Skocz do zawartości

Olej do przekładni


Ivan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kłaniam,

 

A takie pytańsko. ET-ka ma jakieś 17 tys przebiegu, i cały czas był lany w przekładnie Hipol. Czy jest sens, tudzież możliwość, ewentualnie niebezpieczeństwo jakby się wymieniło oleum na jakieś zagramaniczne?

Gruss!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłaniam,

Ale czy niecałe 17 tys to duzo dla MZ-ki. To przecież nominalnie dopiero połowa jej żywota do pierwszego szlifu cylindra. To oczywiście teoria. Biorąc pod uwagę że to moto jest z 89' roku to tak jak by ktos przez te wszystkie lata jeździł po bułki i spowrotem. I to co 2-3 dzień :evil:

Gruss!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nic nie powinno się stać. Lepszy olej ma z reguły dobre własności myjące i może wypłukiwać osady pozostawione przez ten gorszy. Wiecie czym to grozi? Wyciekami... Ale jest to niebezpieczne w silniku, w skrzyni natomiast nie ma ciśnienia więc jeśli nawet jakieś laki zostaną wypłukane to dobry (nie stwardniały) uszczelniacz powinien trzymać. Ryzyko niewielkie, ale ja chyba wleję u siebie Hipol. Lepiej lać dobry olej do paliwa, skrzynia w MZ nie jest jakoś szczególnie obciążona ani mocą, ani obrotami i moim zdaniem nie warto.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie warto zmieniac na inny olej ja zawsze lalem hipol i zawsze wszystko bylo ok wiec nie ma sensu przeplacac wkoncu jest ogromna roznica w cenie jak borys napisal elf 26 zl a hipol 8 zl. Gdybys mial jakas Honde 4-suwa to moglbys nad tym pomyslec

pozdrawiam

narka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepamiętam o co chodziło ale w technikum samochodowym coś mówili że w silnikach z duzym przebiegiem niemożna zmieniać z gorszego na lepszy.

 

Nie chodzilo o olej przekladniowy tylko o silnikowy i to w 4-takcie.W takim przypadku to jest prawda-nie mozna np.z mineralnego oleju przejsc na pelny syntetyk.A jesli chce sie schodzic z jakoscia to najpierw po syntetyku jest polsyntetyk a na koncu mineralny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Moim zdaniem nie warto zmieniac na inny olej ja zawsze lalem hipol i zawsze wszystko bylo ok wiec nie ma sensu przeplacac wkoncu jest ogromna roznica w cenie jak borys napisal elf 26 zl a hipol 8 zl. Gdybys mial jakas Honde 4-suwa to moglbys nad tym pomyslec  

pozdrawiam

narka

 

Różnica miedzy olejami wynosi 18 zlotych.A zalanie hipolu raz mnie kosztowalo 8zł-olej,tarcze sprzęgłowe-komplet-35 zł.Hipol jest do dupy.Na olej nie ma co zalowac a 18 zlotych to h*j a nie roznica.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Jeśli chodzi o mieszanke to ja po remoncie bede lał teraz Quaker - litr kosztuje 20 zł ale niech będzie - mechanik mi tak doradził - dzięki temu moto dużej przetrwa bez remontu.

 

a przekładnia to starczy hipol, nie ma co się pieprzyć z czymś droższym.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio coraz bardziej sie przekonuje ze na olejach nie ma co oszczedzac! Do beny tez chce rzucic jakis lepszy ale dla pewnoscizdejme nagar z komory spalani! A co do przekladni! tez mam zamiar zmienic tym bardzije ze mam jakies problemy ze skrzynia!! jak boisz sie zmieniac tak odrazu to proponuje wyczyscic skrzynie (istnije chyba cos takiego jak olej wrzecionowy - tak pisza w serwisowce do jawy:) a pozniej lejesz juz ten lepszy! Moim zdaniem nie ma co oszczedzac ja np przez mixol mam zalatwione tlumiki nagarem! wystarczy ze zatrzymam moto i laczenie kolane z wydechem jest mokre od goracej czrnej breii! Nie ma co oszczedzac chyba ze ktos nie ma zamiaru dbac o sprzeta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio coraz bardziej sie przekonuje ze na olejach nie ma co oszczedzac! Do beny tez chce rzucic jakis lepszy ale dla pewnoscizdejme nagar z komory spalani! A co do przekladni! tez mam zamiar zmienic tym bardzije ze mam jakies problemy ze skrzynia!! jak boisz sie zmieniac tak odrazu to proponuje wyczyscic skrzynie (istnije chyba cos takiego jak olej wrzecionowy - tak pisza w serwisowce do jawy:) a pozniej lejesz juz ten lepszy! Moim zdaniem nie ma co oszczedzac ja np przez mixol mam zalatwione tlumiki nagarem! wystarczy ze zatrzymam moto i laczenie kolane z wydechem jest mokre od goracej czrnej breii! Nie ma co oszczedzac chyba ze ktos nie ma zamiaru dbac o sprzeta!

Kłaniam,

a jaki jest najlepszy sposób na zdjecie nagaru z wnetrza silnika?

Gruss!

I.

PS

A mój Bracki też ma Jawe i właśnie zmienił jej silnik i do baka leje Arala mineralnego z jakimis polepszaczami syntetycznymi. Oczywiscie Arala do 2T 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...