Ario Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 ello! dzisiaj chciałem wyregulować luz linki sprzęgła (na deklu). odkręciłem go z ciekawości i co widzę... dekiel od wewnątrz jakiś podszlifowany, wypada kawałek podkładki i resztka nakrętki, która de facto również zmieniła się w podkładkę !! teraz pytanie, czy to wina mechanika, który zakładał napęd (rok temu?) ostatnio jak jechałem z pracy to przy starcie coś zachrobotało (tak jakby napęd się kończył) a to prawdopodobnie zębatka zdawcza 'zatańczyła" na wałku i łańcuch się przytarł o zęby :( ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 z mojego doswiadczenia Ci powiem, ze nakretka dokrecajaca zebatke jest jedna z najciezej zakreconych w moto. zawsze musialem uzyc duzej sily zeby to ku*estwo odkrecic. nie wspomne o 2m przedluzkach czy uzyciu klucza udarowego, takze sklanialbym sie na partactwo mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ario Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 mhmm dodam tylko, że po wymianie w zeszłym roku z ciekawości odkręciłem dekiel od tej zębatki o zobaczyłem, że jest tam pełno tłustego brudu (piach+smar+opiłki), w którym nowy łańcuch za 500 zł pracował - nikt nie pofatygował się oczyścić tego miejsca przed założeniem nowego napędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 WitamArio tak z czystej ciekawosci zapytam gdzie servisujesz moto, i gdzie inni leszczyniacy servisuja swe maszyny, bo oprocz lasocic jest jakis inny mechanik?? (nie licze tu zaborowa) Pytam dlatego Ze nigdy sie nawet tym nie interesowalem az tak.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Ta nakretka musi byc nowa po kazdym odkreceniu, lub Loctite + nowa podkladka blokujaca.Facet po prostu zalozyl stary zestaw bez niczego. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ladzior Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Bry!W Polsce o tym temacie jest calkiem cicho, ale na forum angielskiegoFazer Owners Club'u mozna sie dowiedziec, ze jest to wada fabrycznaw silniku fazera - konfiguracja dlugosci gwintu na walku zdawczym, grubosci zestawu nakretka+podladka i OIDP material walka nie jestzbyt dobrze dobrany. Skutkuje to tym, czym u Ciebie - mozna zgubiczebatke ;( Na FOC'u doszukalem sie info, ze u angoli dealerzy Yamahy mieli akcje wymiany na lepiej dobrane czesci. Rady dla tych, ktorzy nie moga skorzystac z wymiany byly tam takie, by _zawsze_ wymieniac podkladke zabezp. na nowa, odrobina klejui przede wszystkim dokrecac nakretke z momentem _dokladnie_takim jak podany przez serwisowke (chyba 70Nm). Ja jeszcze dokladniepatrzylem mechanikowi na rece by przylozyl sie do zaklepania podkladkina bokach sruby. No i od czasu do czasu zerkam tam czy elementy nieprzemiescily sie wzgledem siebie. pzdrladzior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ario Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 WitamArio tak z czystej ciekawosci zapytam gdzie servisujesz moto, i gdzie inni leszczyniacy servisuja swe maszyny, bo oprocz lasocic jest jakis inny mechanik?? (nie licze tu zaborowa) Pytam dlatego Ze nigdy sie nawet tym nie interesowalem az tak.Pozdro bywałem już w:- zaborowie ("delaer" Yamahy ?)- lasocicach- kłodzie- śniadeckich w Lesznie (Moto-Rex) napęd miałem zakładany w Lasocicach, sami możecie przeczytać co i jak powyżej. Pan Sławek jest spoko gość, ale jak widać nie zawsze wszystko wychodzi jak powinno. zaborowo i kłodę również odpuściłem (słyszałem trochę niekoniecznie pochlebnych opinii) i zostaję przy Moto-Rex, które kiedyś mi podpadło przy okazji zamawiania klamki sprzęgła, ale poza tym jest ok i tam teraz robię wszystko - w tym roku zawory, gaźniki, wymianę rozrządu miałem u nich W Polsce o tym temacie jest calkiem cicho, ale na forum angielskiego właśnie teraz spotkałem się z tym na forum niemieckim... mimo tego, że mój niemiecki do najlepszych nie należy ale doczytałem się, że Yamaha wymieniała bezpłatnie nakrętki i podkładki http://www.fzs600-fazer.de/modules/ipboard...opic=11203&st=0 w tej chwili wysłałem zapytanie do rapida w poznaniu po ile mają części i do firmy klaus goertz w niemczech, z której w tym roku kupiłem linkę sprzęgła, bo nas była trudno do dostania (pisałem o tym na 4um jak Yamaha w Lesznie nie była w stanie powiedzieć kiedy będzie linkę miała i za ile a wszystko zwalali na importera) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ladzior Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 > właśnie teraz spotkałem się z tym na forum niemieckim... mimo tego, że mój niemiecki do najlepszych nie > należy ale doczytałem się, że Yamaha wymieniała bezpłatnie nakrętki i podkładki Obawiam sie, ze nie tylko nakretki i podkladki.Kawalek cytatu z zalecen Yamahy dla swoich dealerow: Measure the drive shaft OD of the threaded part (micrometer or vernier caliper).If < 17.5 mm -the drive shaft must be replaced. (This work could take between 1 day to 2 weeks depending on Dealer workload). Co oznacza, ze w przypadku gdy zewnetrzna srednica gwintowanej czesci walka zdawczeegojest mniejsza niz 17,5mm to zalecana jest wymiana calego walka ;( Z reszta zapraszam do przeczytania - mozna nawet zdjecia ogladnac masakry jaka moze wtedy powstac. http://p196.ezboard.com/ffazerownersfrm3.s...start=1&stop=20 Nie moge sie tylko teraz doszukac skanu org. fiszki serwisowej dla dealerow Yamahy, ktoratam gdzies kiedys znalazlem. pzdrladzior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ario Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 (edytowane) > właśnie teraz spotkałem się z tym na forum niemieckim... mimo tego, że mój niemiecki do najlepszych nie > należy ale doczytałem się, że Yamaha wymieniała bezpłatnie nakrętki i podkładki Obawiam sie, ze nie tylko nakretki i podkladki.Kawalek cytatu z zalecen Yamahy dla swoich dealerow: Measure the drive shaft OD of the threaded part (micrometer or vernier caliper).If < 17.5 mm -the drive shaft must be replaced. (This work could take between 1 day to 2 weeks depending on Dealer workload). Co oznacza, ze w przypadku gdy zewnetrzna srednica gwintowanej czesci walka zdawczeegojest mniejsza niz 17,5mm to zalecana jest wymiana calego walka ;( Z reszta zapraszam do przeczytania - mozna nawet zdjecia ogladnac masakry jaka moze wtedy powstac. http://p196.ezboard.com/ffazerownersfrm3.s...start=1&stop=20 Nie moge sie tylko teraz doszukac skanu org. fiszki serwisowej dla dealerow Yamahy, ktoratam gdzies kiedys znalazlem. pzdrladzior :) :) :) jak znajdziesz ten skan to podrzuć... nie wiesz jak Yamaha w Polsce traktuje ten problem, czy mam szansę na wymianę skoro było akcji serwisowej na to a tylko 'modyfikacja'? acha oto zdjęcia z mojego moto http://img245.imageshack.us/my.php?image=p8190005xk2.jpg http://img86.imageshack.us/my.php?image=p8190001zy3.jpg Edytowane 20 Sierpnia 2006 przez Ario Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 70 Nm to nie zamało ? ja tam dokręcałem w sprzętach zębatkę zdawczą że hamulec nie miał siły utrzymać koła (bieg+tylni hampel) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ario Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 (edytowane) 70 Nm to nie zamało ? ja tam dokręcałem w sprzętach zębatkę zdawczą że hamulec nie miał siły utrzymać koła (bieg+tylni hampel) ***KOREKTA*** trzecie podejście do posta (non stop problemy) na forum niemieckim znalazłem info odnośnie problemu... jeżeli wałek ma mniej jak 17,5 [mm] średnicy nadaje się do wymiany - mój ma 17,8 [mm] :)oczywiście przy wymianach trzeba założyć nową podkładkę, ponadto wzmocnić całe połącznie Loctite 620 i dokręcić (UWAGA!!!) momentem 90 [Nm]. Yamaha Deutschland podaje takie możliwe przyczyny wystąpienia problemu:- za małym momentem dokręcono nakrętkę,- przy wymianie napędu nie wymieniono podkładki,- motocykl używany był w sporcie (gwałtowne zmiany obiciążenia silnika/układu napędowego) http://home.versanet.de/~heina/Ritzelprobleme.pdf *źródło fzs600-fazer.de Edytowane 21 Sierpnia 2006 przez Ario Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boniek Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 No to już jest nas dwóch :biggrin: W drodze powrotnej z Brna coś mi zaczęło dzwonić lekko spod pokrywy zębatki zdawczej. Jak rozebrałem moto to strach się bać. Wszystko wygląda praktycznie identycznie jak u Ciebie. Cud, że sama zębatka nie spadła w trakcie jazdy bo różnie mogłoby to się skończyć. Z tego co widziałem na FOC to mnóstwo ludzi ma z tym problemy. Chyba też się dopiszę do listy :biggrin:w tej chwili wysłałem zapytanie do rapida w poznaniu po ile mają części i do firmy klaus goertz w niemczech, z której w tym roku kupiłem linkę sprzęgła,Odpisali coś z tego Rapida, jakie ceny itd? U mnie chyba będzie trzeba także wałek zdawczy wymienić bo gwint niezbyt dobrze wygląda :/ Ogólnie zanosi się, że to jednak koniec sezonu w tym roku. Cytuj Boniekgg 644826Yamaha TDM900Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ario Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 podkładka + nakrętka 21 zł. dzisiaj odebrałem jaki Ci wyszedł wymiar na wałku ? < 17,5 [mm] pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boniek Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 podkładka + nakrętka 21 zł. dzisiaj odebrałemjaki Ci wyszedł wymiar na wałku ? < 17,5 [mm]Koszty zabójcze :biggrin:Średnica wałka 18,0 także nie jest źle. Zobaczymy jak nakrętka na niego wejdzie. Cytuj Boniekgg 644826Yamaha TDM900Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezan Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 No to jestem następny.Czy to załeży od typu motocykla , czy rodzaju mechanika ? :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.