pit_1 Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 (edytowane) witam wszystkich zainteresowanych..mam pomysła.. czy dobrego .. sie okaże .. zawsze więcej doświadczeń...więc do sedna... zasada działania amorka ?? element cylindryczny...(rurka) w nim po środku znajduje sie ruchoma przegroda w której możemy regulować przepływ oleju...a więc jeżeli przepływ większy tym mniejsze tłumienie ... i na odwrót coś w tym stylu http://img475.imageshack.us/my.php?image=beztytuuok6.jpg zastanawia mnie jak jest rozwiązana zmiana przepływu oleju.. regulacja tłumienia macie jakieś praktyczne pomysły?? Edytowane 4 Sierpnia 2006 przez pit_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emir_cbr Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Witaj Pitmysle iż może siła tłumieniajest regulowana nie przepływem oleju ale cisnieniem oleju (rurki) im wieksze cisnienie tym tłoczek ciężej pracuje = wieksze tłumienie drgań. Ale to tylko moja taka wydumka, sam jestem ciekaw czy słuszna i jak to ustrojstwo pracuje.Pozdro... :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekl Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 (edytowane) witam wszystkich zainteresowanych..mam pomysła.. czy dobrego .. sie okaże .. zawsze więcej doświadczeń...więc do sedna... zasada działania amorka ?? element cylindryczny...(rurka) w nim po środku znajduje sie ruchoma przegroda w której możemy regulować przepływ oleju...a więc jeżeli przepływ większy tym mniejsze tłumienie ... i na odwrót coś w tym stylu http://img475.imageshack.us/my.php?image=beztytuuok6.jpg zastanawia mnie jak jest rozwiązana zmiana przepływu oleju.. regulacja tłumienia macie jakieś praktyczne pomysły?? Amorek z twojej ilustracji pracowalby tylko w polozeniu srodkowym - nie mozliwe byloby uzuskiwanie skrajnych polozen. Wydaje mi sie ze przegroda powinna byc swego rodzaju "membrana", ktorej to wlasnie mozliwosc regulacji przeplywu, dziala na sile tlumienia. PS. dobry temat ! :icon_razz: edit... po 3 piwkach nie skumalem, ze to samo napisales w pierwszym poscie :)ilustracja troche mnie wprowadzila w blad. cisnienie mozna regulowac polozeniem scianki (oznaczona na czerwono) zastanawia mnie natomiast jak dzialaja amortyzatory obrotowe STOTT OHLINShttp://www.hardracing.com/DIRT&ATV/DIRT%20Images/Scott1.jpg Edytowane 5 Sierpnia 2006 przez bartekl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 sprostowanie do rysunku http://img205.imageshack.us/my.php?image=beztytuuot3.jpg ja tak to widze .. tylko za cholere nie wiem jak zrobic tą regulację Witaj Pitmysle iż może siła tłumieniajest regulowana nie przepływem oleju ale cisnieniem oleju (rurki) im wieksze cisnienie tym tłoczek ciężej pracuje = wieksze tłumienie drgań. Ale to tylko moja taka wydumka, sam jestem ciekaw czy słuszna i jak to ustrojstwo pracuje.Pozdro... :icon_razz: cze emir... twoja teoria sprawdziłaby się gdyby to był amotryzator gazowy...olej jako tako nie jest aż tak sciśliwy żeby mógł pracować w całym zakresie amorka.. pozatym działało by to raczej w amortyzatorze jednokierunkowym gdzie tłoczysko znajduje sie po skrajnej stronie amorka a nie po środku zastanawia mnie natomiast jak dzialaja amortyzatory obrotowe STOTT OHLINShttp://www.hardracing.com/DIRT&ATV/DIRT%20Images/Scott1.jpg mam wrażenie że ten amorek jest czymś w rodzaju "bączka" czyli malutkie kółko zębate ( a te jest na stałe z osią kierownicy) napędza duże ...przy czym te duże ma regulowany "hamulec" im bardziej hamuje tym ciężej poruszyc kierownicą....coś na tej zasadzie... przynajmniej tak sobie dumam.... bo przekładnia cierna odpada.. za szybko taki amorek by sie zużywał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 zastanawia mnie natomiast jak dzialaja amortyzatory obrotowe STOTT OHLINShttp://www.hardracing.com/DIRT&ATV/DIRT%20Images/Scott1.jpg Jezeli to urzadzenie jest hydrauliczne - to calkiem mozliwe ze ma budowe podobna jak amortyzatory dzwigniowe dawnego Stara ? W srodku dwa tloczki, olej i ramie z dzwignia ktore przesuwa tloczki przy skrecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Jezeli to urzadzenie jest hydrauliczne - to calkiem mozliwe ze ma budowe podobna jak amortyzatory dzwigniowe dawnego Stara ? W srodku dwa tloczki, olej i ramie z dzwignia ktore przesuwa tloczki przy skrecie. a mógłbyś to jakoś naszkicowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 moge zapodac skana, ino nie wiem gdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 (edytowane) www.imageshack.us i wklej linka albo www.fotosik.pl Edytowane 5 Sierpnia 2006 przez pit_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 jakos mi sie udalo. Oto skan: http://img161.imageshack.us/my.php?image=amortyzatorlo2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 no w sumie tez prawdopodobne... ale chciałem sie skupić na standartowym amorkiem... jakieś sugestie co do regulowanie przepływu... żeby to było możliwe do wykonania oczywiscie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 (edytowane) ale chciałem sie skupić na standartowym amorkiem... jakieś sugestie co do regulowanie przepływu... żeby to było możliwe do wykonania oczywiscie np. rysunek: http://img475.imageshack.us/my.php?image=beztytuuok6.jpg- tlok ("przegroda") bez zadnych otworow. Dodatkowo w korpusie sa wykonane kanaly laczace obydwie strony cylindra - po prawej i lewej stronie tloka. Tlok przy poruszaniu sie z prawa na lewo przepompowuje olej z jednej strony na druga. W kanalach moga byc jakies zaworki co reguluja tlumienie ? cos podobnie jak przy wspomaganiu. Edytowane 5 Sierpnia 2006 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 (edytowane) nie otwiera mi sie aa okijuz mam.. no to mam pomysła ... robie cos takiego jak na rysunku... dodaje rurkę łączącą obie strony..a po środku wstawiam mały zawór kulowy... płynna regulacja wychodzi?? co ty na to? Edytowane 5 Sierpnia 2006 przez pit_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Caly amorek skretu zwykle jest niewielkich rozmiarow, mala srenica cylindra itd. Oleju w srodku pewnie tez jest niewiele. Zawor, dlawik czy co tam bedzie tlumic tez musi byc niewielkich rozmiarow - miniaturka.Ale wiesz to TYLKO takie teorie i gdybania. Producent amortyzatorow ma w tym doswiadczenie bo robi i siedzi w tym to od X lat, a pozatym ma sprawdzone konstrukcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 rozumiem ciebie ... i to że producenci mają to 1000 razy przerobione.. ale tak z ciekawości bym sobie tak pokombinował.. koszta prawie żadne a efekt moze byc ciekawy... nie potrzebuję amorka za 2000zł z 15 stopniową regulacją..wystarczyłby taki z 5 stopniową .. ale jak patrzę na cenę to coraz bardziej mnie kusi by spróbować samemu cos wykombinować.. jak sie uda to oki a jak nie to trudno..kilka doświadczeń więcej no dobra następne w takim razie pytanko... jaki zawór wstawić? kulowe są za duże... chyba że ktoś wie skąd wziąć jakiś taki miniaturowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 a może pokombinować z tłumikiem amorka rowerowego ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.