Ivan Opublikowano 24 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2003 Kłaniam, A takie pytańsko. ET-ka ma jakieś 17 tys przebiegu, i cały czas był lany w przekładnie Hipol. Czy jest sens, tudzież możliwość, ewentualnie niebezpieczeństwo jakby się wymieniło oleum na jakieś zagramaniczne?Gruss!I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys Opublikowano 24 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2003 jasne ze tak-polecam elfa cos tam cos-zobaczysz w sklepie(26 zł za litr).Zmieniaj bez problemu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klubbheads Opublikowano 24 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2003 Niepamiętam o co chodziło ale w technikum samochodowym coś mówili że w silnikach z duzym przebiegiem niemożna zmieniać z gorszego na lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ivan Opublikowano 24 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2003 Kłaniam,Ale czy niecałe 17 tys to duzo dla MZ-ki. To przecież nominalnie dopiero połowa jej żywota do pierwszego szlifu cylindra. To oczywiście teoria. Biorąc pod uwagę że to moto jest z 89' roku to tak jak by ktos przez te wszystkie lata jeździł po bułki i spowrotem. I to co 2-3 dzień :evil: Gruss!I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 24 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2003 Raczej nic nie powinno się stać. Lepszy olej ma z reguły dobre własności myjące i może wypłukiwać osady pozostawione przez ten gorszy. Wiecie czym to grozi? Wyciekami... Ale jest to niebezpieczne w silniku, w skrzyni natomiast nie ma ciśnienia więc jeśli nawet jakieś laki zostaną wypłukane to dobry (nie stwardniały) uszczelniacz powinien trzymać. Ryzyko niewielkie, ale ja chyba wleję u siebie Hipol. Lepiej lać dobry olej do paliwa, skrzynia w MZ nie jest jakoś szczególnie obciążona ani mocą, ani obrotami i moim zdaniem nie warto.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 25 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2003 Moim zdaniem nie warto zmieniac na inny olej ja zawsze lalem hipol i zawsze wszystko bylo ok wiec nie ma sensu przeplacac wkoncu jest ogromna roznica w cenie jak borys napisal elf 26 zl a hipol 8 zl. Gdybys mial jakas Honde 4-suwa to moglbys nad tym pomyslec pozdrawiamnarka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ivan Opublikowano 25 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2003 Kłaniam,Dobry olej do paliwa... To znaczy jaki byscie sugerowali zamiast Mixolu?Gruss!I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys Opublikowano 26 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2003 Na Orlenie jest polsyntetyk-cena 10 zl.Mysle ze jest wprost idealny do MZ-etki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys Opublikowano 26 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2003 Niepamiętam o co chodziło ale w technikum samochodowym coś mówili że w silnikach z duzym przebiegiem niemożna zmieniać z gorszego na lepszy. Nie chodzilo o olej przekladniowy tylko o silnikowy i to w 4-takcie.W takim przypadku to jest prawda-nie mozna np.z mineralnego oleju przejsc na pelny syntetyk.A jesli chce sie schodzic z jakoscia to najpierw po syntetyku jest polsyntetyk a na koncu mineralny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 15 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2003 Jaka jest różnica między olejem Hipol GL-3 80W/90 i GL-4 80W/90 Hipol :?: :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys Opublikowano 15 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2003 Nie wiem-moze jeden z nich jest do jakis mniejszych przekladni????Przeczytaj dokladnie naklejki.Ale to chyba nie ma roznicy... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys Opublikowano 15 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2003 Moim zdaniem nie warto zmieniac na inny olej ja zawsze lalem hipol i zawsze wszystko bylo ok wiec nie ma sensu przeplacac wkoncu jest ogromna roznica w cenie jak borys napisal elf 26 zl a hipol 8 zl. Gdybys mial jakas Honde 4-suwa to moglbys nad tym pomyslec pozdrawiamnarka Różnica miedzy olejami wynosi 18 zlotych.A zalanie hipolu raz mnie kosztowalo 8zł-olej,tarcze sprzęgłowe-komplet-35 zł.Hipol jest do dupy.Na olej nie ma co zalowac a 18 zlotych to h*j a nie roznica. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
billy Opublikowano 16 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2003 witam Jeśli chodzi o mieszanke to ja po remoncie bede lał teraz Quaker - litr kosztuje 20 zł ale niech będzie - mechanik mi tak doradził - dzięki temu moto dużej przetrwa bez remontu. a przekładnia to starczy hipol, nie ma co się pieprzyć z czymś droższym. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 17 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2003 Ostatnio coraz bardziej sie przekonuje ze na olejach nie ma co oszczedzac! Do beny tez chce rzucic jakis lepszy ale dla pewnoscizdejme nagar z komory spalani! A co do przekladni! tez mam zamiar zmienic tym bardzije ze mam jakies problemy ze skrzynia!! jak boisz sie zmieniac tak odrazu to proponuje wyczyscic skrzynie (istnije chyba cos takiego jak olej wrzecionowy - tak pisza w serwisowce do jawy:) a pozniej lejesz juz ten lepszy! Moim zdaniem nie ma co oszczedzac ja np przez mixol mam zalatwione tlumiki nagarem! wystarczy ze zatrzymam moto i laczenie kolane z wydechem jest mokre od goracej czrnej breii! Nie ma co oszczedzac chyba ze ktos nie ma zamiaru dbac o sprzeta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ivan Opublikowano 17 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2003 Ostatnio coraz bardziej sie przekonuje ze na olejach nie ma co oszczedzac! Do beny tez chce rzucic jakis lepszy ale dla pewnoscizdejme nagar z komory spalani! A co do przekladni! tez mam zamiar zmienic tym bardzije ze mam jakies problemy ze skrzynia!! jak boisz sie zmieniac tak odrazu to proponuje wyczyscic skrzynie (istnije chyba cos takiego jak olej wrzecionowy - tak pisza w serwisowce do jawy:) a pozniej lejesz juz ten lepszy! Moim zdaniem nie ma co oszczedzac ja np przez mixol mam zalatwione tlumiki nagarem! wystarczy ze zatrzymam moto i laczenie kolane z wydechem jest mokre od goracej czrnej breii! Nie ma co oszczedzac chyba ze ktos nie ma zamiaru dbac o sprzeta!Kłaniam,a jaki jest najlepszy sposób na zdjecie nagaru z wnetrza silnika?Gruss!I.PSA mój Bracki też ma Jawe i właśnie zmienił jej silnik i do baka leje Arala mineralnego z jakimis polepszaczami syntetycznymi. Oczywiscie Arala do 2T 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.