Skocz do zawartości

Yamaha xv 750 se - podskakujący motocykl


Lucack
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich miłośników dwukółek.

W tym temacie chciałbym uzyskać pomoc w następującej kwestii:

Motocykl zachowuje się tak, że zaczynając od II biegu, jeżeli doda się mocniej gazu z niższych obrotów, to do osiągnięcia obrotów wyższych motocykl dostaje niesamowitej wibracji. Dosłownie jest tak że na każdy zapłon motor zgina się w pół i prostuje i to w takim stopniu, że jadąc na niziutkich obrotach na trójce i chcąc energicznie przyśpieszyć kierownica dosłownie wyrywa się z rąk i wzrok się rozmazuje. Jest nieco lepiej gdy dodaje się gazu powoli. I nie mówię tu o zorpędzaniu się ze zbyt niskich obrotów. To nieto że obroty są za niskie i moto nie ma siły. Motocykl jest ogólnie w dobrym stanie, ładnie chodzi i staram się dbać o niego. Ale w tej kwestii w ogóle nie wiem z czego to się bierze. Poprostu od roku jeżdżę taką techniką żeby unikać niskich obrotów.

W tym miejscu chciałbym dodać, że wszystko było w porządku dokąd w zeszłym roku nie wstawiłem maszyny do jednego z renomowanych warsztatów warszawskich w celu wymiany uszczelki pod głowicą przedniego cylindra, bo ciekł olej. Przy okazji wymienili mi ponoć wszystkie uszczelki od cylindrów w górę i pobrali za to kupę forsy. Ponieważ naprawa trwała niemiłosiernie długo to w międzyczasie wpadłem do tego warsztatu zobaczyć czy moja niunia jeszcze żyje. I ku mojemu zdumieniu zobaczyłem wyciągnięty i rozbebeszony silnik, tj. zdemontowane cylindry. Moim zdaniem to nie było potrzebne bo tam było wszystko w porządku i nie trzeba było cylindrów ruszać. Tak tylko pokręcili pierścienie... - niepotrzebnie. I w ogóle powiedzieli że to chłam.

I po tej naprawie (nawet nie wyregulowali luzów zaworów - sam robiłem) pojawił się ten objaw skakania.

Ludzie powiedzcie, czy oni mogli coś źle poskładać, może w kardanie coś, może rozrząd coś przestawili?

Może macie w tej materii jakieś doświadczenie, bo mój moto się niszczy a od pewnego czasu nie stać mnie na kosztowne eksperymentowanie w warsztatach, szczególnie w takich gdzie im się motory przewracają tak że klamki są pogięte i kierunkowskasy porysowane.

Pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. nieznam się za bardzo na silnikach 4T, nie wspominając o wale kardana, ale moze masz wyrobione łożyska w główce ramy? Albo zamienili ci jakieś części. A na luzie jak dasz gazu to coś siętzręsie czy co?

Moze silnik nie jest odpowiednio przymocowany stąd te wibracje. poruszaj rękami silnik, może jest luźny albo coś, pomacaj i w ogóle. Skoro normalnie wchodzi ci na obroty to chyba wina moze leżeć w jakimś luzie, a tylko silnik powoduje wibracje w motorze. Pozdro!

PS

Na każdym biegu tak siedzieje czy moze jak jedziesz powoli to nie? moze ci rame skrzywili w tym warsztacie albo coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. nieznam się za bardzo na silnikach 4T, nie wspominając o wale kardana, ale moze masz wyrobione łożyska w główce ramy? Albo zamienili ci jakieś części. A na luzie jak dasz gazu to coś siętzręsie czy co?

Moze silnik nie jest odpowiednio przymocowany stąd te wibracje. poruszaj rękami silnik, może jest luźny albo coś, pomacaj i w ogóle. Skoro normalnie wchodzi ci na obroty to chyba wina moze leżeć w jakimś luzie, a tylko silnik powoduje wibracje w motorze. Pozdro!

PS

Na każdym biegu tak siedzieje czy moze jak jedziesz powoli to nie? moze ci rame skrzywili w tym warsztacie albo coś.

Dzięki za odpis.

Silnik sprawdzałem siedzi mocno i śruby skręcone są na fest. na luzie tego nie ma, silnik nie bije. Będę patrzył jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zbyt dużego doświadczenia w virażkach, ale od kilku tygodni mam xv1100 i u mnie też to występuje. Przy pewnych obrotach od 2-4 (na 5 biegu mniej) są duże wibracje. Jeżdząc na kolegi 535 też to jest, tylko w mniejszym stopniu. Myślę że, "ten sprzęt tak ma".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zbyt dużego doświadczenia w virażkach, ale od kilku tygodni mam xv1100 i u mnie też to występuje. Przy pewnych obrotach od 2-4 (na 5 biegu mniej) są duże wibracje. Jeżdząc na kolegi 535 też to jest, tylko w mniejszym stopniu. Myślę że, "ten sprzęt tak ma".

 

Tylko, że u mnie to nastąpiło z dnia na dzień po pobycie w opisanym warsztacie.

Psiakrew, jeszcze taka historia, że wówczas zmieniałem oponę tylną w tym warsztacie i oddali mi maszynę z oponą całkiem wysmarowaną tym smarem do opon, no i od razu jak wyjechałem to maszyna prawie położyłaby mi się podczas włączania do ruchu w prawo. Nie wiedziałem co jest grane i gdybym się w miarę szybko nie podparł nóżką to by mnie tir stratował. Mordercy!!!

 

Ale może jak to koło wyjmowali to coś źle poskładali....

 

W każdym razie to co u mnie występuje to nie jest normalny objaw zbyt wczesnego przełączania na wyższy bieg. O to bym nie pytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

czytam ze zdumieniem co wyprawia się z twoim motocyklem.

XV przy pewnych obrotach tak ok 3 tys podczas przyspieszania dostaje dziwnych wibracji.

Nie sa to jednak takie ekscesy jak ty opisujesz , ze Ci kierę wyrywa.

Przyczyn takiego zachowania może być wiele.

Począwszy od źle zamontowanego silnika (luzy na mocowaniach) , wyjechanej przekładni w kardanie lub tez złego połączenia kardana z silnikiem np. pod kątem.

Wykluczam jakies złe spasowanie części w samym silniku!!! Pourywało by się to natychmiast !! gdyby miało luzy!

Podjedź do jakiegoś innego serwisu i niech Ci moto dokładnie sprawdzą.

A o tym warsztacie co Ci moto zwalił ( opona , silnik) to bym na forum opowiedział KU PRZESTRODZE!!!!!!!

Pozdrawiam.

 

Aha nie jeździj na niej dopuki nie naprawisz!!! narobisz sobie jeszcze więksego syfu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"XV przy pewnych obrotach tak ok 3 tys podczas przyspieszania dostaje dziwnych wibracji.

Nie sa to jednak takie ekscesy jak ty opisujesz , ze Ci kierę wyrywa".

 

Właśnie o to mi chodziło. Myślałem że to właśnie masz.

Edytowane przez marioUT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw motocykl taż, żeby tylne koło było w górze, tylko żeby nei spadł jak odpalisz. Zobacz teraz co sie będzie działo, na poszczególnych biegach. Sprawdzałeś luzy w główce ramy? Mzoę masz za mało oleju w lagach, albo w ogóle go nie masz. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...