tomasz87 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 (edytowane) Jak dla mnie przed podjęciem prac najlepiej przeczytać to : http://www.polmot.skip.pl/index.php?mode=a...mode=view&id=11 I wszystko staje się jasne :D Ja bym dodał jeszcze,że jedną z ważniejszych spraw to dotarcie silnika i dobry olej po dotarciu i to da nam odczuwalny wzrost mocy. Edytowane 5 Stycznia 2010 przez tomasz87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Dodam jeszcze jedna ciekawostke o której mało kto wie, sam sie dowiedziałem dzieki wnikliwosci Hiusa, ano zeby nie zatrzec nowego tłoka nalezy go zwinklowac, chodzi o winklowanie korbowodu, do tego uzywa sie specjalnego nazedzia ale chodzi o to zeby tłok był równo osadzony w cylindrze, do tego potrzebny jest szczelinomierz , młotek gumowy i cos do skutecznego zablokowania tloka, zakładamy cylinder na tłok, objezdzamy szcze;linomierzem dookoła tłoka jesli nie jest równo to sciagamy cylek i lekko pukamy w korbowód i znowu mierzymy i tak do skutku, po tym tłok nie ma prawa sie zatrzec podczas uzytkowania:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Ze jak :icon_eek: Mlotkiem zginasz korbowod, dobrze zrozumialem :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Fajna stronka:) Nie zginasz, tylko lekko pukasz, delikatnie, w strone przeciwna miejsca gdzie tłok przylega mocniej, to troche trwa, ale warto, a w ogóle korbowód jest miekki i naprawde trzeba uwazac z tym młotkowanie, delikatnie i czynnosc powtarzac do skutku, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Ja jednak wolałbym nie zbliżać się z młotkiem do korbowodu. U mnie takie zabawy zawsze źle się kończą. :icon_evil: Ale miło wiedzieć że takie coś się robi. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Fajna stronka:) Nie zginasz, tylko lekko pukasz, delikatnie, w strone przeciwna miejsca gdzie tłok przylega mocniej, to troche trwa, ale warto, a w ogóle korbowód jest miekki i naprawde trzeba uwazac z tym młotkowanie, delikatnie i czynnosc powtarzac do skutku, Jezeli lekkie pukanie gnie korbowod to przeciez sily pochodzace od cisnienia spalania powinny go wygiac w palak.... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz87 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 (edytowane) Nic nie rozumiem o co chodzi z tym młotkiem. Przecież tłok i cylinder po szlifie są tak zgrane,że tłok sam się nie ma prawa ruszać w cylindrze a co dopiero wciskać szczelinomierz! Poza tym tłok jest owalizowany a korbowód ma luz na boki w sworzniu więc co tu można młotkiem zdziałać ? a może chodzi o zdystansowanie wału żeby był w osi ? ale to nie młotkiem :D Stara książka o naprawie wsk piszę,że luz między tłokiem a cylindrem ma być 0.04-0.06 więc jak na oko zobaczysz różnice np 0.02mm i skorygujesz to młotkiem :D? Edytowane 5 Stycznia 2010 przez tomasz87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Granatowi pewnie chodzi ze jak masz tlok przekoszony w cylindrze to z jednej strony bedziesz mial 0 a z drugiej szczeline, no i korekcji tej szczeliny dokonujesz mlotkiem :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 tak, własnie dokonujesz młotkiem, lub czymkolwiek, tłok zeczywiscie ma luz ale przód-tył, na boki jest luz osiowy, jesli jest tłok przekoszony , zgiety na korbowodzie(nieznacznie) to jest duze prawdopodobienstwo zatarcia bo przeciez ten luz i tak powoduje styk tłoka bokiem, nieznacznie ale tak jest i tu własnie chodzi o sprawdzenie luzu z któres strony tłoka zeby to wyprostowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz87 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 (edytowane) Coś po swojemu chyba zrozumiałem gdzie ta korekta ma być :)chyba chodzi o to,żeby ścianki tłoka były równoległe do gładzi cylindra,prawo lewo względem karterów. A do czego grant Ci silnik z wsk ? Odrestaurowujesz jakąś wieśke czy coś do "lasu" strugasz ? Edytowane 6 Stycznia 2010 przez tomasz87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 No własnie o to chodzi, winklowanie powinno sie powszechnie stosowac w ruskach, tam własnie czesto po naprawie pieca przycieraja sie tłoki z jednej badz z drugiej i wszyscy narzekaja na tłoki z klamek, a ból jest gdzie indziej, co do Wieski, legna mi sie jakos na potege, i pomyslałem zeby sobie jakas zostawic i troszke podrasowac, ale bez przesady i pytam co i jak, lepiej sie uczyc na czyis błedach nie?:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Chciałeś tuning WSK to masz. http://wskyellow.webpark.pl/tuning.wsk.html Dość buracko jest opisane. Mam ubaw z tej stronki. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Po przestudiowaniu tysiaca takich stron i odsianiu plew cos sie zrozumie:)Juz wiem sporo o zapłonie, planowaniu, wyważaniu i tłumikach- to nie takie chop-siup załorzyc byle jaki:)Bede pisał chyba magesterke z tuningu pieca S01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.