GaCek Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Ostatnio połaziłem po złomie i znalazłem przedną lampe od WFMki (mała bez licznika), która kosztawała mnie całe 2 zł. Niby zwykła lampa ale w domu przyjrzałem sie dokałdniej i ma jeszcze w dosć dorym stanie oryginalną bakelitową stacyjke oraz całą wiązke elektryczną. Najbardziej jestem zadowalony z wiązki elektrycznek a to dlatego że ma jeszcze stare kadle w parcianym oplocie które to założe do swojej WFMki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 (edytowane) Panowie dołączam się do tematu:) Jutro już jade odebrać WFM m06 teoretycznie z 56 roku (tak w papierach). Stan dobry, tylko troszke zgwałcona kanapa i lakier. Cylinderek nominalny, zero luzów, silnik s-01, gaźnik g-16 z takim filtrem od razu za gaźnikiem. Ogólnie patrzyłem w książki to powinienem mieć rocznikowo zamiast dwóch puszek narzędziowych jedną taką okrągłą. A ja mam dwie puszki, a pozatym jest prostownik selenowy i idą kable do ładowania, tylko brak tego zakrycia środkowego. Tylna lampka to nie ta wydmuszka tylko taka płaska starszego typu. Ogólnie motorek super gdyby nie pęknieta rama na wysokości podnóżka, ale rame można zmienić zawsze, albo wspawać niewidocznie kątowniki. Z papierami doszedłem do ładu, wyrejestrowana, ale wszystkie umowy mam. Jutro jak przytacham do domu to porobie fotencje, a nawet może mały filmik nakręce. Dodatkowo dostaje 4 wiadra części więc chyba przyfarciłem. Pozdro Fumiarze;] Co ciekawe ma motocykl świerzo założony tłok i cylinder ze starych zapasów, wszystko na nominale:) Nic tylko się cieszyć. Pomimo innych motocykli które mam, myśle żę powoli zaczne kąpletować wszystko do remontu. Pozdrawiam Edytowane 14 Sierpnia 2007 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Przez zupełny przypadek stałem się dziś posiadaczem WFM-ki. Kupilem w Bełchatowie, jest z papierami, dowód i tablica została złożona w urzędzie w Pabianiach, ale wszelkie kwitki i umowy posiadam. Więc mam nadzieje że dam rade. Ogólnie jest to model troszke późniejszy, już posiada prostownik selenowy, więc można podpiąć akumulatorek. Dostałem dodatkowo troszke części. Ogólnie stan dobry, tylko przemalowano ją w ramach "młodocianego tuningu " pare lat temu. Pozatym silnik s-01 , gażnik g-16 z typowym filtrem powietrza. Silniczek ma świeżo założony cylinder i tłok ze starych zapasów ( sam sprawdzałem wszystko), wał zero luzów, jedyny mankament to łańcuszek sprzęgła. Silniczek powiedział bym perełka, pięknie cyka na niskich obrotach. Kanape to ciekawy patent bo pokrowiec od shl-ki a gąbka od wfm i szmaty w środku.Wymaga ona dopieszczenia, poprawek, i narazie w takim stanie będzie jeździć po zarejestrowaniu.A może w przyszłym roku remont. Może troszke zmądrzałem, bo sprzedaje MZ ts-ke swoją, z racji zakupu WFM. Nie ma to jak rodzima motoryzacja, a ts-ka to jeszcze nie spełnienie marzeń.http://images24.fotosik.pl/59/f00abd9c80a68081.jpghttp://images27.fotosik.pl/59/9be96791b8134f3b.jpgTutaj troszke klamotówhttp://images24.fotosik.pl/59/3f7fc3454bca2f3c.jpghttp://images26.fotosik.pl/59/b05723bf8c75732c.jpghttp://images23.fotosik.pl/59/8b22dba7403f19e1.jpghttp://images30.fotosik.pl/59/e3e82b3d3c323141.jpgWidziałem już paru posiadaczy Fumek na forum. Jak coś to z chęcia prosze o kontakt. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Fajna kanapa :crossy: :icon_biggrin: WFM...WFM Powiadasz 1956? Coś mi tu nie gra. Licznik masz metalowy, czy plastikowy? Taki typ wskazówki w liczniku miały nowsze WFM (koniec produkcji)Lampka jest założona tak jak w mojej z 1960 roku. Ty powinieneś mieś wydmuszkę. Głowica jest nowszego typu- te starsze miały wkręcaną swiecę pod kątem 45 stopni. W razie pytań...pisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Już na domowym forum rozkminialiśmy:) Jest to dokładnie model budowany w latach 1957-1958. Rama jest z 1956 roku i na nią są papiery. Głowice powinna być niska, taka sama jak w shl M04 z swieca pod kątem, powinny być puszki boczne i zamknięcie akumulatora, filtr i gaźnik g-16, lampka wydmuszka z tyłu, licznik to jest ten akurat z pierwszych ktore byly montowane w półce. Coś zapożyczonego:Wysłany: Czw 20:00, 16 Sie 2007 Temat postu: -------------------------------------------------------------------------------- Wg. A. Zielińskiego "PM 46-85" I wersja 54-57 posiadała: okrągłą puchę, małą głowicę, gaźnik G16. II wersja 57-58 posiadała: trójkątną puchę, 28 wat prądnicę, prostownik selenowy, sygnał elektromagnetyczny, światła pozycyjne i licznik. III wersja 58-63 posiadała: większą głowicę, gaźnik G20, skrzynkowy filtr powietrza, wyższą kanapę, nową manetkę gazu. IV wersja 63-65 (S-34) posiadała:nowy silnik!!! wzmocnioną ramę, oraz lampę ze stacyjką i licznikiem, motocykl wyposażono w (stop). V wersja 65-66 (S01Z1) posiadała: silnik S01 (jak w WSK), składaną dźwignię rozrusznika, gaźnik G20M, Mój już posiada prostownik selenowy, ma wszystko oprócz drobnych szpargałów. Nie ma ktoś z was ramy na zbyciu?? bo moja jest pęknieta*zaspawana* w okolicach prawej stopki kierowcy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 (edytowane) Według mnie jest to rocznik 57 + nie które części z 58. No chyba że jest to składak z kilku lat. Rama może i z 56 roku, ale wiekszość części wskazuje że jest to póżniejszy rocznik. Chociażby wspomniana głowica, puszki, lampka tył. W motorach które miały okrągłe puszki nigdu nie było liczników a co zarazem inna górna półka i osłany zawieszenia, kratka na zbiorniku ewentualnie cały zbiornik, manetki kierownicy skoro jest to motor z 56r to powinny być takie same jak w Junaku M07 + zaślepki na końcach kierownicy. Rocznik można odczytać nawet z gaźnika o ile nie był wymieniany. Edytowane 17 Sierpnia 2007 przez GaCek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 A ja trafiłem silnik z WFM 150 m06 i nie bardzo wiem co to jest w necie nie bradzo znalazłem tyle ze zaczeli produkcje, niech sie ktos powymądrza co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 (edytowane) A ja trafiłem silnik z WFM 150 m06 i nie bardzo wiem co to jest w necie nie bradzo znalazłem tyle ze zaczeli produkcje, niech sie ktos powymądrza co? Skąd wiesz, ze jest to silnik 150 cm? Wydaje mi się, że posiadasz silnik S34, który może wydawać się większy. W praktyce jest to dokładnie 123 cm, ale już o mocy 6,5 KM. Takie WFM produkowano od 1963 roku. O proszę akurat się taka trafiła ;) http://www.allegro.pl/item225303827_wfm_19...a_warszawa.html Edytowane 18 Sierpnia 2007 przez Occult Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Gacek rocznik wyczytałem z gaźnika. Wychodzi na to że jest to model z 1957 roku. Zresztą będzie tak odrestaurowany, na model z lat 1957-1958. W sumie fumki z końcowych lat może mają lepsze właściowści jezdne, ale kańciastość pokryw bocznych mnie dobija.POzdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Więc dobrze trafiłem co do rocznika. No tak ale rocznik 57 miał też te kańciaste pokrywy boczne, jeśli chodzi o puszki narzędziowe. A co do własności jezdnych to od poczatku do końca WFMki miały takie same zawieszenie jednie co to zmieniały się osłony. Mam WFMke z poczatku podukcji i z końca, wieć porównywałem niektóre części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 w ogóle zapraszam wasz wszystkich na nowo powstałe i jedyne forum o motocyklach WFM.http://www.wujkafrankamotor.yoyo.pl/ WujkaFrankaMotor:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Skąd wiesz, ze jest to silnik 150 cm? Wydaje mi się, że posiadasz silnik S34, który może wydawać się większy. W praktyce jest to dokładnie 123 cm, ale już o mocy 6,5 KM. Takie WFM produkowano od 1963 roku. Wiem, bo na silniku jest napis S06:-) a ja umiem czytac:-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m67 Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Ma który z kolegów katalog części do WFM rocznik 1959, z licznikiem w półce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 Ma który z kolegów katalog części do WFM rocznik 1959, z licznikiem w półce? Temat jest w innym dziale. Taki katalog ma jeden z naszych kolegów, który robi skany i wysyła mailem. Co dokładnie jest Ci potrzebne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 Zapraszam wszystkich na forum o motocyklach WFM!! Powoli się rozwijamy i możemy już troszke pomóc i liczymy na waszą pomoc: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.