Skocz do zawartości

problem z kontrolką oleju w cbr 900rr


Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam oto taki problem w mojej cbr 900rr sc44 z 2000 roku: chodzi o kontrolke oleju mianowicie jak mam zimny silnik odpalam kontrolka gaśnie - moto chodzi na ssaniu tj. okolo 2000 obrotów pózniej jak ssanie sie wyłączy to kontrolka sie zapala obroty okolo 1200-1300 po dodaniu gazu kontrolka gaśnie w czasie jazdy również sie nie swieci ale na luzie obroty jak wyżej i znowu sie zapala. Poziom oleju jest ok.

jak macie jakieś pomysły co to może być to piszcie - z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pisales ze nigdy nie miales problemu z hondami :icon_biggrin: Watpie ze to wina czujnika, choc zawsze mozna to sprawdzic. Bardziej prawdopodobne jest to ze pompa oleju szwankuje i nie podaje glutów tak jak sie nalezy. czujniki zadko kiedy sie myla... choc lepiej dla ciebie byloby zeby to byla wina czujnika :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm niefajne objawy.... z czujnikami to jest tak, że jak pada to albo Ci cały czas świeci albo vogle sie nie zapala :icon_biggrin: więc raczej czujnik wydaje mi się , że bedzie ok... obstawiam jednak brak ciśnienia oleju :biggrin: na niskich obrotach jest za niskie ciśnienie , a spowodowane może to być : niewłaściwym olejem ale to raczej mało prawdopodobne, musiał byś chyba hipolu nalać żeby tak było, niestety bardziej prawdopodobne , że któraś z panewek mówi papa :icon_mrgreen: bo ktoś na kole dawał w niezłym pionie i nie zadbał o większą ilość oleju :icon_razz: , pompe oleju w sumie niestarym sprzecie (2000r), stawiał bym na ostatnim miejscu.. :icon_biggrin:

 

nie fajnie

Edytowane przez lolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czujnikami to jest tak, że jak pada to albo Ci cały czas świeci albo vogle sie nie zapala

 

Z tym ze nie koniecznie:) Moj ojciec mial identyczne objawy jak miras tyle ze w Gutku a nie Hondzi. Tez zapalalo sie po jezdzie na wolnych obrotach, w czasie jazdy i na zimnym sie nie swiecilo. Tak czy siak byla juz kupa ze panewki albo co, chociaz moto chodzilo jak zegarek! Wyszlo ze jednak czujnik - po wymianie jak reka odjal:)

Wiec miras nie lam sie! :icon_biggrin: Jak masz mozliwosc to sprawdz manonetrem tak jak niemand mowi, ewentualnie skoluj jakis czujnik i sprawdz jak jest.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam nowe informacje

odpaliłem dzisiaj sprzęta po odpaleniu kontrolka zgasła na ssaniu sie nie pali , jak ssanie sie wyłączyło równiez sie nie pali ale jak temperatura przekroczyła 100 to sie włączyła kontrolka i w związku z tym mam kolejne pytanie czy może sie świcic kontrolka przez zbyt wysoką temperaturę silnika oraz czy można jakoś sprawdzić czujnik ciśnienia domowymi sposobami

aha i jeszcze jedno przy jakiej temp. powinien sie włączyć wiatrak

dodam jeszcze że silnik pracuje normalnie bez jakiś niepokojących odgłosów

Edytowane przez miras111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej domowy i najskuteczniejszy sposob to pomiar cisnienia manometrem w warsztacie. To zbyt powazna sprawa, jezeli rzeczywiscie cisnienie jest za niskie, zeby pozwolic sobie na jakies niejasnosci. Druga rzecz ktora mozesz zrobic, ale tez kosztuje to wymiana oleju na full syntetyk 5W50 - jezeli kontrolka przestanie sie zapalac to wiadomo ze z cisnieniem kiepsko.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. posrednio temperatura ma wpływ na cisnienie ponieważ olej w temperaturze 100 stopni jest rzadki.Co wpływa na to iż bedzie mniejsz cisnienie oleju. Może pora zmienic olej??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i sie wyjaśniło okazało się że w silniku olej jak smoła zamiast 3,7 litra to 3 litry ( z tym co zlałem z filtra ) - choć w okienku kontrolnym jak sprawdzałem to olej pod górna kreską - filtr jakiś no name - kupiłem orginał zalałem Castrolem R4 Superbike (kosztowało mnie to dwie stówki :icon_razz: - ale czego sie nie zrobi dla sprzęta) odpaliłem chodził jakieś 20 min ( w międzyczasie wiatrak włączył sie cztery razy) kontrolka ani nie mrugnęła, zrobiłem jazde próbna okolo 10 km i wszystko ok :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :notworthy: . Chyba imbecyl ;) :) od którego go kupiłem nie wiedział że istnieje coś takiego jak okresowa wymiana oleju i filtra - jutro ide wymienić płyn w chłodnicy i chamulcowy oraz filtr powietrza - po tym co było w silniku to profilaktycznie lepiej powymieniam.

DZIĘKI WSZYSTKIM ZA RADY!!! :banghead:

 

A pisales ze nigdy nie miales problemu z hondami :) Watpie ze to wina czujnika, choc zawsze mozna to sprawdzic. Bardziej prawdopodobne jest to ze pompa oleju szwankuje i nie podaje glutów tak jak sie nalezy. czujniki zadko kiedy sie myla... choc lepiej dla ciebie byloby zeby to byla wina czujnika :]

Nadal będe twierdził iż Hondy są bezawaryjne - tylko czasami zdażają się właściciele imbecyle którzy kompletnie nie dbają o swoje sprzęty

Edytowane przez miras111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...