snorl Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Witam, oto mój problem: Otóż kupiłem sobie Cagive Raptor, jakiś czas temu.Wszystko bylo cacy, smigalismy dosc duzo (ponad 500km w 2 tygodnie) na niej z kumplem i sie nie grzała. A od pewnego czasu (po wymianie płynu) sie grzeje za mocno. Ja wiem że 2T ma sie nagrzać, ale on sie przegrzewa :/ Najczęściej zdarza sie to po dłuuugiej jeździe samemu (jak odkrece pożądnie manetke) i we dwóch jak sie jedzie. Wszystko praktycznie jest ok, nowiutka świeca NGK, przepływ w układzie chłodzącym jest, chłodnica oddaje ciepło, nie jest uszkodzona :/ Płyn wymieniłem już 2 raz, wczesniej było borygo i bardziej sie grzało, teraz niby jest płyn (jakiś K2) niby również do chłodnic aluminiowych (w raptorze jest aluminiowa) i jest ciutke lepiej jednak nadal jest źle... Może coś poradzicie?? Ja zastanawiam sie czy aby nie spuścic około 1/4 lub 1/2 płynu i nalać zamiast tego wody i żeby się zmieszało.Słyszałem od mechanika że jego znajomy miał tak że lał płyn ale z koncentratu i dał za mało wody. Dlatego później grzało mu się auto strasznie, a jak dolal wiecej wody to było ok. Czy myślicie że może to pomóc?A może macie jakieś inne pomysły?? Przypominam żę to jest Cagiva Raptor, 125cc, układ chłodzenia jest taki sam jak w Planet i w 80% taki sam jak w Mito. Z góry dziękuje za pomoc. Dziś zmieniłem płyn na wode destylowaną, i zauważyłem niewielką poprawe, jednak gdy jechalem z kumplem (tak dla testu) motocykl znów się nagrzał :/Ale podczas tej jazdy akumulator był już padnięty... Czy ktoś ma jakieś pomysły?? Spróbuje jutro na naładowanym akumulatorze czy dalej tak bedzie ale może ktoś już miał podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.w Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 WitamJak masz w chłodnicy wodę destylowaną to nic się nie powinno grzać. Ja bym tu szukał winy w zapłonie. Pomyśl sobie kiedy ci się zaczęła tak grzać. Może to ta świeca nowa. Nie wiem czy masz możliwość ustawienia tam wyrzedzenia zapłonu, ale wiem że ustawienie kąta zapłonu ma duży wpływ na temperaturę silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 A może termostat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Jeśli układ chłodzący jest odpowietrzony i sprawny to ja obstawiam zbyt ubogą mieszankę. Nie lejesz może paliwa z niepewnego źródła ? Jak tam kranik filtr paliwa, odpowietrzanie zbiornika ? Ewentualne czyszczenie gaźnika + pełna regulacja. Jak z mocą silnika ?POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Widze ze mieszkasz niedaleko mnie :icon_mrgreen: Masz lato nalej samej wody czystej i zobacz wtedy.Tylko pytanie czytu odpowietrzasz uklad??Bo jak tylko nalewasz ispuszczasz z chlodnicy to owszem w chlodnicy wode masz ale w komorach cylindra jest susza. na glowicy powinienes miec srube ktorą odkrecasz i lejesz dopuki tam sie nie wyleje.odpowietrz tak nalej wode i zobacz co sie dzieje.Jak to niepomoze to labo cos masz zatkane labo padla pompa.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zysio Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 a moze poprostu przegrzal silnik i bedzie sie gotowac ........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 A moze poprostu cos z UKLADEM WYDECHOWYM :lapad: Czy nie ma roznicy w glosie wydawanym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snorl Opublikowano 1 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 @b.w - własnie coś takiego może być, w serwisówce do cagivy jest że przyczyną może być jakiś tam problem z zapłonem, z tego co dobrze zrozumiałem, to ustawiony za MOCNO zaplon czy jakos tak świeca była wymieniona, i przed tym sie tez grzalo :/ @Hazell - zastanawiałem się z moim ojcem własnie nad termostatem, że może zepsuł się i nie chodzi jak powinien, pytanie, jak to sprawdzic?? @ober - V Power Racing, zawsze i wszedzie :lapad: moc silnika jest w porządku @DiboS60 - może to jest przyczyną, bo wiesz, problem pojawil sie po tym jak "wymienilem" płyny :/trzeba spróbowac, tylko teraz sie kurde dostac do tego, spróbuje jutro znaleźć coś takiegopomiędzy wodą z kranu i wodą destylowaną nie powinno być różnicy w temparaturze, w końcu to samo tyle że ta druga jest bez "naturalnych dodatków" @Chuck - hmm, różnicy nie ma Po pierwsze bardzo wam dziekuje, widze ze na tym forum są ludzie którzy chcą pomóc :cool: No to jutro popróbuje z odpowietrzeniem tak jak DiboS60 napisal. Pompka jest na 100% sprawna, mechanik sprawdzał i powiedział że sprawna, wiec pewno układ zapowietrzony :)Oby, byle nie znowu koszty i oczekiwanie na części.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 W takim razie mam pytanie jak odpowietrzyć układ chłodzenia, bo nigdy nie zwracałem na to uwagi a dziś po południu chcę zamontować silniczek do mojego KTM. Wreszcie bez żadnych stuków :lapad:. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snorl Opublikowano 2 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 zrób jak napisał DiboS60: na glowicy powinienes miec srube ktorą odkrecasz i lejesz dopuki tam sie nie wyleje.odpowietrz tak nalej wode i zobacz co sie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 zrób jak napisał DiboS60:kurcze a ja wiele razy wymieniałem płyn czy go raczej zpuszczałem z motoru jak wymieniam tłoka itp a nigdy nie odpowietrzałem. No to czuje ze robiłem gruuuuuuby bład. Jak dobrze ze jest forum :lapad: A mi sie wydaje ze to padła pompka chłodzenia. Tak sie dzieje jak ktos na zime zostawi wode w chłodnicy i zapomni a wczesna wiosną jak jeszcze nie oddtaja odpala moto. Wtedy ukręca sie turbinka :-) miałem tak w MTX Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Gawron bo to zalezy czy masz uklad 2 czesciowy gdy ci sie otwiera duzy obieg po nagrzaniu silnika czy masz duzy obieg wlonczony caly czas.Ja np zajechalem tak tlok w mtx.zlozylem silnik.nalalem wody do chlodnicy.wyjechaelm w teren bah nie ma tloka.jak rozbieralem to wylacialo mi moze 400ml wody z samej chlodnicy w cylindrze susza;]zreszta niebezpowodu sa te sruby w glowicach majster:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snorl Opublikowano 2 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Kurcze, dalej nie wiem co moze byc nie tak,spuściłem całą wode, odkręcając tą srubke.Potem bez tej śrubki nalałem wody dopóki nie zaczęlo się wylewać przez nią, zakręciłem ją i postawiłem moto. Sprawdzałem, na oko grzeje się może i troszeczke mniej ale nadal nie jest dobrze. Z tego wynika że to najprawdopodobniej wina termostatu :/ Jutro podjade do motorlandu i poprosze żeby sprawdzili termostat i pompke. Zobacze może oni coś wymyśla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Sprawdz czy działa Ci pompa cieczy. Zapal motocykl. Odkrec korek i daj gazu. Powinny pokazac sie bombelki - taki bulgotanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endurowiec Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Własnie ja po remoncie jak bede wlewac plyn do chłodnicy, to nie wystarczy, ze tylko wleje tyle ile potrzeba, bo teraz niwiem jak nalej tyle ile potrzba to chyba ten ply jest w cylindrze i tam gdzie byc powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.