Skocz do zawartości

Motoplat i jego ustawienie


Huskypower
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do tej pory na słuch ustawiałem Motoplat, ale awaria tłoka oraz padające świece dyscyplinują mnie do wzorcowego ustawienia. I pytanie co powinienem mieć do ustawienia i jakie dane. Odległość GMP tłoka oraz co jeszcze? Nie jest to WSK-a więc daruje sobie na słuch tym razem :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w husce wystrczy tylko odległosc tłoka od GMP, do ustawienia najlepiej bym miec czujnik zegarowy, ale od biedy suwmiarką też sobie poradzisz :)

 

p.s sorki a jak sie ustawia na słuch bo tego jeszcze nie słyszalem :) sorki ale troche śmieszne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich układach zapłonowych Motoplat, z jakimi się spotkałem zasada ustawienia wyprzedzenia zapłonu była taka sama. Myślę, że w Twoim przypadku też tak będzie, choć może być inaczej. Więc:

1.Należy zaopatrzyć się w przyrząd pomiarowy, służący do ustalenia położenia tłoka w interesującym nas (podanym przez producenta) wymiarze. Może to byś coś takiego: http://img231.imageshack.us/img231/4209/electric18cd.jpg , montowanego w miejsce świecy zapłonowej, od biedy suwmiarka. Konieczna jest znajomość zalecanej przez producenta wartości wyprzedzenia zapłonu.

2. http://img149.imageshack.us/img149/4818/skanuj6yz.jpg Na tym rysunku widać części składowe takiego układu zapłonowego. Nr 4 oznaczony jest pręt ustalający, służący do poprawnej regulacji.

3.Po ustaleniu żądanego wymiaru, położenia tłoka sprawdzamy położenie uzwojeń/podstawy, najlepiej wyjaśnia to rysunek http://img487.imageshack.us/img487/6303/skanuj00021fq.jpg Oba otwory kontrolne, zarówno w kole magnesowym/zamachowym jak i podstawie cewek powinny się pokrywać, ewentualną rozbieżność korygujemy po przez poluzowanie 3 wkrętów mocujących podstawę i jej obrót do momentu pokrycia się otworków kontrolnych.

Edytowane przez mifa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w husce wystrczy tylko odległosc tłoka od GMP, do ustawienia najlepiej bym miec czujnik zegarowy, ale od biedy suwmiarką też sobie poradzisz ;)

 

p.s sorki a jak sie ustawia na słuch bo tego jeszcze nie słyszalem :biggrin: sorki ale troche śmieszne :flesje:

Nie wiem czy smieszne bo wielu tak ustawia, jest to metoda organoleptyczna ;) znaczy się mam poluzowany stojan i obracam nim tak na regulacji, (jednocześnie sprawdzając manetką gazu płynność wkręcania się obrotów), aby prawidłowo pracował na słuch, nie miał opóźnień czy przerywania dławienia itp. itd.

 

We wszystkich układach zapłonowych Motoplat, z jakimi się spotkałem zasada ustawienia wyprzedzenia zapłonu była taka sama. Myślę, że w Twoim przypadku też tak będzie, choć może być inaczej. Więc:

1.Należy zaopatrzyć się w przyrząd pomiarowy, służący do ustalenia położenia tłoka w interesującym nas (podanym przez producenta) wymiarze. Może to byś coś takiego: http://img231.imageshack.us/img231/4209/electric18cd.jpg , montowanego w miejsce świecy zapłonowej, od biedy suwmiarka. Konieczna jest znajomość zalecanej przez producenta wartości wyprzedzenia zapłonu.

2. http://img149.imageshack.us/img149/4818/skanuj6yz.jpg Na tym rysunku widać części składowe takiego układu zapłonowego. Nr 4 oznaczony jest pręt ustalający, służący do poprawnej regulacji.

3.Po ustaleniu żądanego wymiaru, położenia tłoka sprawdzamy położenie uzwojeń/podstawy, najlepiej wyjaśnia to rysunek http://img487.imageshack.us/img487/6303/skanuj00021fq.jpg Oba otwory kontrolne, zarówno w kole magnesowym/zamachowym jak i podstawie cewek powinny się pokrywać, ewentualną rozbieżność korygujemy po przez poluzowanie 3 wkrętów mocujących podstawę i jej obrót do momentu pokrycia się otworków kontrolnych.

Dzięki bardzo mam jednak nowszy chyba motoplat, znaczy się że stojan jest największej średnicy a koło magnesowe wewnątrz stojana na wale jako twornik, regulacje mam na stojanie przymocowanym na 3 śrubach do karteru, które poluzowuje i mam możliwość w lewo lub w prawo korygacji. I stojan i twornik ma cechy.

W sumię już wiem bo rozjaśnił mi ten rysunek:

http://cagivawmx.com/technicalignitionmotoplattiming.html

Edytowane przez Huskypower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy smieszne bo wielu tak ustawia, jest to metoda organoleptyczna ;) znaczy się mam poluzowany stojan i obracam nim tak na regulacji

 

heh dobre ale ciezko organoleptycznie wyłapac 0.1 mm :biggrin:

 

Dzięki bardzo mam jednak nowszy chyba motoplat, znaczy się że stojan jest największej średnicy a koło magnesowe wewnątrz stojana na wale jako twornik

 

nie nowszy ale poprostu innego typu :lalag:

 

http://img156.imageshack.us/img156/8995/516m270pr.jpg

 

zapewne ustawia sie go tak :banghead: jak na fotce z serwisówki wyżej ( CZ cross rulezzzz :flesje: ;) )

 

czyli szybciutko tłok ustawiasz w punkcie takim jak podaje twoja serwisówa czyli iles tam od GMP, patrzysz na wirniczek masz tam wybitą kreske, nastepnie poluzowujesz motoplat przekrecasz nim tak zeby kreska na motoplacie zgrała sie z kreską na wirniku, dokrecasz srubki wkrecasz swiece i ogien :banghead: musi chodzic :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli szybciutko tłok ustawiasz w punkcie takim jak podaje twoja serwisówa czyli iles tam od GMP, patrzysz na wirniczek masz tam wybitą kreske, nastepnie poluzowujesz motoplat przekrecasz nim tak zeby kreska na motoplacie zgrała sie z kreską na wirniku, dokrecasz srubki wkrecasz swiece i ogien ;) musi chodzic :biggrin:

dokładnie tak, a ustawianie na słuch to wiesz tak ustawiasz na "oko", odpalasz maszynę i na chodzącej ustawiasz ;) w przypadku starych WSK 175 to była jedyna skuteczna metoda bo teoretycznie to nie teges :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...