zbyszmi Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Ja mam serwis i wcale nie mam lukratywnych układów z producentami olejów ani zapasów na strychu :notworthy: Dlatego z czystym sumieniem zalecam kolegom lanie Castrola i Motula w specyfikacji full sintetic :icon_eek:pzdrmam pytanie do ciebie odnośnie oleju.mam 520 exc z 2000r.nie wiem ile ma przejechane jaki olej wlać i jeszcze jedno pytanie jaka swiece kupic i łancuszek rozrzadu.jaki koszt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 (edytowane) Co prawda LC4 to nie EXC, ale lałem i leję syntetyki w lepkości 10W/50. Był Motorex, później Castrol, teraz Midland. Olej wytrzymuje 500 km jazdy terenowej, na asfalcie-nie wiem, bo nie używam:). Wszystkie te oleje-ok.Kiedyś próbowałem stosowac wymianę co 2500 km, ale zrobiłem chyba tak raz, później co 1500 km też raz -za każdym razem wylewałem ściek i sprzęgło mi ciągnęło, w końcu zrobiłem próbę bibułową na stopień zużycia oleju i wyszło że 500 km i do widzenia. Nie wiem co miało na myśli KTM pisząc w manualu: enduro-wymiana oleju co 2500 km. Chyba że takie enduro po szutrówkach, i bez wariactw. Fakt że KTM dopisuje też-zawody: wymiana co zawody. Myślę sobie że ze mnie nie aż taki znowu killer, nie te umiejętności i kondycja żeby równać sie z zawodnikami, ale fakt jest faktem-olej u mnie szybko umiera. Druga sprawa że mam wersję bez mikrofiltra-u mnie jest tylko jedna pompa oleju, i jeden papierowy filtr.Fakt że mam teraz możliwość faktycznego zweryfikowania swoich umiejętności ze względu na to że do naszego off-roadowego składu dołączył były wicemistrz Polski w MX, i to właśnie na LC4 640. Ciekawi mnie czy jego sprzęt z mikrofiltrem i dwiema pompami oleju będzie mniej niszczył olej. Edytowane 28 Września 2006 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Ciekawi mnie czy jego sprzęt z mikrofiltrem i dwiema pompami oleju będzie mniej niszczył olej.No własnie, co z tym mikrofiltrem? Jak często go wymieniacie? Jestem w trakcie wymiany oleju i muszę go zmienić, a w KTM'ie wolaja za niego ponad 80zł. Oszczędzac na tym nie warto, ale znacie jakieś zamienniki :icon_mrgreen: ? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 27 Września 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 mam pytanie do ciebie odnośnie oleju.mam 520 exc z 2000r.nie wiem ile ma przejechane jaki olej wlać i jeszcze jedno pytanie jaka swiece kupic i łancuszek rozrzadu.jaki koszt. Lejesz pełen syntetyk. w pezypadku EXC nie ma innej opcji. Jeśli motocykl zacznie wywalać olej, to się nadaje do remontu. Po nim znów lejesz pełen syntetyk. Także nalej dobry olej syntetyczny. Łańcuszek rozrządu to ok. 200 zł. Świece nie pamiętam teraz, polecam ściągnąć serwisówkę - są w dziale Dane techniczne. Co ten mikrofiltr?? W EXC są dwa filtry standarowe wymienne plus dwa filtry stałe, ssiatkowe, które się płucze i pod ciśnieniem suszy. A ten cały mikrus to co to???pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 microfiltr wymieniasz za każdym razem a wyglada to jak rolka papieru toaletowego w wersji mini :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kristi_rx125 Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 (edytowane) Lejesz pełen syntetyk. w pezypadku EXC nie ma innej opcji. Łańcuszek rozrządu to ok. 200 zł. Kupiłem właśnie łańcuszek rozrządu do EXC 400 i kosztował dokładnie 220 zł w Rapid (właściwie dwa, jeden okazał się za krótki)... Olej tak jak instrukcja pisze, pełen syntetyk (tak też mi mechanik powiedział). Zmiana oleju wg instrukcji to coś po około 100 litrów paliwa, nie wiem ile to kilometrów, pewnie zależy od terenu i pałowania maszyny. Podobno dobrze jest też wyregulować zawory co dwie zmiany oleju. Edytowane 28 Września 2006 przez kristi_rx125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 microfiltr wymieniasz za każdym razem a wyglada to jak rolka papieru toaletowego w wersji mini :icon_mrgreen:A gdzie go kupić? Dostępny jest tylko u dealera? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszmi Opublikowano 29 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2006 Lejesz pełen syntetyk. w pezypadku EXC nie ma innej opcji. Jeśli motocykl zacznie wywalać olej, to się nadaje do remontu. Po nim znów lejesz pełen syntetyk. Także nalej dobry olej syntetyczny. Łańcuszek rozrządu to ok. 200 zł. Świece nie pamiętam teraz, polecam ściągnąć serwisówkę - są w dziale Dane techniczne. Co ten mikrofiltr?? W EXC są dwa filtry standarowe wymienne plus dwa filtry stałe, ssiatkowe, które się płucze i pod ciśnieniem suszy. A ten cały mikrus to co to???pzdrdzieki stary bo jeden koles kazał mi nalac selektora,bo i tak bedziesz niedługo wymieniał.jak można i czy w ogóle można przyłączyć się do waszego klubu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.