KRACHOL Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Jestem posiadaczem cbr-ki 600 z 99, jest to mój pierwszy motor po przeszło 20 latach nie używania motocykli. Potrzebuję pomocy przed pojechaniem do serwisu.Moto jest w bardzo dobrym stanie technicznym, ale od wczoraj daje się słyszeć metaliczne stuki z lewej strony (siedząc na moto) w okolicach głowicy cylindra.Moto nie stracił żadnych parametrów, nie dymi, jeździ normalnie jak dotychczas, ale niepokoją mnie właśnie te stuki.Jeżeli ktoś może mi pomóc we wstępnym zdjagnozowaniu tego objawu, jestem z góry zobowiązany. Cytuj Być zwyciężonym i nie ulec - to zwycięstwo.Zwyciężyć i spocząć na laurach - to klęska. Moja NeoNówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redline Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 (edytowane) od wczoraj daje się słyszeć metaliczne stuki z lewej strony (siedząc na moto) w okolicach głowicy cylindra. Opisz dokładniej kiedy występują te dźwięki,na zimnym silniku czy rozgrzanym? A może w fazie nagrzewania.Jaki masz przebieg? Co prawda łańcuch i napinacz (a jest to najbardziej prawdobodobne źródło stuków) jest z prawej strony ale nieraz dźwięk rozchodzi się po całym silniku i trudno jest go zlokalizować. A tak na przyszłość, wrzucaj takie tematy do działu mechanika. Edytowane 27 Lipca 2006 przez redline Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AsiekHonda Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 te stuki mogą być także obiawem kończącego sie sprzęgła... a jak wciśniesz sprzęgło to przypadkiem nie cichnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 podobnie jak redline,obstawiał bym napinacz,z twojego opisu wynika że to raczej bedzie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Lewa strona, to razcej kosz sprzęgłowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flisert Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 ;) ;) :cool: :) KOSZ SPRZEGLOWY JEST Z PRAWEJ STRONY jak nie wiesz po co piszesz ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRACHOL Opublikowano 28 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Opisz dokładniej kiedy występują te dźwięki,na zimnym silniku czy rozgrzanym? A może w fazie nagrzewania.Jaki masz przebieg? Co prawda łańcuch i napinacz (a jest to najbardziej prawdobodobne źródło stuków) jest z prawej strony ale nieraz dźwięk rozchodzi się po całym silniku i trudno jest go zlokalizować. A tak na przyszłość, wrzucaj takie tematy do działu mechanika. Sprzęt mam przebieg 32 tyś. Jezeli to jest napinacz (lancuch jest z lewej strony, a nie z prawej), to moze byc to. Praktycznie odglos ten slychac cały czas od momentu uruchomienia moto.Sugerowano mi, że może to być zawór lub zawory, ale to chyba nie to. te stuki mogą być także obiawem kończącego sie sprzęgła... a jak wciśniesz sprzęgło to przypadkiem nie cichnie? Sprawdzałem, nie cichnie przy wciśniętym sprzęgle. Cytuj Być zwyciężonym i nie ulec - to zwycięstwo.Zwyciężyć i spocząć na laurach - to klęska. Moja NeoNówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redline Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Jezeli to jest napinacz (lancuch jest z lewej strony, a nie z prawej) Siedząc na moto łańuszek rozrządu masz po prawej stronie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRACHOL Opublikowano 31 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 Siedząc na moto łańuszek rozrządu masz po prawej stronie Jeżeli to napinacz, to lepiej do serwisu czy raczej szukać prywatnego warsztatu. Jakie mogą być koszty takiej naprawy.Sorry, że pytam ale nie mam o tym zielonego pojęcia (z czasem to minie).Z góry dzieki za podpowiedzi. Cytuj Być zwyciężonym i nie ulec - to zwycięstwo.Zwyciężyć i spocząć na laurach - to klęska. Moja NeoNówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legut7 Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 Koszt samego napinacza to okolo 320zl, jesli chodzi o koszt wymiany to nestety nie pamietam... Cytuj www.legato-motocykle.plOdzież, części i akcesoria do motocykli, skuterów i ATVWszystkie marki w jednym miejscu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost_Rider Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Jeżeli to faktycznie napinacz ( chociaz jest on przecież z prawej strony) to nie jakieś tam nowe za 350zł tylko zrób tak jak ja kupujesz napinacz od Yamahy FZR 600 uzywany za 30-50zł ( musisz tylko sprawdzic czy zeby blokujące nie sa wyjechane o reszte sie nie martw) jest on mechaniczny na spręzyne a nie tak jak seryjnie w CBR hydrauliczny czyli kupisz nowy dasz w serwisie 500zł za za 8-10 tys kilometrów znów zacznie dzwonić ci a wiec kupujesz ten napinacz poszeżasz otwory na zewnątrz o 1 mm każdy wycinasz uszczelke z odpowiedniego materiału aby uszczelnic wszystko i zatkać otór którym normalnie płynie olej z silnika zakręcasz i masz spokó do końca zywota twojego silnika gdyż jak juz sie ustawi z odpowiednią siła to poprzez zeby już nigdy się on nie cofnie i nie poluzuje łancuszka a robota to około 15 minut trzeba tylko sciągnąc okienko chociaż dla wygody lepiej cała owiewke a jezeli jesteśkompletnie poczatkujący i nie w temacie niech pomoze ci za browara z tym jakiś kolega motycyklista lub mechanik bo w serwisie zostawisz ponad 500zł a problem wróci za sezon lub dwa pozdro :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.