Bodzyn Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 mam maly dylemat, ktore oponki kupic Dunlopy D208 RR czy Michelin Pilot Power 2CT - czy te oponki nadaja sie na tor , w kazdym razie ktore bardziej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Żeby Ci utrudnić wybór dorzuciłbym jeszcze Pirelli Diablo Corsa :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Żeby Ci utrudnić wybór dorzuciłbym jeszcze Pirelli Diablo Corsa :icon_eek: ...a ja Mezeler Sportec - M1 :buttrock: .... z tym, że trzeba je wymieniać tak czesto jak olej :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LAMASSU Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 no i Diablo super corsa!!! lub Metzeler Rennsport!!! ale i sportmaxRR i Pilot power to rewelacja wiec na wszystkich posmigasz ! Pilot Race tesz super nigdy nie jezdzilem na dunlopah w wydaniu RR tylko zwykłych D-208 wiec powinny byc jeszcze lepsze od zwykłych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 (edytowane) mam maly dylemat, ktore oponki kupic Dunlopy D208 RR czy Michelin Pilot Power 2CT - czy te oponki nadaja sie na tor , w kazdym razie ktore bardziej? Tak naprawdę do żadne z tych. Ani Diablo / Dragon Corsa też nie. I Metzeler M1 też nie! To są opony SZOSOWE - owszem nadają się do lekkiej jazdy na treningach, ale przekonało się już o tym wielu kolegów (sam przećwiczyłem Pilot Powery) że na torze na dłuższą metę nie zdają egzaminu. A klejenie owiewek i naprawianie stelaży to jednak jest kłopot... To są opony, które mają podstawową wadę : ich charakterystyka powoduje, że bardzo ładnie trzymają, nie widać po nich zużycia jak na typowo torowych, ale... przestają puszczać nagle i nie ma przebacz. Materiał z którego są robione, dochodzi do granicy zmęczenia i... puszcza! W przeciwieństwie do torowych, które są zbudowane z bardziej miękkiego materiału, u którego ta granica jest dużo wyżej (trzeba znacznie mocniej pałować) i nie puszczają od razu, tylko powodują delikatne uślizgi dające znać, że przeginamy i lepiej już nie będzie - dlatego jak rozmawia się z zawodnikami, i jak widzicie na GP pod koniec wyścigu walczą już z przyczepnością opon w maksymalnych sytuacjach. Na tzw. oponie sportowej, ze specyfikacją szosową nie ma miejsca na taką walkę - jak zaczyna się ślizgać to raz. I po zawodach. Proszę nie mylić uślizgów oznajmiających koniec przyczepności opony w zakręcie (to musi mież każda opona - tylko taka jest bezpieczna) z uślizgami oznajmiającymi stan żywotności opony. To jest podstawowa różnica między oponami typowo torowymi a ulicznymi. Wydaje mi się, że wiem co mówię, ponieważ takie samo zdanie mają wszyscy zawodnicy na torze, oraz po szlifie w maju na MMP I miałem wykład od przedstawicieli Pirelli, Metzelera, Dunlopa gdzie chłopaki naukowo tłumaczyli mi dlaczego jestem tuman i głupi dusigrosz - bo chciałem zaoszczędzić i zamiast założyć opony typowo torowe jeździłem na Powerach na których nie było widać zużycia. Więc jeśli chcesz wybrać się na tor i lajtowo polatać - to są to bardzo dobre opony. Ale jak jest obawa, że zasmakujesz i zaczniesz mocno napie**alać (znamy kilku takich), to zapomnij. Wielu się tego boleśnie nauczyło! Wtedy wybierz np. Michelin Pilot Race, Supercorsa, Racetec... Dunlopy GP, czy jakieś inne ze specyfikacją torową... Edytowane 14 Lipca 2006 przez maniek_7 Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 ....niestety to prawda co Maniek mówi ... jeżeli chodzi o zapier.... po torze w dość agresywnym wydaniu to też słyszałęm, że nic z "popularnych" naszych opon tego raczej nie wytrzymuje.. mam tylko pytanie : czy faktycznie opony typowo torowe są takie miekkie (wiem że są różne mieszanki w zależności od temperatury i warunków ale uśredniając) i jeżeli faktycznie takie miekkie to czy ta miękkość nie jest wadą po kilkunastu okrążeniach gdzie opona ma już nieżadko ok 100stopni :icon_mrgreen: czy nie lepsza by była stosunkowo twarda guma na tor :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 14 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Dzieki Maniek :biggrin: o taka odpowiedz mi chodzilo :biggrin: Jeszcze jedno czy oplaca sie kupic opony uzywane po zawodnikach np przed treningiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 16 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 dobra , wlasnie kupilem na ebayu oponki nowki sztuki Bridgestony Battlaxy 002 120/190 medium sadze , ze one na tor sie juz nadaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 dobra , wlasnie kupilem na ebayu oponki nowki sztuki Bridgestony Battlaxy 002 120/190 medium sadze , ze one na tor sie juz nadaja Te już się nadają... To na MMPIII czy Grandysó z Apriką się szykujesz...? :wink: Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 17 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 chyba raczej na Grandysow, bo w terminie MMP mam urlop i bede sie lansowal nad morzem :wink: choc wszystko moze sie zdarzyc :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 25 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Maniek, czy do jazdy z oponami torowymi potrzeba amora skretu (chodzi o jazde po ulicach)? Przednia opona ma inny profil niz normalna drogowa.Teraz mam Pilot Powera i nigdy nie mialem shimmy ale nie jestem pewien jak bedzie z Battlaxem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Ja sie podłączę z pytaniem do znawców bo kompletny laik jestem - jakie opony byście mi polecili na tor do mojej SV w rozmiarze 160/60 i 120/60 ZR 17 ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Proszę nie mylić uślizgów oznajmiających koniec przyczepności opony w zakręcie (to musi mież każda opona - tylko taka jest bezpieczna) z uślizgami oznajmiającymi stan żywotności opony. To jest podstawowa Miałbym pytanieNawiązując do Testu Opon w Motocyklu .Napisano że zmiana opon na nowe odbywała się co trzy okrążenia ,czy te opony już nie nadają się do niczego ? Czy tylko straciły bezpowrotnie jakąś niewielką część ze swej jakości . To były szosowe Dunlopy. Również wyścigowe opony można sobie kupić, lekko używane ,na allegro . Prawie nowe . Przypuszczam że także straciły nieco na jakości .Czy tak ? ,,stan żywotności opony ,, Czy to ma związek z temperaturą , przegrzaniem opony ? Czy jeśli mój sportowy Continental przegrzał się na szosie ,to już trzeba się bać ? Może ktoś wie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janciownik Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Powiem czego wlasnie doswiadczylem - w zeszlym roku kupilem nowy komplet D208 rocznik 2004 po okazyjnej cenie, noweczki z naklejkami. Nawet oponki byly ok, ale jak odkrecilem - tyl zrywal, przy ostraym hamowaniu przod tez czasem ustapil, w deszczu rowniez wszystko ok,tydzien temu dostalem od kolegi komplet D208 GP 2002 rocznik, po treningach (skads tam przywiozl) - na bokach okolo2 mm bierznika, srodek okolo 5 - czyli do normalnej jazdy ok - ja po torze nie latam..... i zglupialem jak pojezdzilem na tych oponkach !!!! kleja jak wsciekle !!!! nie ma ZADNEGO porownania z normalnymi D208 i wiem ze bede szukal wszedzie gdzie sie da podobnych uzywek bo domyslam sie ze dlugo nie pozyja .....Moja teoria od tygodnia - tylko D 208 GP !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.