Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )


Mr.DiPi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

-raczej powinieneś wymienić cztery sztuki !

 

mam patent od pięciu lat i sprawdzony i jest ok. polecam,prosty i szybki montaż .

 

mam patent od pięciu lat i sprawdzony i jest ok. polecam,prosty i szybki montaż .

1. ok to w końcu same membrany wystarczy bo z przepustnicami bedzie problem.

2. zdradzisz ten patent , mam v65

3. ZCy jeżeli zdemontuje gażniki to ktoś mi je ustawi bez moto , np wysyłkowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co może być przyczyną stukania w silniku? Magna vf 500 z 1984r. Miałem nadzieje że wyregulowanie zaworów i wymiana oleju załatwi problem, ale niestety nie pomogło. Wydaje mi się że stukanie najbardziej słuchać w okolicy prawej głowicy z przodu silnika Jak miałem zdemontowane pokrywy zaworów nie zauważyłem nic niepokojącego, łańcuszek rozrządu raczej za bardzo napięty niż za bardzo luźny Stukanie narasta wraz z dodaniem gazu. Panowie jakieś pomysły co to może być?

Edytowane przez Jaca vf500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za odpowiedzi w tym tygodniu ma podjechać mechanik i zobaczyć co jest grane. Panowie a co można zdiagnozować ściągając same pokrywy zaworów? Moim zdaniem Krzywki nie wyglądają na zużyte, ale pewnie trzeba je jakoś pomierzyć , na śrubkach do regulacji luzu zaworowego wystaje jeszcze po 2mm gwintu,czyli chyba całkiem sporo? Dodam że na wolnych obrotach tak bardzo nie stuka dopiero jak dodam gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli krzywki wyglądają na niezużyte, to nie będzie to problem rozrządu... o tym zresztą już pisałeś.. stukać mogą różne rzeczy przy okazji, np zużyty kosz sprzęgłowy będzie tłukł jeśli na klinach tam gdzie wchodzą tarcze zrobi się za duży luz. Również będzie stukać jeśli zluzuje się śruba koła sprzęgła rozruchowego, jest po prawej stronie od kosza sprzęgłowego. Panewki łatwo w tym silniku sprawdzić, wystarczy ściągnąć miskę, odkręcić pompe olejową i metodą na "tygrysią łape" da się ściągnąć stopki korbowodów żeby zobaczyć co się tam dzieje. Można też bez odkręcania spróbować wyczuć, ale będzie raczej ciężko.

Edytowane przez bc30se
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze mechanik który obiecał mi zerknąć co jest grane ma chyba jakieś problemy z dotarciem na miejsce.Wiec po raz kolejny zdjąłem pokrywy zaworów i zaobserwowałem coś takiego . Jak ustawię wałek rozrządu w pozycji do regulacji luzy i wsunę pod niego płaski śrubokręt to wałek lekko się unosi do góry ,a zwłaszcza wałki w przedniej głowicy. Co mogło być przyczyną trudności jakie miałem z ustawieniem luzu zaworowego.Czy taki luz w tym miejscu powinien mieć miejsce?. Obawiam się ze Pan Adam M. mógł mieć rację.

 

Zuzyte krzywki walkow rozrzadu z rownie zuzytymi dzwigienkami.

Podstawowy problem tego silnika.

 

Tyle że to nie krzywki a bieżnie wałka albo głowicy? są wyrobione.Panowie jeżeli mechanik potwierdzi moją teorie to co wtedy zrobić? Nowe cztery wałki plus dźwigienki zaworowe to prawie równowartość motocykla, może regeneracja wałków?, albo głowicy bo może to ona sie wyrobiła? sam już nie wiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj znalezc uzywane glowice na niemieckim / angielskim / holenderskim Ebay, najtaniej byloby w Stanach, ale tutaj ten maly motorek

nie byl szczegolnie popularny. Glowice 750 / 1100 jeszcze walaja sie po podlogach warsztatow w mojej okolicy.

2gie rozwiazanie to probowac to tulejowac w Polsce.

Przede wszystkim trzeba to rozebrac i pomierzyc zeby miec pewnosc co dokladnie siadlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaca vf500, dnia 03 Marz 2015 - 00:00, napisał:

 

kurcze mechanik który obiecał mi zerknąć co jest grane ma chyba jakieś problemy z dotarciem na miejsce.Wiec po raz kolejny zdjąłem pokrywy zaworów i zaobserwowałem coś takiego . Jak ustawię wałek rozrządu w pozycji do regulacji luzy i wsunę pod niego płaski śrubokręt to wałek lekko się unosi do góry ,a zwłaszcza wałki w przedniej głowicy. Co mogło być przyczyną trudności jakie miałem z ustawieniem luzu zaworowego.Czy taki luz w tym miejscu powinien mieć miejsce?. Obawiam się ze Pan Adam M. mógł mieć rację.

 

 

Tyle że to nie krzywki a bieżnie wałka albo głowicy? są wyrobione.Panowie jeżeli mechanik potwierdzi moją teorie to co wtedy zrobić? Nowe cztery wałki plus dźwigienki zaworowe to prawie równowartość motocykla, może regeneracja wałków?, albo głowicy bo może to ona sie wyrobiła? sam już nie wiem?

Różne są na to metody żeby to zrobić ale będzie to w głównej mierze zależeć od stanu wałka rozrządu. W serwisowce masz podane wymiary zuzycia czopow walka rozrzadu, oraz luz panewek/walek. To zmierzysz plastigauge - ponownie tolerancja w serwisowce.

 

Jeśli tu boli silnik, a wałki wyglądają dobrze to kolejny krok to mikrometr i pomiar owalizacji wałka, jeśli nie występuje to plus dla ciebie, jeśli występuje to należy tą owalizacje z niego zdjąć.. nie powinno to być więcej niż 5 setek tak więc utwardzenie wałka nie ucierpi.

 

Następnie ściągamy głowicę i niesiemy do regeneracji panewek oraz ponownego osiowania. Procedura taka sama jak dla stopek korbowodow. Lekkie planowanie i rozwiert. Składasz wszystko i ma być.....

 

Oczywiście zrobi ci to warsztat regeneracji silnikow, polecam DZIAK Lublin... ale podstawą są pomiary żebyś wiedział o co biega i czy w ogole trzeba robic bo twoim problem nie musi być ostatecznie robota, no bo nawet jak stwierdzisz robote i zlecisz regeneracje to oni ci porobia, tylko co dalej? wrzucisz na motocykl 2000 km i znowu to samo?

 

Z mojego doswiadczenia, nawet zajechane trupy trzymaja tolerancje na czopach, co innego krzywki ktore sie scieraja, ale czopy sa praktycznie w 99% dobre chyba, że... no wlasnie... chyba ze jest ustarka smarowania itp. Wiec jesli stwierdzisz zuzycie, to zanim oddasz na regeneracje to postaraj sie zorientowac co sie dzieje.

 

Magna ma ten nieszczesny problem ze olej na glowice idzie po calym silniku omijajac filtr oleju, oil mod ma wlasnie na celu wyeliminowanie tego, dostajesz zawsze czysty olej, a sprzeglo i skrzynia to moze na malych opilkach pracowac bo tam sa inne tolerancje.

 

Sciagnij stopke walka rozrzadu i zrob fotke.

Edytowane przez bc30se
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość smolax71

membrany wymieniasz na wyjętych gaźnikach więc od razu warto odkręcić dekle pływaków,

wyczyścić komorę oraz ustawić pływaki na równym poziomie ( u mnie każdy był inaczej )

potem regulacja gaźników i synchronizacja - np http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/52415-posiadacze-hondy-magna-razem-honda-vf-750-vf750/page-90

 

;)

Edytowane przez smolax71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość smolax71

Regulacja gaznikow to nie synchronizacja, raczej synchronizacja to ostatnia operacja przy regulacji gaznikow.

 

Z całym szacunkiem, Super-Moderator, Spec - Mechanik, to nie jest odpowiedź !

Fajnie by było napisać jakiś tutorial, co krok po kroku trzeba zrobić, jaką śrubkę wykręcić czy wkręcić, o tyle czy tyle obrotów, wstawić zdjęcia itp...

Takie odpowiedzi to nie odpowiedzi tylko ... szkoda słów.

Spec - Mechanik ma wiedzę ! i może ją zdradzić chętnym tu osobom co i jak naprawić.

Już mnie zaczyna wk to forum :(

Z całym szacunkiem pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...