Skocz do zawartości

Przeciwskręt nieudany


Gremlas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jedź sobie gdzieś na placyk i zacznij od ostrych slalomów. Trzeba patrzeć przez zakręt. Czyli wzrokiem musisz widzieć cały łuk aby po pewnej już praktyce wyczuć do jakiego stopnia możesz się położyć na całym odcinku

 

o, i to jest chyba to, na co jakoś "zwyczajowo" nie zwraca się uwagi pouczając ludzików na temat jazdy w winklach. o ile czasami przy długim zakręcie, albo zasłoniętym przez elementy krajobrazu można nie widzieć końca winkla, o tyle zawsze należy patrzeć jak najdalej

sam miałem (i jeszcze nie do końca się pozbyłem) ten problem: kiedy mam wrażenie, że się nie zmieszczę w zakręcie, zaczynam "skracać" zasięg wzroku; co gorsza, zdarzało mi się dawniej wlepić wzrok w barierkę, na którą nie chciałem za nic w świecie wpaść... i kiedyś skończyło się ostrym, awaryjnym hamowaniem, "o mały włos"

patrzeć jak najdalej w łuku i dopiero pracować nad techniką

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co ma przeciwskręt wspólnego z mocniejszym pochylaniem się? Przeciwskręt to sposób na rozpoczęcie pochylenia i jego łatwe kontrolowanie. Rowerem przy 20km/h też można wykonać przeciwskręt.

2. Jeśli wyjeżdżasz na drugi pas, to masz zły tor po zakręcie. Tor odróżnijmy od techniki - ten sam tor można na różne sposoby wykonać.

 

Zwolnij, popatrz, pochyl się, gazu. I trenuj przeciwskręt przy 30 robiąc slalom między butelkami.

 

Co zresztą będę się rozpisywał, sam przeczytaj: David Hough - "Motocyklista doskonały".

 

koszt 52zł za ksiązke w ktorej jest OGROM wiedzy a naprawdę warto !!sam smigałem kiedys na etz i nie wiedzialem nic o technice przeciw skretu, po przeczytaniu rozjasnilo mi sie w głowie co i jak i teraz robie to jak napisal FV zwalniam przed zakretem czasem nawet do 50km lepiej zwolnić bardziej przed nim a gdy zakret okaze sie ladogny przysmieszasz jak z niego wychodzisz niz nie zwolnic przed zakretem a potem sie pocic i miec serce przy gardle czy uda mi sie nie wyjechac poza droge lub czy uda mi sie nie przejechac lini ciaglej oddzielajacej dwa pasy ruchu! najlepiej wes swój motorek jedz na pusta droge i sobie cwicz do bolu jak tak robie pomimo ze pokonuje dosc sprawnie winkle prawie codziennie 1h poswiecam na cwiczenie hamowania zakretów i innych rzeczy zawsze sie przydaje a przytym mam przyjemonośc pzdr

Edytowane przez tra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...