audioterrorysta Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 :wink: być może podczas tego remontu jawy 50 typ 20 (skuter) przyjdzie potrzeba zdjęcia dekla skrzyni biegów, sprzęgła itd. Na co należy uważać zdejmując ten dekiel. Czy wysypie się choinka zmiany biegów, wylecą sprężyny ;) sprzęgło, a może coś innego czego później nie złożę (czyt zepsuję co działało). Jak powinna stać jawa? pionowo, może położyć ją na boku przeciwnym do owego dekla? czy trzeba wyjmować silnik z ramy, bo na to nie mam umiejętności. Jak spuścić olej? bo na spodzie nistety nie ma sruby (zatyczki) której się spodziewałem. :) Mam nadzieję ze pytania ktore zadalem przydadzą się wszystkim ktorzy jak ja chca rozebrac ale nie wiedzą jak nie zepsuć, pozdr tomek :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Jak nie masz zamiaru rozpoławiać silnika to przechyl jawkę na drugę stronę tak żeby olej nie wyleciał jak odkręcisz dekiel i możesz spokojnie ściągać, nie się nie wysypie bo tam jest tylko sprzęgło, skrzynia ze swoimi wszystkimi mechanizmami jest między karterami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 26 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Dzięki za odpowiedz, ale mam kilka pytań. Co to jest "karter"? czy jak zdejmę ten dekiel to dostane sie od razu do skrzynki korbowej czy jeszcze coś trzeba rozkrecic? chcę zobaczyc łożyska, bo jakby to powiedziec kapitalka. Olej ja itak chcę wylać, a właściwie jest to główny cel. Chcę zobaczyć jak dużo wiórów się uzbierało na dole i wyczyścić. I jak bardzo tępe są już zębatki. ostatnie 16 lat jawka przestała w garażu. Pierwsze odpalenie działa. Ale jak sie wszystko poruszyło to padła od A do Z. Wiem, bo zaglądałem, że cyl jest czysty od srodka. Zapłon ustawiał kto inny ale sprawdzalem, jest juz ok. skrzynia wygląda na sprawną ale chce zobaczyć. To samo dotyczy sprzęgła z tym małym niuansem http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=52776. Gaźnik robię sam,ktoś przedemną coś zmieniał. ciekawie zrobił bo zaworek (jest on zamiast iglicy na pływaku) był w 100% zamknięty niezależnie od poziomu paliwa w komorze, hehe. no nie pali czemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenon165 Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Witam. Ja w swojej jawce wymieniałem tarcze sprzęgłowe. NA dole pod silnikiem musi byś śruba do spuszczenia oleju (o ile dobrze pamiętam). Jak spuścisz olej, to możesh bez obaw zdejmowac dekiel, nic Ci nie wyleci ... A kartery są 2 , do nich przykręcash dekle. Inaczej Ci tego wytłumaczyć nieumiem :) Powodzenia przy remoncie. Pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 26 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 dzieki za rade, wyleje i otworze. Tak nawiasem to masz fajną oponke w tym moto na ikonce (tej po lewej zapomniałem jak sie to nazywa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 (edytowane) audioterrorysta jak masz pytania to mozesz do mnie na PW napisać, albo na gg będzie lepiej na gg(często jestem niewidoczny) ;) bo u mnie na biurku w domu leży taki silnik rozpołowiony w częściach i mogę ci trochę pomóc :bigrazz::):smile:Chętnie się podziele moim skromnym doświadczeniem :smile: Edytowane 16 Czerwca 2007 przez ozi159 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.