnie jak łożysko główki korbowodu (czyli -inaczej mówiąc - ułożyskowanie sworznia tłoka). Korbowodu nie da się wymienić bez wyjęcia i rozłożenia wału więc daruj sobie bo raczej nie ma sensu. Pzdr. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 27 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2003 Moich pytań ciąg dalszy (wiem - zamęczam Was ) 1 Co to jest sworzeń tłoka i czy przy kapitalce trzeba go wymieniać??? 2 Czy gdy wymieniam pierścienie, tłok i robię szlif cylindra to czy muszę wymienić/zregenerować wał?? 3 Czy korbowód też trzeba wymieniać?? Ad1 Sworzeń tłoka to taki sworzęń który łączy tłok z korbowodem.A czy trzeba go wymienić to zależy od jego stanu.Przewaznie sie wymienia go z racji tego ze dla 2 suwowych maszyn jest dostarczny z tłokiem nowym, bo pasowanie jest na wcisk. W niektórych 4 t jest sworzeń swobodny i tam nie trzeba go wymieniać jeśli mieści sie w ramach tolerancji podanej przez producentaAd2 Nie musiszAd3 Wszystko zależy od stanu. Ja zawsze powtarzam: serwisówka w łapki i mierzymy.Na początek wystarczy zrobić oględziny zewnętrzne, czy nie jest wyboczony lekko, krzywy, jakość powierzchni współpracujących itdPozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manulo Opublikowano 27 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2003 Dzięki za pomoc!!! Dzisiaj idę do sklepu!!! Teraz to się zacznie lawina pytań!! :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 27 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2003 Czolem! Ad1Of korz. Generalna zasada jest to, ze wymiania sie caly zestaw, tj wszystkie wspolpracujace ze soba elementy. Jak wymieniasz zebatke, to najlepiej od razu lancuch i druga zembatke. Jak wymieniasz tlok, to od razu najlepiej zrobic szlif, kupic nowe pierscienie, sworzen i lozyskowanie glowki korbowodu (w ktorym pracuje sworzen). Jak nie robisz zestawem, remont nie ma w sumie sensu, bo zaraz bedziesz wszystko robil od nowa. Ad2Regeneracja walu nie jest konieczna, jesli wal jest w dobrym stanie. Musisz sprawdzic czy ma luzy, z ktorych najgorszy jest promieniowy ("ramie" korbowodu ruszajace sie z gory na dol na lozysku). Jesli nie czujesz go pod palcami, to znaczy ze nie ma tak zle :D. prawdz tez jak wygladaja lozyska, na ktorych pracuje caly wal (po bokach kol zamachowych). Czy one nie maja luzow. Jesli maja, to trzeba je tez wymienic. Zaznaczam, ze wszystko mowie na podstawie tego co wiem o budowie silnika dwusuwowego, a nie konkretnie Rometa :D.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.