kuba1989 Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Witam.Mam zamiar oddac do lakiernika motor do malowania. Wyszyściłem w miare pożądnie papierem żeby była gładka powierzchnia. Motor był czerwony a zamierzam pomalowac lakierem niebieski metalik. Kolega mi powiedział że musze wyczyścić do blachy bo inaczej metalik niepokryje starej farby czy to prawda? bo jak tak to duża lipa.Z góry dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekl Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 (edytowane) Witam.Mam zamiar oddac do lakiernika motor do malowania. Wyszyściłem w miare pożądnie papierem żeby była gładka powierzchnia. Motor był czerwony a zamierzam pomalowac lakierem niebieski metalik. Kolega mi powiedział że musze wyczyścić do blachy bo inaczej metalik niepokryje starej farby czy to prawda? bo jak tak to duża lipa.Z góry dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam. nieprawda ! unikaj przetarc do blachy, naruszysz warstwe ocynku na zbiorniku.a na pozostalych elementach wymagac to bedzie dodatkowego gruntowania golego plastiku.jezeli stara (fabryczna) powloka jest w dobrym stanie (nie ma odpryskow, babli, itp) nie powinno sie jej naruszac. pozdrawiam. Edytowane 28 Lipca 2006 przez bartekl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek :) Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 bartekl dobrze mówi jeżeli chodzi o malowanie baku to wypadało by też dać podkład z plastikami nie wiem jakdokładnie powinno się postępować;powinno się połorzyć jakiś grunt bo inaczej lakier może popękać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Przy malowaniu metalikiem nakładane jest kilka warstw wiec nie ma co sie martwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poonani Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 zawsze przed nakładaniem właściwej warstwy lakieru zostaje najkładany lakier typu podkład, następnie zostaje pomalowane wszystko lakierem metalic a na końcu dajemy klarak, ogólnie mając chęci, duzo czasu i choćby śladowy charakter artysty można zrobić to samemu ;) PozdroPrzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lambada34 Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Witam.Mam zamiar oddac do lakiernika motor do malowania. Wyszyściłem w miare pożądnie papierem żeby była gładka powierzchnia. Motor był czerwony a zamierzam pomalowac lakierem niebieski metalik. Kolega mi powiedział że musze wyczyścić do blachy bo inaczej metalik niepokryje starej farby czy to prawda? bo jak tak to duża lipa.Z góry dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam. Witam, jak lakiernik jest solidny to da podkład pod lakier metalik np. żólty standoxa na całej powierzchni malowanych elementów i wtedy odcień jest taki sam niema przebić itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin17Tbg Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 (edytowane) a na końcu dajemy klarak, ogólnie mając chęci, duzo czasu i choćby śladowy charakter artysty można zrobić to samemu Chyba raczej klar czyli lakier bezbarwny a nie "klarak" :P A poza tym nie trzeba mieć w ogóle charakteru artysty, bo i niby po co przy normalnym lakierwaniu? ;) Edytowane 28 Lipca 2006 przez Marcin17Tbg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Ja zawsze przed lakierowaniem daje podkład akrylowy, w zależności jaki kolor ma być końcowy trzeba dobrać kolor podkładu. Następnie go matuje w dwóch fazach, baza i lakier bezbarwny. Musi wyjśc dobrze Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szulbor Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 WIELUTNA BZDURA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalin Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Witam.Nie zrywaj powłoki do gołej blachy, tylko wymatuj ( papier wodoodporny 800 ). Jeśli są głębokie zarysowania, to musisz je rozmatować na gładko, a ubytki poszpachlować. Powierzchnia musi być idealnie gładka! To samo robisz z plastikami. Teraz WAŻNE!! Szpachlę wycinasz na sucho! Jak dostanie wody, to chłonie ją jak gąbka, co będzie miało wpływ na efekt końcowy. Jeszcze jedno, elementy poszpachlowane i poprzecinane do blachy, trzeba zapodkładować, ponieważ po pewnym czasie mogą wystąpić na nich odbarwienia powłoki i inne rozmaitości.PZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverik Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Witam.Mam zamiar oddac do lakiernika motor do malowania. Wyszyściłem w miare pożądnie papierem żeby była gładka powierzchnia. Motor był czerwony a zamierzam pomalowac lakierem niebieski metalik. Kolega mi powiedział że musze wyczyścić do blachy bo inaczej metalik niepokryje starej farby czy to prawda? bo jak tak to duża lipa.Z góry dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam. troche narobiles roboty lakiernikowi :crossy: jesli placisz lakiernikowi za robote to niech on to zrobi a jesli nie to niech Cie poinstruuje jak ;)to co kumpel Ci powiedzial to bzdura, musisz teraz zagruntowa przetarcia do blachy gruntem a na to dac podklad najlepiej po calosci jak zmieniasz kolor nie bedzie lat, jesli jestes zainteresowany zrobieniem tego dobrze zapraszam do siebie [spam]? :biggrin: pozdr. -- Arkadiusz Tarnowski 694 150 895Lakierowanie/AerografADM Motocykle w budowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 pytanie podstawowe- jakim papierem czysciles owe blachy? jezeli przetrzesz do metalu przy cieniowaniu musisz zapodkladowac- raz ze lepiej sie farba bedzie trzymac, dwa to dluzej. a koledze chyba chodzilo o to, ze jak pod stara farba jest np. jasny podklad to przy malowaniu metalikiem to jedno miejsce zawsze bedzie jasniejsze... Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverik Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 pytanie podstawowe- jakim papierem czysciles owe blachy? jezeli przetrzesz do metalu przy cieniowaniu niee no.. :crossy: w kazdym podreczniku pisze ze pierwsza rzecza przy jakimkolwiek golym metalu jest podklad gruntujacy, inaczej zle sie to konczy :biggrin: pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 a co to tego ma moj zacytowany post? :crossy: wyraznie napisalm ze musi. z tym czyszczeniem to ziarnistosc papieru mialam na mysli. Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverik Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 a co to tego ma moj zacytowany post? :crossy: wyraznie napisalm ze musi. no bo jakos tak malo spojnie napisane i inaczej zrozumialem :biggrin: ale ja czesto mam inaczej hehe.. to przez ten fach moze -) pozdr. Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.