Skocz do zawartości

zdejmowanie dekla skrzyni biegów, sprzęgła JAWA 50


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

:wink: być może podczas tego remontu jawy 50 typ 20 (skuter) przyjdzie potrzeba zdjęcia dekla skrzyni biegów, sprzęgła itd. Na co należy uważać zdejmując ten dekiel. Czy wysypie się choinka zmiany biegów, wylecą sprężyny ;) sprzęgło, a może coś innego czego później nie złożę (czyt zepsuję co działało).

 

Jak powinna stać jawa? pionowo, może położyć ją na boku przeciwnym do owego dekla? czy trzeba wyjmować silnik z ramy, bo na to nie mam umiejętności.

 

Jak spuścić olej? bo na spodzie nistety nie ma sruby (zatyczki) której się spodziewałem. :)

 

Mam nadzieję ze pytania ktore zadalem przydadzą się wszystkim ktorzy jak ja chca rozebrac ale nie wiedzą jak nie zepsuć, pozdr tomek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz zamiaru rozpoławiać silnika to przechyl jawkę na drugę stronę tak żeby olej nie wyleciał jak odkręcisz dekiel i możesz spokojnie ściągać, nie się nie wysypie bo tam jest tylko sprzęgło, skrzynia ze swoimi wszystkimi mechanizmami jest między karterami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz, ale mam kilka pytań. Co to jest "karter"? czy jak zdejmę ten dekiel to dostane sie od razu do skrzynki korbowej czy jeszcze coś trzeba rozkrecic? chcę zobaczyc łożyska, bo jakby to powiedziec kapitalka.

 

Olej ja itak chcę wylać, a właściwie jest to główny cel. Chcę zobaczyć jak dużo wiórów się uzbierało na dole i wyczyścić. I jak bardzo tępe są już zębatki.

 

ostatnie 16 lat jawka przestała w garażu. Pierwsze odpalenie działa. Ale jak sie wszystko poruszyło to padła od A do Z. Wiem, bo zaglądałem, że cyl jest czysty od srodka. Zapłon ustawiał kto inny ale sprawdzalem, jest juz ok. skrzynia wygląda na sprawną ale chce zobaczyć. To samo dotyczy sprzęgła z tym małym niuansem http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=52776. Gaźnik robię sam,ktoś przedemną coś zmieniał. ciekawie zrobił bo zaworek (jest on zamiast iglicy na pływaku) był w 100% zamknięty niezależnie od poziomu paliwa w komorze, hehe. no nie pali czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja w swojej jawce wymieniałem tarcze sprzęgłowe. NA dole pod silnikiem musi byś śruba do spuszczenia oleju (o ile dobrze pamiętam). Jak spuścisz olej, to możesh bez obaw zdejmowac dekiel, nic Ci nie wyleci ... A kartery są 2 , do nich przykręcash dekle. Inaczej Ci tego wytłumaczyć nieumiem :) Powodzenia przy remoncie. Pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

audioterrorysta jak masz pytania to mozesz do mnie na PW napisać, albo na gg będzie lepiej na gg(często jestem niewidoczny) ;) bo u mnie na biurku w domu leży taki silnik rozpołowiony w częściach i mogę ci trochę pomóc :bigrazz::):smile:

Chętnie się podziele moim skromnym doświadczeniem :smile:

Edytowane przez ozi159
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...