Skocz do zawartości

Jaka skrzynia do jakiej ramy w Rusłanach?


Koshal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jako że oferenci na Allegro i w ogłoszeniach dosyć dowolnie używaja nazw Dniepr/Ural/K 750/M-72 proszę o podanie sposobu na odróżnienie czy rama jest długa czy krótka (dokładniej czy wejdzie skrzynia ze wstecznym). Czy wsteczny był tylko w Dnieprach?

 

Druga sprawa: czy motocykl bez napędu wózka można stosunkowo prosto przerobić na wersję z napędem?

Oraz czy dyfer z blokadą jest zamienny ze zwykłym?

 

 

pozdrawiam

Koszał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jako że oferenci na Allegro i w ogłoszeniach dosyć dowolnie używaja nazw Dniepr/Ural/K 750/M-72 proszę o podanie sposobu na odróżnienie czy rama jest długa czy krótka (dokładniej czy wejdzie skrzynia ze wstecznym). Czy wsteczny był tylko w Dnieprach?

 

Druga sprawa: czy motocykl bez napędu wózka można stosunkowo prosto przerobić na wersję z napędem?

Oraz czy dyfer z blokadą jest zamienny ze zwykłym?

pozdrawiam

Koszał

 

Do Urala M-63 oasuja tylko krotkie skrzynie. K-750 byla w dwoch wersjach z krotka i dluga rama.

 

Jesli masz wszystkie elementy do napedu to zaden problem przelozyc. Musisz miec: dyfer od napedowca, rame wozka z wachaczem z reduktorem, wahacz do motocykla z napedowca, no i walek napedowy wozka. Dyfry z blokada od tych bez blokady wlasciwie sa takie same, jest mala roznica w budowie wewnetrznej. Przy blokadzie jest dolozonych kilka elementow, niestety ciezkich do dostania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do krótkiej ramy urala pasuje tylko i wyłącznie skrzynia ze wstecznym od urala ale niestety prawie nie do dostania a dnieprowska do długiej i wtedy trza ten wałek wymienic na dnieprowski krótki,właśnie to trenuje i czekam na nowy wałek. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, do krótkiej nie wejdzie. W takim razie do krótkiej wchodzą uralowskie skrzynie ze wstecznym, fakt - ciężkie do dostania, ale widziałem kiedyś na allegro. Mają płaskie filtry powietrza, a nie zwyczajne kominy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynie urala ze wstecznym sa ciezkie do dostania jezeli chodzi o skrzynie w dobrym stanie. W tych skrzyniach glownie siadaja tryby wstecznego (kolo od kopniaka ktore ma dodatkowo wykonane uzebienie na wsteczny, oraz mala zebatka wstecznego). Nowa para tych trybow kosztuje cos 100zl, lub wiecej. Reszta podzespolow (wieksza czesc) pasuje od zwyklej skrzyni bez wstecznego. Ostatnio byla na allegro taka skrzynia i poszla za 80zl. Jak poprosilem sprzedajacego o bardziej szczegolowe fotki to wlasnie okazalo sie ze zeby od wstecznego byly konkretnie powyszczerbiane, a to jest w tych skrzyniach najcenniejsze :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem Urala m67

Wsadzilem mu skrzynke od dniepra+wstek

Walek przyciąłem i było o wiele lepiej niż na oryginalnej!!

Polecam !! Przelatalem takim zestawem 20 000km

Pozdrwiam

Krzysiek

EX- Biały Ural 700 (tłoki od cieniasa)

Vz800 Czysta Desperacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Przerabiam temat na bieżąco. Mam MW 750 z 64 roku na krótkiej ramie i co za tym idzie oryginalna skrzynia nie ma wstecznego. Kupiłem takową od Dniepra. Żeby weszła bez większych problemów skróciłem kołnierz zabieraka(lub jak kto woli sprzęgiełka) jak też jego gumę oraz kły wałka napędowego o jakieś 7 mm co w sumie dało mi "kawał dodatkowej przestrzeni". Do tego można dokupić krótki wałek napędowy lub uciąć stary (ale po co niszczyć oryginał) i już jesteśmy w domu. Wszystko chodzi dobrze i bez żadnych cudów. Wkrótce pierwszy wyjazd po remocnie to na pewno się pochwale i oczywiście zdam relację z walki z jakimiś nieprzewidywanymi rzeczami, które zapewne się pojawią. Tak czy inaczej da się to zrobić bez większych problemów.

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem takową od Dniepra. Żeby weszła bez większych problemów skróciłem kołnierz zabieraka(lub jak kto woli sprzęgiełka) jak też jego gumę oraz kły wałka napędowego o jakieś 7 mm co w sumie dało mi "kawał dodatkowej przestrzeni".

 

NIe wiem czy to jest dobry pomysl skrocic gume zabieraka. Chyba ze bedziesz kilka wozil na zapas. To jest i tak bardzo slaby element i czesto go rozrywa... W teren bez dwoch na zapas sie nie wybieram. Chyba ze chcesz miec motocykl do stania i ogladania a nie jezdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem czy to jest dobry pomysl skrocic gume zabieraka. Chyba ze bedziesz kilka wozil na zapas. To jest i tak bardzo slaby element i czesto go rozrywa... W teren bez dwoch na zapas sie nie wybieram. Chyba ze chcesz miec motocykl do stania i ogladania a nie jezdzenia.

 

Nie zaprzeczam że masz rację-guma jest delikatnie zjechana-bardziej prawdę powiedziawszy ryszyłem jej otwory żeby zabierak wchodził w nią bez żadnego dystansu. Ma zebrane max 3 mm. Zobaczymy jak to sobie da radę. Druga sprawa-motocykl nie będzie zjeżdżał z utwardzonych dróg-robię go dla mojego ojca, który w teren na pewno się nie zapuści. Jeżeli zacznie ją niszczyć wstawię oryginalną lub też wykombinuję lepszy materiał.

A co Ty polecasz? Może masz jakiś patent-chętnie skorzystam z dobrych rad-takich nigdy za wiele.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...