Skocz do zawartości

Czy po GS kupic CBR ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno kupiłem Suzuki GS 500 E (94r)

I mysle ze za rok moze dwa bede zmieniał i chcialem sie spytac czy CBR jest dobrym motocyklem

Chodzi mi o rocznik 91-93r np.

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=114048204

I chcialem sie spytac jak ze spalaniem czy duzo wiecej pali niz GS ?

I czy eksplatacja jest droga ?

I co ile trzeba robic sychronizacje itp.

Czytalem wlasnie ostatnio na forum ze CBR duzo lepiej sie trzyma na zakretach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cebra to miły motorek, silnik o dużej kulturze pracy, pali mało, i w ogóle fajny sprzęt. Sam osobiście jeździłem modelem F2. Fajne ale dla mnie troche za małe... Mam 190cm wzrostu... Polecam!! P.S. Na dobry egzemplarz trocche kasy trzeba dać... Poszukaj w innych postach bo temat Cebry był już napewno poruszany!! Pozrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od gs-a pali troche więcej, jeżeli jeździsz ostro-to dużo więcej, serwis droższy, bo wkońcu więcej zaworów, bardziej skomplikowany, potrafi w cebrach paść regulator, który kosztuje orginał gdzieś 500zeta, więc i części nie są tanie.Ale jak się dba o ten motocykl ,to odwdzięczy się niezawodnością i będziesz dłuuuugi czas się cieszył jazdą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie mówi tylko ze "za dwa lata"

Ja kupiłęm jesienią GS 500 z rocznika 93 też taki kolor jak Twoj.

Planowałme ładnie w tym sezonie jeździć.

i kolejnym.

W maju jak tylko zobaczyłem i posiedziałem na yamaha Fazer na drugi dzien sprzedałem GS-a i za tydzien miałem już yamahe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie mówi tylko ze "za dwa lata"

Ja kupiłęm jesienią GS 500 z rocznika 93 też taki kolor jak Twoj.

Planowałme ładnie w tym sezonie jeździć.

i kolejnym.

W maju jak tylko zobaczyłem i posiedziałem na yamaha Fazer na drugi dzien sprzedałem GS-a i za tydzien miałem już yamahe:)

Mi tak samo planowanie nie wychodzi :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na GS-ie przejeździłam prawie 2 sezony i jestem bardzo zadowolona, że przygodę z prawdziwymi motocyklami zaczęłam właśnie od poczciwej Suzi :)

Od kwietnia tego roku jeżdżę już CBR-ką i mogę ci trochę o różnicach poopowiadać ;)

 

Spalanie zależy oczywiście od stylu jazdy.

ok. 100 km/h:

GS - 4,8 l/100 km

CBR - 5 l/100 km

 

ok. 140 km/h

GS - 5,5 l/100 km

CBR - 5,6 l/100 km

 

ok. 160 km/h

GS - 7 l/100 km (nie raz sprawdzone na autostradzie Katowice-Wrocław)

CBR - 6,5 l/100 km

 

pow. 170 km/h

GS - olaboga, przy otwartej manetce na fulla przez całą długość autostrady, wtedy 150 km, ledwo dojechałam do stacji benzynowej w Gliwicach

CBR - wskazówka dochodziła czasem do 200 km/h i spalanie wyszło 6,5 l/100 km

 

miasto

GS - 6 l/100 km

CBR - 7 l/100 km

 

(oczywiście wartości podane tak mniej więcej)

 

Eksploatacja:

Jak ktoś wspomniał silnik GS-a jest prostszym silnikiem niż silnik CBR-ki. Jednak:

GS - regulacja zaworów, gaźników, wymiana oleju, itp. najczęściej co 6 000 km

CBR - te same czynności, co 12 000 km

 

Może i jest to trochę droższe, ale robisz to dwa razy rzadziej niż w przypadku GS-a.

Dostępność części w obu motocyklach jest porównywalna, wystarczy spojrzeć na allegro ile osób oferuje części do Gs-ów i ile do CBR-ek.

 

Wrażenia:

Gs- jest lżejszy i poręczniejszy co przy wolnych zakrętach jest dużym plusem, jednak jeżeli zakręt jest naprawdę szybki to tylni amor wysiada już przy ok. 120 km/h wprawiając motocykl w nieprzyjemne drgania, w CBR-ce nie ma takiego czegoś - zakręty przejeżdża się pięknie i gładko.

Manewrowanie w mieście w korkach zarówno na Gs-ie jak i na CBR-ce nie sprawiało mi żadnego problemu. Jeździ się po mieście tak samo. CBR-ka ciągnie od wysokich obrotów, więc nie jest agresywna przy wolniejszej jeździe, można nawet powiedzieć, że zachowuje się wtedy jak GS.

 

Na trasie CBR-ki w ogóle nie można porównywac do GS-a. Jak jakiś katamaran jechał ok. 140 km/h to Gs-em trzeba było się mocno napocić żeby takiego delikwenta wyprzedzić. CBR-ką robię redukcję i po chwili znikam za zakrętem.

 

Pozycja jest podobna, pomimo tego, że CBR-ka jest sportowym motocyklem, to nawet 600 km trasy dziennie nie były strasznym wyzwaniem.

 

 

Ogólnie to Honda rulezzz :banghead:

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co wiem to regulacja jest w GS co 15 tys.

Skąd posiadasz taką informację?

Wg manuala Haynes'a większość ważnieszych regulacji i wymian robisz co 6000km lub 12 miesięcy. Lepiej tego przestrzegać.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd posiadasz taką informację?

Wg manuala Haynes'a większość ważnieszych regulacji i wymian robisz co 6000km lub 12 miesięcy. Lepiej tego przestrzegać.

Też mam manuala Haynes'a i pisze jak byk, że co 6000 km regulacje trzeba niestety wykonywać :)

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...