pit_1 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 a masz gdzieś może fotke tego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 a czy zamiast kulowego, nie mógło by być że w metalowego obudowie rurka, i w nią wkręcana prostopadle śrubka?? Coś jak w instalacjach gazowych, proste i łatwe w regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emir_cbr Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Witajciemyslałem nad rozwiązaniem problemu i wpadłem na dwa pomysły, nie wiem czy trafne, oceńcie sami: - pierwsze rozwiązanie polega na tym że w głównej tubie (rurce) pracuje tłoczek, przód i tył rurki łączymy małyn kanalikiem w który wstawiamy zawór. Tłoczek tłoczy olej z przodu rurki do tyłu przez ten kanalik. Zaworkiem możemy regulować przepływ oleju = siła tłumienia.Moja strona - drugie rozwiązanie wydaje mi sie troche bardziej skomplikowane. Polega ono na tym iż tłoczek składa się z 2 krążków w których są otwory. Gdy krążki są ustawione tak że otwory się pokrywają jest największy przepływ oleju, natomiast jeżeli przestawimy jeden krążek i otwory choś troche sie nie pokryją zmniejszymy przepływ oleju.Moja strona W drugim rozwiązaniu są 2 krążki a więc 2 jakieś simeringi, uszczelnienia, wydaje mi się że pierwsze rozwiązanie jest łatwiejsze do wykonania domowym sposobem, choć to tylko są moje dumanki. Powodzenia w pracach i daj znać czy cos z tego wyszło.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 ja wykombinowałem cos takiego, jeszcze zanim przeczytałem co emir napisał http://img277.imageshack.us/my.php?image=amorui8.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 emir cbr - bardzo odkrywcze jest to co napisales, chodzi o pomysl I :). Przeczytaj wczesniejsze posty. Jezeli chodzi o rozwiazanie drugie - to z tymi obracajacyli sie tloczkami to wszystko zalezy od tego w jakiej odleglosci od siebie beda sie one znajdowac, a moze jednolity z przeslonami ? :buttrock: Dwa tloczki oddalone od siebie z otworami moga wplywac na przeplyw oleju w taki sposob iz bedzie on praktycznioe niezauwazalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 (edytowane) pomysł pierwszy dotychczas rozważany...jedyny problem z tą śrubką to to że układ ma być szczelny .... a taka śrubka po czasie sie wyrobi.. i bedzie ciekło pomysł IIjest dobry jak te krążki będą obok siebie bezpośrednio..wtedy będą działać jak wyżej wspomniana przesłona..tylko następny problem sie pojawia.. jak przestawić przesłonę ?? jakiś patent? Edytowane 5 Sierpnia 2006 przez pit_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emir_cbr Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Oczywiście chodziło mi o dwa tłoczki obok siebie, dotykające sie bokami. Jak mogłeś tego nie skumać ? A moze to ja za bardzo zawile napisałem :banghead: pozdro... Widze że oczekujesz gotowego pomysłu, wzorca :) Gdybym wiedział jak to skonstruować pewnie bym juz to miał na motku. Ale może ktoś wie, moze ktos już rozbierał to ustrojstwo ? Może ktoś ma cos takiego i może rozebrać ? Piszcie koledzy, w kupie siła :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 (edytowane) trzymajmy sie w kupie.. kupy nikt nie ruszy :) jutro jeszcze pomyśle nad patentem... mi sie widzi ten zaworek kulowy,..ale skąd taki mały wziąć Edytowane 5 Sierpnia 2006 przez pit_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emir_cbr Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Co jest zablokowałeś mnie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 pomysł pierwszy dotychczas rozważany...jedyny problem z tą śrubką to to że układ ma być szczelny .... a taka śrubka po czasie sie wyrobi.. i bedzie ciekło Wiesz zawsze mozna dac srubke regulacyjna, do tego nakretka - kontra, a pod nia podkladka uszczelniajaca i juz nie cieknie. Co do tej srubki to mozna by pomyslec jeszcze nad jej czescia robocza ktora bedzie dlawic przeplyw. Wg mnie warto by zrobic gniazdo w postaci stozka i srube takze zakonczona stozkiem coby miec wieksza kontrole nad ta regulacja. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emir_cbr Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Widze że oczekujesz gotowego pomysłu, wzorca icon_razz.gifGdybym wiedział jak to skonstruować pewnie bym juz to miał na motku. Ale może ktoś wie, moze ktos już rozbierał to ustrojstwo ? Może ktoś ma cos takiego i może rozebrać ? Piszcie koledzy, w kupie siła icon_razz.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 no to wiadomo że trzeba bybyło dopasować śrubkę do gniazda...gwint tylko na górze reszta śrubki to będzie gładki sworzeń i można uszczelnić oringiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 No czyli wiesz o co chodzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 (edytowane) trzeba pokombinować w garażu.. a to na dniach dopiero...chyba ze jutro będe sie nudził a jeszcze jedno pytanko..na jednej końcówce amorka jest taki przegub kulowy (wiesz o co biega??) nie wiesz gdzie takie sie używa np w samochodach?? bo takie małe usrojstwo w sklepie kosztuje jedyne 70 zł... sam ten mały dynks Edytowane 5 Sierpnia 2006 przez pit_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 hmm wiem o co chodzi. Fakt przegub jest niewielki. Ja sie z takimi malymi przegubami spotkalem przy ciegnach w sam. ciezarowych np ciegno miedzy pedalem gazu a pompa wtryskowa, lub tez jakies inne urzadzenia sterowane dzwigniami itp. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.