Skocz do zawartości

amorek skrętu...


pit_1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich zainteresowanych..

mam pomysła.. czy dobrego .. sie okaże .. zawsze więcej doświadczeń...

więc do sedna...

zasada działania amorka ?? element cylindryczny...(rurka) w nim po środku znajduje sie ruchoma przegroda w której możemy regulować przepływ oleju...a więc jeżeli przepływ większy tym mniejsze tłumienie ... i na odwrót

 

coś w tym stylu

 

http://img475.imageshack.us/my.php?image=beztytuuok6.jpg

 

zastanawia mnie jak jest rozwiązana zmiana przepływu oleju.. regulacja tłumienia

 

macie jakieś praktyczne pomysły??

Edytowane przez pit_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Pit

mysle iż może siła tłumieniajest regulowana nie przepływem oleju ale cisnieniem oleju (rurki) im wieksze cisnienie tym tłoczek ciężej pracuje = wieksze tłumienie drgań. Ale to tylko moja taka wydumka, sam jestem ciekaw czy słuszna i jak to ustrojstwo pracuje.

Pozdro... :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich zainteresowanych..

mam pomysła.. czy dobrego .. sie okaże .. zawsze więcej doświadczeń...

więc do sedna...

zasada działania amorka ?? element cylindryczny...(rurka) w nim po środku znajduje sie ruchoma przegroda w której możemy regulować przepływ oleju...a więc jeżeli przepływ większy tym mniejsze tłumienie ... i na odwrót

 

coś w tym stylu

 

http://img475.imageshack.us/my.php?image=beztytuuok6.jpg

 

zastanawia mnie jak jest rozwiązana zmiana przepływu oleju.. regulacja tłumienia

 

macie jakieś praktyczne pomysły??

 

Amorek z twojej ilustracji pracowalby tylko w polozeniu srodkowym - nie mozliwe byloby uzuskiwanie skrajnych polozen.

Wydaje mi sie ze przegroda powinna byc swego rodzaju "membrana", ktorej to wlasnie mozliwosc regulacji przeplywu, dziala na sile tlumienia.

 

PS. dobry temat ! :icon_razz:

 

edit... po 3 piwkach nie skumalem, ze to samo napisales w pierwszym poscie :)

ilustracja troche mnie wprowadzila w blad.

 

cisnienie mozna regulowac polozeniem scianki (oznaczona na czerwono)

 

zastanawia mnie natomiast jak dzialaja amortyzatory obrotowe STOTT OHLINS

http://www.hardracing.com/DIRT&ATV/DIRT%20Images/Scott1.jpg

Edytowane przez bartekl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprostowanie do rysunku

 

http://img205.imageshack.us/my.php?image=beztytuuot3.jpg

 

 

ja tak to widze .. tylko za cholere nie wiem jak zrobic tą regulację

 

Witaj Pit

mysle iż może siła tłumieniajest regulowana nie przepływem oleju ale cisnieniem oleju (rurki) im wieksze cisnienie tym tłoczek ciężej pracuje = wieksze tłumienie drgań. Ale to tylko moja taka wydumka, sam jestem ciekaw czy słuszna i jak to ustrojstwo pracuje.

Pozdro... :icon_razz:

 

cze emir...

twoja teoria sprawdziłaby się gdyby to był amotryzator gazowy...olej jako tako nie jest aż tak sciśliwy żeby mógł pracować w całym zakresie amorka.. pozatym działało by to raczej w amortyzatorze jednokierunkowym gdzie tłoczysko znajduje sie po skrajnej stronie amorka a nie po środku

 

 

zastanawia mnie natomiast jak dzialaja amortyzatory obrotowe STOTT OHLINS

http://www.hardracing.com/DIRT&ATV/DIRT%20Images/Scott1.jpg

 

 

mam wrażenie że ten amorek jest czymś w rodzaju "bączka"

 

czyli malutkie kółko zębate ( a te jest na stałe z osią kierownicy) napędza duże ...przy czym te duże ma regulowany "hamulec" im bardziej hamuje tym ciężej poruszyc kierownicą....coś na tej zasadzie... przynajmniej tak sobie dumam.... bo przekładnia cierna odpada.. za szybko taki amorek by sie zużywał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie natomiast jak dzialaja amortyzatory obrotowe STOTT OHLINS

http://www.hardracing.com/DIRT&ATV/DIRT%20Images/Scott1.jpg

 

Jezeli to urzadzenie jest hydrauliczne - to calkiem mozliwe ze ma budowe podobna jak amortyzatory dzwigniowe dawnego Stara ? W srodku dwa tloczki, olej i ramie z dzwignia ktore przesuwa tloczki przy skrecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to urzadzenie jest hydrauliczne - to calkiem mozliwe ze ma budowe podobna jak amortyzatory dzwigniowe dawnego Stara ? W srodku dwa tloczki, olej i ramie z dzwignia ktore przesuwa tloczki przy skrecie.

 

a mógłbyś to jakoś naszkicowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chciałem sie skupić na standartowym amorkiem... jakieś sugestie co do regulowanie przepływu... żeby to było możliwe do wykonania oczywiscie

 

np. rysunek: http://img475.imageshack.us/my.php?image=beztytuuok6.jpg- tlok ("przegroda") bez zadnych otworow. Dodatkowo w korpusie sa wykonane kanaly laczace obydwie strony cylindra - po prawej i lewej stronie tloka. Tlok przy poruszaniu sie z prawa na lewo przepompowuje olej z jednej strony na druga. W kanalach moga byc jakies zaworki co reguluja tlumienie ?

 

cos podobnie jak przy wspomaganiu.

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie otwiera mi sie

 

aa oki

juz mam..

 

no to mam pomysła ... robie cos takiego jak na rysunku... dodaje rurkę łączącą obie strony..a po środku wstawiam mały zawór kulowy... płynna regulacja wychodzi?? co ty na to?

Edytowane przez pit_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly amorek skretu zwykle jest niewielkich rozmiarow, mala srenica cylindra itd. Oleju w srodku pewnie tez jest niewiele. Zawor, dlawik czy co tam bedzie tlumic tez musi byc niewielkich rozmiarow - miniaturka.

Ale wiesz to TYLKO takie teorie i gdybania. Producent amortyzatorow ma w tym doswiadczenie bo robi i siedzi w tym to od X lat, a pozatym ma sprawdzone konstrukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ciebie ... i to że producenci mają to 1000 razy przerobione..

 

ale tak z ciekawości bym sobie tak pokombinował.. koszta prawie żadne a efekt moze byc ciekawy... nie potrzebuję amorka za 2000zł z 15 stopniową regulacją..wystarczyłby taki z 5 stopniową .. ale jak patrzę na cenę to coraz bardziej mnie kusi by spróbować samemu cos wykombinować.. jak sie uda to oki a jak nie to trudno..kilka doświadczeń więcej

 

no dobra następne w takim razie pytanko...

 

jaki zawór wstawić? kulowe są za duże... chyba że ktoś wie skąd wziąć jakiś taki miniaturowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...