Skocz do zawartości

dokręcenie zębatki zdawczej


Ario
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ello!

 

dzisiaj chciałem wyregulować luz linki sprzęgła (na deklu). odkręciłem go z ciekawości i co widzę...

 

dekiel od wewnątrz jakiś podszlifowany, wypada kawałek podkładki i resztka nakrętki, która de facto również zmieniła się w podkładkę !!

 

teraz pytanie, czy to wina mechanika, który zakładał napęd (rok temu?)

 

ostatnio jak jechałem z pracy to przy starcie coś zachrobotało (tak jakby napęd się kończył) a to prawdopodobnie zębatka zdawcza 'zatańczyła" na wałku i łańcuch się przytarł o zęby :( ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mojego doswiadczenia Ci powiem, ze nakretka dokrecajaca zebatke jest jedna z najciezej zakreconych w moto. zawsze musialem uzyc duzej sily zeby to ku*estwo odkrecic. nie wspomne o 2m przedluzkach czy uzyciu klucza udarowego, takze sklanialbym sie na partactwo mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhmm

 

dodam tylko, że po wymianie w zeszłym roku z ciekawości odkręciłem dekiel od tej zębatki o zobaczyłem, że jest tam pełno tłustego brudu (piach+smar+opiłki), w którym nowy łańcuch za 500 zł pracował - nikt nie pofatygował się oczyścić tego miejsca przed założeniem nowego napędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ario tak z czystej ciekawosci zapytam gdzie servisujesz moto, i gdzie inni leszczyniacy servisuja swe maszyny, bo oprocz lasocic jest jakis inny mechanik?? (nie licze tu zaborowa) Pytam dlatego Ze nigdy sie nawet tym nie interesowalem az tak.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bry!

W Polsce o tym temacie jest calkiem cicho, ale na forum angielskiego

Fazer Owners Club'u mozna sie dowiedziec, ze jest to wada fabryczna

w silniku fazera - konfiguracja dlugosci gwintu na walku zdawczym,

grubosci zestawu nakretka+podladka i OIDP material walka nie jest

zbyt dobrze dobrany. Skutkuje to tym, czym u Ciebie - mozna zgubic

zebatke ;(

 

Na FOC'u doszukalem sie info, ze u angoli dealerzy Yamahy mieli

akcje wymiany na lepiej dobrane czesci.

 

Rady dla tych, ktorzy nie moga skorzystac z wymiany byly tam takie,

by _zawsze_ wymieniac podkladke zabezp. na nowa, odrobina kleju

i przede wszystkim dokrecac nakretke z momentem _dokladnie_

takim jak podany przez serwisowke (chyba 70Nm). Ja jeszcze dokladnie

patrzylem mechanikowi na rece by przylozyl sie do zaklepania podkladki

na bokach sruby. No i od czasu do czasu zerkam tam czy elementy nie

przemiescily sie wzgledem siebie.

 

pzdr

ladzior

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ario tak z czystej ciekawosci zapytam gdzie servisujesz moto, i gdzie inni leszczyniacy servisuja swe maszyny, bo oprocz lasocic jest jakis inny mechanik?? (nie licze tu zaborowa) Pytam dlatego Ze nigdy sie nawet tym nie interesowalem az tak.

Pozdro

 

bywałem już w:

- zaborowie ("delaer" Yamahy ?)

- lasocicach

- kłodzie

- śniadeckich w Lesznie (Moto-Rex)

 

napęd miałem zakładany w Lasocicach, sami możecie przeczytać co i jak powyżej. Pan Sławek jest spoko gość, ale jak widać nie zawsze wszystko wychodzi jak powinno.

 

zaborowo i kłodę również odpuściłem (słyszałem trochę niekoniecznie pochlebnych opinii) i zostaję przy Moto-Rex, które kiedyś mi podpadło przy okazji zamawiania klamki sprzęgła, ale poza tym jest ok i tam teraz robię wszystko - w tym roku zawory, gaźniki, wymianę rozrządu miałem u nich

 

W Polsce o tym temacie jest calkiem cicho, ale na forum angielskiego

 

właśnie teraz spotkałem się z tym na forum niemieckim... mimo tego, że mój niemiecki do najlepszych nie należy ale doczytałem się, że Yamaha wymieniała bezpłatnie nakrętki i podkładki

http://www.fzs600-fazer.de/modules/ipboard...opic=11203&st=0

 

w tej chwili wysłałem zapytanie do rapida w poznaniu po ile mają części i do firmy klaus goertz w niemczech, z której w tym roku kupiłem linkę sprzęgła, bo nas była trudno do dostania (pisałem o tym na 4um jak Yamaha w Lesznie nie była w stanie powiedzieć kiedy będzie linkę miała i za ile a wszystko zwalali na importera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie teraz spotkałem się z tym na forum niemieckim... mimo tego, że mój niemiecki do najlepszych nie

> należy ale doczytałem się, że Yamaha wymieniała bezpłatnie nakrętki i podkładki

 

Obawiam sie, ze nie tylko nakretki i podkladki.

Kawalek cytatu z zalecen Yamahy dla swoich dealerow:

 

Measure the drive shaft OD of the threaded part (micrometer or vernier caliper).

If < 17.5 mm -

the drive shaft must be replaced. (This work could take between 1 day to 2 weeks depending on Dealer workload).

 

Co oznacza, ze w przypadku gdy zewnetrzna srednica gwintowanej czesci walka zdawczeego

jest mniejsza niz 17,5mm to zalecana jest wymiana calego walka ;(

 

Z reszta zapraszam do przeczytania - mozna nawet zdjecia ogladnac masakry jaka moze

wtedy powstac.

 

http://p196.ezboard.com/ffazerownersfrm3.s...start=1&stop=20

 

Nie moge sie tylko teraz doszukac skanu org. fiszki serwisowej dla dealerow Yamahy, ktora

tam gdzies kiedys znalazlem.

 

pzdr

ladzior

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie teraz spotkałem się z tym na forum niemieckim... mimo tego, że mój niemiecki do najlepszych nie

> należy ale doczytałem się, że Yamaha wymieniała bezpłatnie nakrętki i podkładki

 

Obawiam sie, ze nie tylko nakretki i podkladki.

Kawalek cytatu z zalecen Yamahy dla swoich dealerow:

 

Measure the drive shaft OD of the threaded part (micrometer or vernier caliper).

If < 17.5 mm -

the drive shaft must be replaced. (This work could take between 1 day to 2 weeks depending on Dealer workload).

 

Co oznacza, ze w przypadku gdy zewnetrzna srednica gwintowanej czesci walka zdawczeego

jest mniejsza niz 17,5mm to zalecana jest wymiana calego walka ;(

 

Z reszta zapraszam do przeczytania - mozna nawet zdjecia ogladnac masakry jaka moze

wtedy powstac.

 

http://p196.ezboard.com/ffazerownersfrm3.s...start=1&stop=20

 

Nie moge sie tylko teraz doszukac skanu org. fiszki serwisowej dla dealerow Yamahy, ktora

tam gdzies kiedys znalazlem.

 

pzdr

ladzior

 

:) :) :)

 

jak znajdziesz ten skan to podrzuć...

 

nie wiesz jak Yamaha w Polsce traktuje ten problem, czy mam szansę na wymianę skoro było akcji serwisowej na to a tylko 'modyfikacja'?

 

acha oto zdjęcia z mojego moto

 

http://img245.imageshack.us/my.php?image=p8190005xk2.jpg

 

http://img86.imageshack.us/my.php?image=p8190001zy3.jpg

Edytowane przez Ario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

70 Nm to nie zamało ? ja tam dokręcałem w sprzętach zębatkę zdawczą że hamulec nie miał siły utrzymać koła (bieg+tylni hampel)

 

***KOREKTA***

 

trzecie podejście do posta (non stop problemy)

 

na forum niemieckim znalazłem info odnośnie problemu...

 

jeżeli wałek ma mniej jak 17,5 [mm] średnicy nadaje się do wymiany - mój ma 17,8 [mm] :)

oczywiście przy wymianach trzeba założyć nową podkładkę, ponadto wzmocnić całe połącznie Loctite 620 i dokręcić (UWAGA!!!) momentem 90 [Nm].

 

Yamaha Deutschland podaje takie możliwe przyczyny wystąpienia problemu:

- za małym momentem dokręcono nakrętkę,

- przy wymianie napędu nie wymieniono podkładki,

- motocykl używany był w sporcie (gwałtowne zmiany obiciążenia silnika/układu napędowego)

 

http://home.versanet.de/~heina/Ritzelprobleme.pdf

 

*źródło fzs600-fazer.de

Edytowane przez Ario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już jest nas dwóch :biggrin:

W drodze powrotnej z Brna coś mi zaczęło dzwonić lekko spod pokrywy zębatki zdawczej. Jak rozebrałem moto to strach się bać. Wszystko wygląda praktycznie identycznie jak u Ciebie. Cud, że sama zębatka nie spadła w trakcie jazdy bo różnie mogłoby to się skończyć. Z tego co widziałem na FOC to mnóstwo ludzi ma z tym problemy. Chyba też się dopiszę do listy :biggrin:

w tej chwili wysłałem zapytanie do rapida w poznaniu po ile mają części i do firmy klaus goertz w niemczech, z której w tym roku kupiłem linkę sprzęgła,

Odpisali coś z tego Rapida, jakie ceny itd? U mnie chyba będzie trzeba także wałek zdawczy wymienić bo gwint niezbyt dobrze wygląda :/ Ogólnie zanosi się, że to jednak koniec sezonu w tym roku.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podkładka + nakrętka 21 zł. dzisiaj odebrałem

jaki Ci wyszedł wymiar na wałku ? < 17,5 [mm]

Koszty zabójcze :biggrin:

Średnica wałka 18,0 także nie jest źle. Zobaczymy jak nakrętka na niego wejdzie.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...