Aivars Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Witam.Posiadam simsonka s51 i po remoncie przestal miec wolne obroty.Zmienilem gaznik i jest prawie ok.Motor czasem sobie pyrka a czasem po prostu zgasnie,jakby iskry nie mial.Jezdzi i wkreca sie na obroty bardzo dobrze.Wszystko mam szczelne,zaplon wyregulowany,nowy przerywacz,kondensator dobry,moto pali od pierwszego kopa i niby wszystko jest ok.Co to moze byc?Czy to mozliwe, ze cewka WN padla?Mam cewke 8V(chyba od jawki)a powinna byc 12V.Mam instalacje 6V.Pomozcie,prosze,bo nie wiem co z tym zrobic a probowalem prawie wszystkiego:/ POMOCY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 to masz 6 czy 12V? :icon_twisted: simsonki były 6 i 12V.w dzisiejszych czasach można natrafić na "tuningi" które mają instalację oświetleniową 12V a wysokiego napięcia 6V. polak potrafi. jeśli instalację WN masz 12V to ,musisz mieć cewkę 12V.jak 6 - to i 6 i 8V dają radę. a co do awarii - ja bym się czepiał gaźnika. postaraj się dobrze ustawić niskie obroty. jeśli silnik nie będzie reagował na regulację śrubową- musisz zmienić poziom paliwa w komorze.jak wygląda świeca po "zdechnięciu"?raczej zalana, czy sucha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snorl Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Ja tam dokładnie na elektryce ani na simsonach się nie znam ale spróbuj podregulować gaźnik.Powinines miec jakies pokretło które jak pokręcisz to motor na niskich obrotach bedzie pracowal szybciej albo wolniej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nemesis Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Siema Aivars(Wiesiek), mi sie wydaje że ta cewka na wolnych obrotach nie radzi sobie tak jak na wysokich. Wymień ją njlepiej na orginalną. Pozatym to cewka od jawki, a tego to chyba nie musze tobie tłumaczyć-znasz dobrze te "czeskie sprzęty" :icon_twisted: hehe POzdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 (edytowane) Wlasnie w simsonkach jest dziwna rzecz- w moim modelu(s51N) wystepuje instalacja 6V a cewka WN jest 12V i sa to dane z ksiazki "Jezdze motorowerem simson",wiec ja sobie tego nie wymyslilem:)Co do gaznika, to probowalem 3 rozne gazniki,rozne modele a zawsze prawie tak samo.Co to moze byc? Edytowane 9 Sierpnia 2006 przez Aivars Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 raczej napewno nie jest to wina cewki, bo czy 8 czy 6V nie gra roli, byleby była sprawna. Jaki remont zrobiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 ja bym gaznikow nie zmieniał tylko 1 dobrze wyczyscił i wyregulował moze byc brudna dysza wolnych obrotow jeszcze bym sprawdził kranik czy nie jest brudny bo i tak moze byc ze za słabo z nigo leci pozniej swiece i przewod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 (edytowane) Regenerowalem wal.Zrobilem tez polerke wszystkiego co mozna itp.Gaznik najpierw gotowalem w roztworze kwasu solnego z woda a potem w wodzie z octem.Duzo syfu wylecialo.Pozniej przedmuchiwalem i to samo.2 razy sciagalem cylinder czy nigdzie nic nie wydmuchuje i wszystko bylo ok.Zaplon regulowalem czujnikiem na rozne mozliwe sposoby i zawsze tak samo.Dzisiaj sciagnalem kape od iskrownika,wyciagnalem swiecie,dotknalem ja do kopusu i zaczalem powoli magnetem ruszac.Iska czasem nie przeskakuje,czasem jest mala,innym razem duza i niebieska.Kondensator jest ok.Iskry nie ma jak wolno magnetem obkrecam,jak szybciej to jest normalna.Wychodzi na to ze jest przebicie.Mam racje?Co to ewentulanie jeszcze moze byc? Pozdrawiam Edytowane 9 Sierpnia 2006 przez Aivars Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 No może to być przebicie. Jak działa na światłach? Po odpaleniu grzeje się szybko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Na swiatlach,czy bez - tak samo.Grzeje sie chyba normalnie,na pewno nie bardzo szybko.Juz zglupialem:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Chyba masz jednak przebicie skoro iskra jest raz większa, a raz mniejsza. Masz jakiś inny kabel WN? Jak tak to sprawdź na nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 niekiedy winna jest błachostka - luźny kabel WN (słabo wkręcony w cewkę..)..jak miałem simka to to mnie strasznie utruło.. raz była, raz nie, jak pchałem - to niekiedy załapał i gasł..w końcu zczaiłem się że załapuje jak wpada w dziurę, a poźniej gaśnie.. :P a czy na wysokich obrotach maszynka "gubi zapłony", czy jej się to nie zdaża?filtr powietrza napewno jest czysty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Kabel WN wymienialem i dalej tak samo.Na ciut wyzszych obrotach moto chodzi juz normalnie,jezdzi super,nie gubi iskry w wyzszych obrotach.Tylko na wolnych czasem iskry nie ma.Spradzalem cewke,wszytkie polaczenia az od iskrownika,uzywalem miernika i wszystko jest jak nalezy.Czyzby wina cewki pod magnetem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 nie sądzę, ale możesz zmierzyć jej opór - napewno nie zaszkodzi..jaką w końcu masz tą cewkę? 6 czy 12V? zapłon z platynami? jutro zmierzę jaki opór ma fabrycznie nowa cewka i dam Ci znać.pozdrawiam ps. a kondensator jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Masz jakąś inną tą cewkę i kondensator?To jest spowodowane najprawdopodobniej jednym z tych elementów. I jeszcze jedno, jak niskie są to obroty ptzy których gaśnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.