Skocz do zawartości

opony po raz kolejny


Rekomendowane odpowiedzi

no i Diablo super corsa!!! lub Metzeler Rennsport!!! ale i sportmaxRR i Pilot power to rewelacja wiec na wszystkich posmigasz ! Pilot Race tesz super nigdy nie jezdzilem na dunlopah w wydaniu RR tylko zwykłych D-208 wiec powinny byc jeszcze lepsze od zwykłych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam maly dylemat, ktore oponki kupic Dunlopy D208 RR czy Michelin Pilot Power 2CT - czy te oponki nadaja sie na tor , w kazdym razie ktore bardziej?

 

Tak naprawdę do żadne z tych. Ani Diablo / Dragon Corsa też nie. I Metzeler M1 też nie! To są opony SZOSOWE - owszem nadają się do lekkiej jazdy na treningach, ale przekonało się już o tym wielu kolegów (sam przećwiczyłem Pilot Powery) że na torze na dłuższą metę nie zdają egzaminu. A klejenie owiewek i naprawianie stelaży to jednak jest kłopot...

 

To są opony, które mają podstawową wadę : ich charakterystyka powoduje, że bardzo ładnie trzymają, nie widać po nich zużycia jak na typowo torowych, ale... przestają puszczać nagle i nie ma przebacz. Materiał z którego są robione, dochodzi do granicy zmęczenia i... puszcza! W przeciwieństwie do torowych, które są zbudowane z bardziej miękkiego materiału, u którego ta granica jest dużo wyżej (trzeba znacznie mocniej pałować) i nie puszczają od razu, tylko powodują delikatne uślizgi dające znać, że przeginamy i lepiej już nie będzie - dlatego jak rozmawia się z zawodnikami, i jak widzicie na GP pod koniec wyścigu walczą już z przyczepnością opon w maksymalnych sytuacjach. Na tzw. oponie sportowej, ze specyfikacją szosową nie ma miejsca na taką walkę - jak zaczyna się ślizgać to raz. I po zawodach.

 

Proszę nie mylić uślizgów oznajmiających koniec przyczepności opony w zakręcie (to musi mież każda opona - tylko taka jest bezpieczna) z uślizgami oznajmiającymi stan żywotności opony. To jest podstawowa różnica między oponami typowo torowymi a ulicznymi.

 

Wydaje mi się, że wiem co mówię, ponieważ takie samo zdanie mają wszyscy zawodnicy na torze, oraz po szlifie w maju na MMP I miałem wykład od przedstawicieli Pirelli, Metzelera, Dunlopa gdzie chłopaki naukowo tłumaczyli mi dlaczego jestem tuman i głupi dusigrosz - bo chciałem zaoszczędzić i zamiast założyć opony typowo torowe jeździłem na Powerach na których nie było widać zużycia.

 

Więc jeśli chcesz wybrać się na tor i lajtowo polatać - to są to bardzo dobre opony. Ale jak jest obawa, że zasmakujesz i zaczniesz mocno napie**alać (znamy kilku takich), to zapomnij. Wielu się tego boleśnie nauczyło! Wtedy wybierz np. Michelin Pilot Race, Supercorsa, Racetec... Dunlopy GP, czy jakieś inne ze specyfikacją torową...

Edytowane przez maniek_7

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....niestety to prawda co Maniek mówi ... jeżeli chodzi o zapier.... po torze w dość agresywnym wydaniu to też słyszałęm, że nic z "popularnych" naszych opon tego raczej nie wytrzymuje..

 

mam tylko pytanie : czy faktycznie opony typowo torowe są takie miekkie (wiem że są różne mieszanki w zależności od temperatury i warunków ale uśredniając) i jeżeli faktycznie takie miekkie to czy ta miękkość nie jest wadą po kilkunastu okrążeniach gdzie opona ma już nieżadko ok 100stopni :icon_mrgreen: czy nie lepsza by była stosunkowo twarda guma na tor :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra , wlasnie kupilem na ebayu oponki nowki sztuki Bridgestony Battlaxy 002 120/190 medium

sadze , ze one na tor sie juz nadaja

 

Te już się nadają... To na MMPIII czy Grandysó z Apriką się szykujesz...? :wink:

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

 

Proszę nie mylić uślizgów oznajmiających koniec przyczepności opony w zakręcie (to musi mież każda opona - tylko taka jest bezpieczna) z uślizgami oznajmiającymi stan żywotności opony. To jest podstawowa

Miałbym pytanie

Nawiązując do Testu Opon w Motocyklu .Napisano że zmiana opon na nowe odbywała się co trzy okrążenia ,czy te opony już nie nadają się do niczego ? Czy tylko straciły bezpowrotnie jakąś niewielką część ze swej jakości . To były szosowe Dunlopy.

Również wyścigowe opony można sobie kupić, lekko używane ,na allegro . Prawie nowe . Przypuszczam że także straciły nieco na jakości .Czy tak ?

,,stan żywotności opony ,, Czy to ma związek z temperaturą , przegrzaniem opony ? Czy jeśli mój sportowy Continental przegrzał się na szosie ,to już trzeba się bać ? Może ktoś wie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem czego wlasnie doswiadczylem - w zeszlym roku kupilem nowy komplet D208 rocznik 2004 po okazyjnej cenie, noweczki z naklejkami. Nawet oponki byly ok, ale jak odkrecilem - tyl zrywal, przy ostraym hamowaniu przod tez czasem ustapil, w deszczu rowniez wszystko ok,

tydzien temu dostalem od kolegi komplet D208 GP 2002 rocznik, po treningach (skads tam przywiozl) - na bokach okolo2 mm bierznika, srodek okolo 5 - czyli do normalnej jazdy ok - ja po torze nie latam..... i zglupialem jak pojezdzilem na tych oponkach !!!! kleja jak wsciekle !!!! nie ma ZADNEGO porownania z normalnymi D208 i wiem ze bede szukal wszedzie gdzie sie da podobnych uzywek bo domyslam sie ze dlugo nie pozyja .....

Moja teoria od tygodnia - tylko D 208 GP !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...