Skocz do zawartości

motor do turystyki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

trafiłem tutaj bo i mnie wzieło na pierwszy prawdziwy motor.

chce kupić coś w granicach 6-7 tys, nie starszego niż '92.

motor na trasy 100-300 km czasami ok 1000km

jako ułatwienie podam że mam 188cm wzrostu i ok 90 kg wagi.

czekam na wasze propozycje bo od czytania i szukania głowa mi spuchła i żaden kask mi teraz nie wchodzi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do turystyki zamiast motoru sugerowałbym raczej motocykl... :biggrin:

I w ramach tych motocykli Yamaha TDM 850 - wyjatkowo dobrze dopasowana do Twoich gabarytow, wygodna na dluzszych trasach z rozsadnymi predkosciami, trwala, elastyczna od dolu - bo w koncu 2 duże gary - same plusy. Przejechałem takim sprzętem ponad 5 kkm i nigdy mnie nie zawiodła.

A przy okazji witam na 4um :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecalbym Honde Africe ale to niestety troche wieksze koszty zakupu. W tym przedziale to tak jak przedmowca TDM lub ymaha Super Tenere. Podobno bardzoi trwale motocykle i w sam raz nadajace sie do turystyki. Ja niestety z Yamaszki nie bylem zadowolony ale to juz wina egzemplarza jaki nabylem :biggrin: . Kolega kupil niedawno ST i roznica mojej a jego to niebo i ziemia. Jest bardzo z niej zadowlony. Radzilbym szukac moto w Niemczech, odradzam kupno w Polsce. Tam masz wieksza pewnosc ze moto pasuje do opisu podanego na aukcji badz jakiejs ofercie, przebieg prawdziwy no i wiadomo jakie tam sa drogi a jakie u nas. Po kupnie ST w Polsce powiedzialem sobie ze nigdy wiecej juz tego bledu nie popelnie. Teraz nabylem bandita u naszych sasiadow i jestem mile zaskoczony, az tyle sie nawet nie spodziewalem odnosnie tego moto.

Pzdr zycze udanego zakupu i frajdy z jazdy :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów wracamy do tematu, a czy to twój pierwszy motor ? ? ? Jeżeli tak to nie ma co kupować motoru o pojemności ponad 1 litr. Może coś mniejszego. Jak Honda CB 750, czy nawet jeszcze mniejsza pojemność, jakaś 500'setka ? ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tani, i trwały motocykl - rocznikowo proponowany przeze mnie nie będzie Ci pasował bowiem kupisz coś odrobinę starszego niż 1990 w tych ramach finansowych.

Trwałością jednak mimo sędziwego już wieku i tak pokonuje wszystkie japońskie wynalazki.

 

Polecam: BMW R65.

 

zdjęcie

Edytowane przez Sofik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten tdm 850 nawet wygląda ciekawie.

a jak z jego silnikiem, osiągami, wyprzedzaniem, zużycie itd.?

 

Silnik zmodernizowany po Super Tenere, twin rzędowy, pod obciążeniem brzmi prawie jak V-ka (i tu prawie nie robi dużej różnicy... :clap: ) i przede wszystkim jest elastyczny - wyprzedzanie to bajka. Osiągi powiedziałbym są na poziomie Rolls Royce'a, czyli wystarczające :biggrin: , biorąc pod uwagę konstrukcję i przeznaczenie sprzęta. Nie raz i nie dwa objechałem TDMą japońskie 600 na winkielkach w Szwajcarskiej jurze, a motocyklista ze mnie początkujący :icon_evil: Sprzęt trwały i nie do zdarcia, z jednym ale: lubi wypić oleju. Moja wciągała jakieś 350 ml/1000 km. Z innymi materiałami pędnymi nie jest źle, pali ok. 6 - 6,5.

Naprawdę komfortowa maszyna, z wygodną kanapą i dużym skokiem zawieszenia, co się pewnie przydaje na polskich drogach :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam VFRke. Niedawno zakupiłem taką, starszą wersje ale jestem zadowolony. Ktoś tu pisał o BMW, oczywiście trwałe są jak diabli. Ale VFRka też daje rade, ma sztywny rozrząd więc nie ma problemów z łancuszkami itp. Silnik jest cholernie trwały. Znajomy ma przebieg 300.000 tys km, a gdzies drugi znajomy ma artykuł jak gość VFRką trzasną ponad 500.000 po świecie. Więc te motocykle tez są trwałe i niezawodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu pisał o BMW, oczywiście trwałe są jak diabli. Ale VFRka też daje rade, ma sztywny rozrząd więc nie ma problemów z łancuszkami itp. Silnik jest cholernie trwały...

 

... Więc te motocykle tez są trwałe i niezawodne.

 

Ponad wszelką wątpliwośc. Przecież Honda VFR słynie ze swej trwałości. Wybór tej właśnie Hondy w zależności od możliwości finansowych, przyszłego charakteru eksploatacji, i egzemplarza byłby pewnym trafnym wyborem.

Ciężko jednak porównywac VFR(photo) do BMW R65 :biggrin:

 

pzdr

Edytowane przez Sofik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor to silnik ? Ale chyba nie po polsku ?

 

Silnik to silnik. A motocykl to motocykl.

A Ty co ?Polskiego w szkole nie miales??

 

motor m IV, D. -u, Ms. ~orze; lm M. -y

1. ;mechanizm przetwarzający określony rodzaj energii (np. energię elektryczną, cieplną) na energię mechaniczną; silnik»

Motor elektryczny, parowy, spalinowy.

Praca, siła, moc motoru.

Huk, ryk motorów.

Motor zawarczał, zadudnił.

Δ Zapalić, zapuścić motor «spowodować działanie, funkcjonowanie motoru, puścić go w ruch, uruchomić»

Δ Wyłączyć, zgasić motor «przerwać działanie motoru, unieruchomić go»

◊ Ktoś jest motorem jakiegoś działania, przedsięwzięcia itp.; coś jest motorem czegoś «ktoś jest inspiratorem, organizatorem czegoś; coś jest motywem działania, siłą pobudzającą, bodźcem do czegoś;

 

 

2. pot. motocykl;

Ale VFRka też daje rade, ma sztywny rozrząd więc nie ma problemów z łancuszkami itp.

Nooo,sadze ze Afrykanski przemysl motoryzacyjny bylby zainteresowany Twym wynalazkiem

Edytowane przez zajc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...