Skocz do zawartości

Doskonaly Motocykl


Rekomendowane odpowiedzi

Pamietajac jak bardzo niektorych zdenerwowala wiadomosc o rowerze mojego mlodszego syna az boje sie pisac :ehz: ale poniewaz na temat to prosze o wybaczenie;

 

Wlasnie moj STARSZY syn kupil sobie Mazde RX8 i pare dni temu odebral od handlarza (dealera).

 

Wspanialy samochod. Trudno uwierzyc ze za ta cene oplaca sie Mazdzie go sprzedawac biorac pod uwage ze ostatnia generacja RX7, sprzed bodajze 10 lat, kosztowala prawie 10 tys. drozej a RX8 jest O WIELE lepszym samochodem. Chyba ze chodzi im aby wejsc przebojem w rynek a potem mocno podniosa cene, tak jak bylo to z Lexus'em 13 lat temu.

 

Silnik Renesis Wankla w RX8 ( miedzynarodowy silnik roku) jest rewelacja. Wchodzi na obroty bez wysilku jak turbina, przy 9,500 RPM brzeczy cichutko buczek a ogranicznik odcina prawie przy 10,000 - gdyby nie patrzec na obrotomierz to nawet by sie nie wiedzialo jak to kreci. Charakterystyka jazdy jest wiec prawie jak w motocyklu (najbardziej zblizona powiedzialbym do Suzuki GSXR 750); niezbyt mocny dol (relatywnie) a potem gniecie az do kreski. Na 2 biegu jedziesz ponad 120 przy agresywnej zmianie i mozesz isc w gore nie schodzac ponizej 7,000 RPM.

 

I to wszystko bez turbo. Dodam jeszcze ze porownywalismy przed kupnem z Mercedesem 230 Kompressor, i Infiniti G35 i Crossfire (ten sam przedzial cenowy) i Mazda zdecydowanie najbardziej podniecajaca w jezdzie. Prowadzi sie bardzo podobnie do Miaty, zmiana biegow prawie tak samo dobra, trzymanie sie drogi (handling) chyba nawet lepsze chocby ze wzgledu na traction control, tylko ze masz jeszcze komfort i uczucie luksusu. W sumie RX8 jest najbardziej chyba zblizona do Boxter'a.

 

Mazda bardzo liczy na sukces swiatowy (i slusznie) i planuje trzeci rotor w przyszlosci a moze nawet i turbo. Emisja spalin odpowiada wszystkim normom nawet w Kalifornii a zuzycie paliwa, mimo ze nie nadzwyczajne oczywiscie, jest jednak o wiele mniejsze niz poprzednia generacja RX7.

 

Ciekawe tez ze Mazda planuje rowniez wskrzesic RX7, ktora jest typowym dwuosobowym tylko samochodem sportowym. Nie chce juz pisac o rozwiazaniu drzwi i tylnych siedzeniach chociaz jest to rewelacyjna innowacja jedyna jak dotad na swiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przeciez temat ten odnowilem z calkiem innego powodu;

Mianowicie jezdzilem ostatnio pare dni nowym Buellem XB12R w poludniowej Kalifornii z grupa dziennikarzy z Europy i musze powiedziec ze moj poczatkowy entuzjazm do tej calej nowej generacji Buell'a opadl nieco. Co prawda nieco wiekszy silnik jest niby lepszy ale czerwona kreska i ogranicznik jeszcze nizej niz we 9-ce i jednak po paru dniach i blizszej znajomosci cale to zawieszenie jest chyba zbyt radykalne.

 

Jazda robi sie meczaca, caly motocykl jest malo stabilny, w zakrecie trzeba ciagle pchac wewnetrzna kierownice zeby utrzymac trajektorie. Jednak caly swiat ma chyba racje zeby nie schodzic z katem glowki kierownicy(?) (po naszemu "rake") ponizej 24*. Chyba ten Buell przesadzil.

 

Ciesze sie ze nie kupilem jednak. Moge teraz z czystym sumieniem zamienic moja stara SS900 na nowa SS100DS do czego w glebi duszy caly czas podswiadomie sie sklanialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpis Janusza :

 

Never argue with fools. First they'll bring you down to their level' date='...then they'll beat you with experience"

 

hmmmmmm,

Ciekawe kogo to dotyczy ??[/quote']

 

Tylko tych co sobie to biora do serca, nikogo innego tylko tych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daleko nie trzeba ich szukac; oto dobry przyklad:

 

 

 

Podpis Janusza :

 

Never argue with fools. First they'll bring you down to their level' date='...then they'll beat you with experience"

 

hmmmmmm,

Ciekawe kogo to dotyczy ??[/quote']

 

A jak myślisz Marian? Ale spokojnie, każda arogancja zawsze przekracza kiedyś swoje granice....

 

 

WESOLYCH SWIAT !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze Ty Janusz testowales Buella do SM? Mnie wizualnie motocykl sie bardzo podoba...malo produkuje sie motocykli ktore oryginalnie wygladaja tak wojowniczo...sa XJR'y i GSX'y ...a jak dynamika w tym Buellu? Wspominales o tych obrotach..a rzeczywiscie jak sie zbiera? Na niskich obrotach podobno tak sobie...dziwne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy rozumiem twoje pytanie;

Obroty jak kazdy Buell maja tragicznie maly zakres, w momencie kiedy chcialoby sie dac ognia to juz jest czerwona kreska. Ale to juz taka uroda tych silnikow. Najbardziej denerwujace w nowym Buellu jest prawie niemoznosc idealnego ustawienia zawieszenia i wymaga on wysilku i koncentracji zeby jechac szybko.

 

Caly Buell jest frapujacy na pierwszy rzut oka i przez pierwszy dzien-dwa jazdy. Potem wylaza jego niedopracowania. Do huliganstwa i sztuczek nadaje sie najlepiej.

 

Nie, nie mialem okazji miec do czynienia z nikim ze SM. Wydaje mi sie ze oni jezdza glownie na Europejskie prezentacje nowych sprzetow.

 

Zreszta ostatnio prawie wszystkie takie imprezy sa urzadzane w Hiszpanii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emisja spalin odpowiada wszystkim normom nawet w Kalifornii

 

no właśnie Janusz jak to jest z normami czystości spalin w USA? nie są trochę bardziej, jakby to powiedzieć yhym "liberalne" niż te europejskie?

jakiś czas temu oglądałem program dla samochodziarzy i był Cadillac CTS i mówiono, że ledwo ledwo spełnia normy europejskie...

w sumie pytanie trochę OT ale jak już wspomniałeś o tej Kalifornii...

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nawet w Kalifornii" bylo oczywiscie tylko z perspektywy Pln. Ameryki jako ze Kalifornia ma najostrzejsze wymagania tutaj.

 

Moim prywatnym zdanie wszystkie te przepisy emisji spalin samochodowych/motocyklowych sa w dzisiejszych czasach tylko i wylacznie czysta polityka; jedna porzadna elektrownia weglowa wydziela wiecej toksyn niz cale miasto samochodow.

W latach 60-ych oczywiscie samochody truly naprawde srodowisko i Kalifornijska inicjatywa miala sens. Obecnie jesli nawet obnizymy dana trucizne o polowe, naprzyklad z 0.004% do 0.002% to jest to i tak kropla w morzu majaca tylko i wylacznie efekt polityczny (tzn. glupie bezmyslne baby maja czym sie podniecac). Natomiast rzeczywiste koszty, zarowno finansowe jak i zmarnowanych mocy ekonomicznych, sa ogromne. I tak rosnie marnotrawstwo a ludzie mra z glodu gdzie indziej na swiecie.

 

Oczywiscie masz Ario racje; Europa przoduje w tych idiotyzmach. W Szwajcarii wszystkie motocykle musza miec katalizatory. Polityczna poprawnosc szaleje.

 

Nowy silnik Renesis Mazdy z latwoscia spelnia wszystkie wymogi czystosci spalin NAWET W EUROPIE.

 

Dobrze juz teraz Ario?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromna metropolia na granicy ktorej mieszkam lezy nad oceanem; spaliny statkow zawijajacych do portu truja wiecej srodowisko niz pare milionow samochodow.

 

Jaki sens ma dalsze poprawianie jakosci spalin samochodowych ogromnym nakladem kosztow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromna metropolia na granicy ktorej mieszkam lezy nad oceanem; spaliny statkow zawijajacych do portu truja wiecej srodowisko niz pare milionow samochodow.

 

Jaki sens ma dalsze poprawianie jakosci spalin samochodowych ogromnym nakladem kosztow?

 

no właśnie, trochę to się wszystko mija z celem... niech najpierw stany ratyfikują układ z Kyoto a później wezmą się za samochody :D

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu Craig Jones wiedział jaki motocykl wybrać do popisów ' date='bedzie można go na Bielawie pewnie zobaczyć... no i jeden z nielicznych który moze pracowac w pionie :twisted:[/quote']Nie ma co się sugerować tym co kaskaderzy wybierają do popisów bo oni są najczęściej sponsorowani. Niektórzy motocykle dostają, niektórzy mają zniżki itp. Dave Coates dostał R1 a wcześniej fsz1000 od yamahy. Nie wierzę żeby Goy preferował BMW do tego typu akcji. Craig Jones niemal na pewno też ma układ z Buellem. Wybór motocykla w takim wypadku to bardziej reklama niż cokolwiek innego.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu Craig Jones wiedział jaki motocykl wybrać do popisów ' date='bedzie można go na Bielawie pewnie zobaczyć... no i jeden z nielicznych który moze pracowac w pionie :twisted:[/quote']Nie ma co się sugerować tym co kaskaderzy wybierają do popisów bo oni są najczęściej sponsorowani. Niektórzy motocykle dostają' date=' niektórzy mają zniżki itp. Dave Coates dostał R1 a wcześniej fsz1000 od yamahy. Nie wierzę żeby Goy preferował BMW do tego typu akcji. Craig Jones niemal na pewno też ma układ z Buellem. Wybór motocykla w takim wypadku to bardziej reklama niż cokolwiek innego.

Pozdrawiam.[/quote']

widac niedokońca zrozumiałeś co chcialem powiedzieć ,niewazne

jak by mi r1 za połowe ceny proponowali to też bym nią jeździł..

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...