audioterrorysta Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Kolega dopadł za free jawe 50 typ 20 (skuter) w kiepskim stanie bo nie paliła. odkręciliśmy dekiel zeby ustawić przerywacz, ale szukaliśmy czegoś pod spodem i obróciliśmy moto na bok otwartą stroną do dołu. Wypadł metalowy kołek od nacisku sprzęgła i kulka. To chyba jakiś sposób łożyskowania pręta. kulka zginęła bo wpadła do kanału. Jakiej średnicy powinna być (wyjmę z jakiegoś łożyska) i z której strony pręta? Po stronie dekla skrzyni biegów (czyli trzeba wrzucic do tulei z zębatką napędową?) czy tej drugiej czyli przerywacza, kopa. Ten pręt docelowo stoi w miejscu czy obraca się wraz z łańcuchem napędowym? Na razie wkręciłem ciut bardziej śrubę nacisku pręta przez to sprzegło działa. aktualnie wymęczyłem pływak w gażniku i jawa pali. dziś albo jutro będę kręcić srubami regulacji gażnika. materiały nt. znalazłem tutaj: http://ataman.junak.net/naprawa/137.html przy tym obrocie wylało się troche oleju ze skrzyni biegów. chciałem wylac go całego i nalać nowego. jak się w jawie nalewa to wiem, a jak się wylewa? niestety żadnej większej śruby (spustowej) pod spodem silnika nie widzę. ile tam oleju wchodzi? czy 1L wystarczy? Nie skończyłem żadnej szkoły mechanicznej, mam 16 lat i jedyne co naprawiłem to rower, Proszę mi wybaczyć pytania i błędy merytoryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Śruba spustowa jest od spodu, poszukaj dokładnie. Kulka powinna być pomiędzy jednym a drugim prętem, tyle że tzw. krótki pręt najczęściej przykleja się i nie wysuwa. Kulka z łożyska będzie ok, spróbuj znaleźć taką jak średnica pręta. Od razu mówię że Mustanga 50 miałem 20 lat temu i mogło mi się cuś pipierd...ć :) Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 26 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 dzięki, już jarze co ludzie mówili że są dwa wałki. tym czasem u mnie tylko jeden. No bo drugi sie przykleja. i rozumiem, bo bałem się ze jak wrzucę kulke w tuleje to onawpadnie gdzies gdzie nie trzeba i bede mial robote. tera jarze, thx Jesli chodzi o srube to moze po drapaniu brudu sie pojawi, heh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Ad1 Z tego co pamietam to kulka 5 tam wchodziAd2 Korek spustowy jest na spodzie dosc blisko od cylindra z tego co pamietam :)Ad3 Po lewej stronie u gory jest duza sruba ( tam sie wlewa olej ;) ), a pod nia w dolnej czesci obudowy z lewej strony jest mala sruba. Jak spuscisz olej ze skrzyni to wykrecasz wlasnie te mala srubke i zaczynasz wlewac olej (oczywiscie lejesz do otwory duzej sruby). Jak z malej zacznie plynac olej to znaczy juz wystarczy. Do jawki olej Hipol w zupelnosci wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaburas Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Do szkrzyni wlewa sie 0,4litra oleju. a co do tych pretow to napierw wkłada sie długi pret pozniej kulka i krotki. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziok16 Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Do szkrzyni wlewa sie 0,4litra oleju. a co do tych pretow to napierw wkłada sie długi pret pozniej kulka i krotki. pzdr to podales od strony sprzegla a on sie pytal od strony zaplonu czyli wkladasz najpierw kulke a potem ten dlugi pret (popychacz) jak nie wlozysz kulki to poprostu pret ten bedzie sie stopniowo zuzywal (skracal) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.