Skocz do zawartości

Zapłon w Janku????


Rekomendowane odpowiedzi

Mam Janka. Kupiłem go w praszku i poskładałem. wsadziłem cylinder po szlifie i nowy tłok. W czy problem??? Ano po mimo książkowego i przktycznego ustawiania nie wchodzi na obroty. Do połowy manetki idzie ładnie a potem PRRRRRRRRR i dusi się. Odpala od kopa i wolne ma ok. już nie wiem co mam robię wymieniłem świece, przerywacz, i ustawiałem zapłon na wszystkie sposoby a on dalej się nie wkręca. Zmieniłem gażnik i nic. Jedyne czego nir prubowałem to zapłonu bateryjnego. Moze ktoś miał takie przeboje i poradził sobie z nimi????? :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% masz źle ustawioną przerwe na przerywaczu. Ja przerabiałem to ostatnio. Tak samo motor nie wkręcał się na obroty a palił od pierwszego. Przerwe ustawiłem według serwisówki czyli 0,3-0,4mm i nic. Motor strzelał, kichał, prychał na wyższych obrotch. Dopiero na oko zacząłem powiekszać ja i doszedłem do takiego miejsca gdzie motor zaczął reagować normalnie na wyzsze obroty. Ewentualnie zmień kondensator chcoaż wątpie, że to on skoro ładnie motor pali, ale zawsze można spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ,wlasnie zabawiam sie z zaplonem w AWO sport i doszedlem do nastepujacych spostrzezen poslugujac sie instrukcja naprawy motocykla Junak M10,nie chce tez negowac rad moich poprzednikow:

 

1 waznym jest dzialanie regulatora odsrodkowego znajdujacego sie pod deklem przerywacza,moze sie zacina ,moze sprezynki pekly itp

 

2 przy ustawianiu zaplonu ni emozna przekracac tarczy ,na ktorej znajduje sie przerywacz , wzgledem obudowy iskrownika poniewaz zmieni ato ustawiony fabrycznie moment przejscia wirnika wzgledem cawki zaplonowej

 

3 w ksiazce napraw junaka znajduje sie opis , iż jesli nie mozna ustawic zaplonu obracajac cala obudowa iskronika nalezy zmienic zazebienie kola posredniego napedu iskrownika w stosunku do kol rozrzadu o 1 zab co odpowiada przestawieniu zaplonu o 15 stopni wzgeledm korby, przekrecenei w lewo patrzac od strony kol rozrzadu powoduje przyspieszenie zaplonu

 

4 uszkodzony kondensator lub ze strata pojemnosci -wymienic na nowy

 

5 zaolejony lub zawilgocony iskrownik

 

6 uszkodzenei opornika koncowki zaplonowej

 

autor podaje iz nie mozna zmieniac zaplonu krecac tarcza na ktorej spoczywa przerywacz ,zmienai to polozenie twornika wzgledem cewki zaplonowej i energia iskry maleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Dzięki za posty.. Proza starych moto. Udało mi się znależć obroty:) :) Musiałem tylko zapomnieć o fabrycznych ustawieniach tarczy przerywacza(i tak były na niej dwa znaki:) oraz o książkowym ustawianiu punktu międzybiegunowego. Jak zawsze praktyka wyprzedziła teorję. Janek ładnie reaguje na ruch manetką i wkręca się ochoczo. Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% masz źle ustawioną przerwe na przerywaczu. Ja przerabiałem to ostatnio. Tak samo motor nie wkręcał się na obroty a palił od pierwszego. Przerwe ustawiłem według serwisówki czyli 0,3-0,4mm i nic. Motor strzelał, kichał, prychał na wyższych obrotch. Dopiero na oko zacząłem powiekszać ja i doszedłem do takiego miejsca gdzie motor zaczął reagować normalnie na wyzsze obroty. Ewentualnie zmień kondensator chcoaż wątpie, że to on skoro ładnie motor pali, ale zawsze można spróbować.

ale co z momentem zapłonu? zmieniając przerwę zmieniasz moment zapłonu. Rozumiem, że jednoczeście regulowałeś tę sprawę? Czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Umnie np. na jednym iskrowniku przy ustwaieniu fabrycznym przerwy motor w ogóle nie odpalał, trzeba było ustawiać na min. Na drugim iskr. natomiast trzeba było ustawiać duża przerwe aby motor normalnie pracował.

 

Ku..a i mnie dopadł ten problem z niewkrecaniem się na obroty. Zachciało mi sie wyregulowac zapłon jeszcze raz bo niebardzo chodził :crossy: Teraz ustawiłem zapłon według serwisówki i mam takie same objawy jak kolega Stazi na Janku w pierwszym poście. Nie wiem co jest?? Siedze nad nim już 3 dzień i to samo na 1 i 2-gim iskrowniku. Już zaczyna mnie to denerwować. Jak to oklega rozwiązał?? Przyśpieszenie zapłony czy opóźnienie pomogło???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Umnie np. na jednym iskrowniku przy ustwaieniu fabrycznym przerwy motor w ogóle nie odpalał, trzeba było ustawiać na min. Na drugim iskr. natomiast trzeba było ustawiać duża przerwe aby motor normalnie pracował.

 

Ku..a i mnie dopadł ten problem z niewkrecaniem się na obroty. Zachciało mi sie wyregulowac zapłon jeszcze raz bo niebardzo chodził :crossy: Teraz ustawiłem zapłon według serwisówki i mam takie same objawy jak kolega Stazi na Janku w pierwszym poście. Nie wiem co jest?? Siedze nad nim już 3 dzień i to samo na 1 i 2-gim iskrowniku. Już zaczyna mnie to denerwować. Jak to oklega rozwiązał?? Przyśpieszenie zapłony czy opóźnienie pomogło???

chłopaki, nie możecie tego regulować zmieniając moment zapłonu, bo to się ustawia na sucho a nie doświadczalnie. Iskrowwniki macie dziwne albo świece. Weźcie sobie świecące fajki i będziecie widzieć jak pracuje iskrownik. a może macie coś nie tak z przyśpieszeniem zapłonu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ku..a i mnie dopadł ten problem z niewkrecaniem się na obroty. Zachciało mi sie wyregulowac zapłon jeszcze raz bo niebardzo chodził :icon_mrgreen: Teraz ustawiłem zapłon według serwisówki i mam takie same objawy jak kolega Stazi na Janku w pierwszym poście. Nie wiem co jest?? Siedze nad nim już 3 dzień i to samo na 1 i 2-gim iskrowniku. Już zaczyna mnie to denerwować. Jak to oklega rozwiązał?? Przyśpieszenie zapłony czy opóźnienie pomogło???

Powiem tak że ustawiłem tłok w górnym i nie patrząc na fabryczne znaki (oczywiście na tarczy przerywacza)

ustawiłem tarcze z 5mm w lewo od znaku fabrycznego w takim położeniu ustawiłem przerwę i moment "otwarcia" przerywacza. U mnie to zadziałało jak bym do zbiornika etanolu dodał:lalag: oczywiście dotyczyło to tego iskrownika. Przypomnę że miał dwa znaki na obudowie i na żadnym się nie wkręcał. Ja doszedłem do takiego ustawienia po przez regulację na chodzącym silniku. Z tym że i tak ustawiałem resztę na sucho wiedząc że miejwięcej w tym położeniu łapał obroty.

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junak odpalnił !!! :) i zaczął wreszcie normalnie chodzić. Męczyłem się z nim chyba ze 4 dni i zostawiłe go na kolejne 4 bez ruszania bo nie miałem już sił do niego. Dopiero potem na spokojnie jeszcze raz podszedłem do Junaka. Na żadnej świeczce niebardzo palił lub też w ogóle. Jedynie jak zawsze nie zawiodła mnie RUSKA świeczka. Na niej zaczął łapać a potem ładnie odpalać (od pierwszego) ale w dalszym ciągu lipa. Pamału doszedłem (przyspieszając zapłon płytką) że jednak zapłon jest nie do końca dobrzy ustawiony. Ponownie według serwisówki ustawienie i Junaczek odpalił od pierwszego i jak najbardziej wkręca się na obroty. Jak narazie motor ładnie pali i jeździ a na jak długo to sie okarze ;) Ta awarja nauczy mnie żeby węcej bez potrzebnie nie pchać łap do zapłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...