Skocz do zawartości

kontrolka temp.-honda cx500


Adamer1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Ja bym zaczął od rzeczy łatwo sprawdzalnych - weź jakiekolwiek źródełko małego prądu (jakiś zasilaczyk 9v, czy nawet bateria, ale nie akumulator - za duży prąd) i podłącz bezpośrednio do odpiętych końcówek czujnika. Wskazówka powinna pójść do góry. Tylko poczekaj chwilkę, bo ona tak trochę wolno chodzi. Jak się nie ruszy, to zegar. Jak się ruszy, to idź to czujnika temperatury, odczep tam kabelek, i tam zapodaj jakieś napięcie. I jak wyżej. Jeżeli pójdzie, to masz walnięty czujnik, jak nie pójdzie to sprawdź kabelki.

 

Powodzenia.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odgrzwam temat. Kupiłem niedawno Hondę cx 500c. Rocznik 1981 więc ma już swoje lata. Czujnik temp umieszczony w termostacie był odłączony całkowicie. Po podłączeniu i odpaleniu po krótkiej chwili czujnik pokazuje temp. max. Zadzwoniełm do poprzedniego właściciela czy wiedział o tym. Odpowiedział, że tak jezdził już 4 lata i nic się nie działo, wspominał też o jakimś rezystorze który można wstawić w czujnik żeby pokazywał poprawnie. Teraz mam niezły mętlik w głowie. Jak sprawdzić czy instalacja chłodząca jest jednak sprawna? Bo nie chce mi się wierzyć, że gość jeździł 4 lata na uszkodzone instalacji chłodzącej. Tak sobie myślę, że czasem mógł być obrotomierz ze wskaźniekim temperatury zamontowany z innej wersji silnikowej i teraz są jaja. Może być też uszkodzony sam czunik temp. Podpowiedzcie od czego zacząć i jak sprawdzić czy jest odpowiednie chłodzenie.

 

 

 

Sprawdziłem wentylator i chodzi. Rura powrotu płynu chłodniczego do chłodnicy jest gorąca więc płyn raczej ma obieg. Stawiam na obrotomierz z inne wersji silnikowej z innym wskaźnikiem temp.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Piterrrrr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dla potomnych dorzucę rozwiązanie problemu. Oryginalnie w instalacji powinien być regulator 7V do wskaźnika temperatury w obrotomierzu. Ja miałem go wywalonego calkowicie, więc zrobiłem go sobie sam na układzie LM317, dwa kondensatory i dwa oporniki. Całość zalałem klejem na gorąco, obwiązałem izolacją i umieściłem pod tarczą obrotomierza. Teraz wskaźnik pokazuje prawidłowe wartości.

 

cqa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...