grasser Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 Witam.Jestem zmuszony do wykonania remontu silnika w Uralu M63 w zwiazku z czym prosil bym o rady i sugestie przy jego wykonaniu (do silnika dobieram sie pierszy raz). Cenne beda wszelkie informacje ktore przy takim zabiegu sa istotne( od kogo czesci, na co zwrocic szczegolna uwage itp itd.) w tym tygodniu zamierzam rozebrac silnik i wybrac elementy ktore nadaja sie do dalszej eksploatacji. Glowice zostawiam w spokoju puki co sa szczelne i dobze pracuja a ich ewentualne poprawki zostawiam na zime. Skrzynia biegow podobnie. sam silnik wymaga regeneracji walu. oczywiscie wszelkie uszczelniacze + lozyska zostana wymienione na nowe (1) jakie ? jakas firma godna uwagi ? jakis specjalny typ ??) w trakcie rozbierania zrobie sporo fotek ktore bede wrzocal wlasnie w tym temacie(moze pomoga przy klasyfikacji czesci jako zdatne do uzytku i zuzyte). jako ze sam niemam doswiadczenia bede opieral sie na waszych opiniach i radach. Tloki swoznie i pierscienie mam zamiar zamowic z alomotu(2) o tlokach slyszale sporo dobrego a pierscienie ??). Do tej pory wiem ze musze robic te rzeczy ... co jeszcze ? okaze sie ... 3)na co nalezy zrocic uwage zeby niczego nieuszkodzic przy rozbiorce ? jakies niespodziani typu latajace sprezynki? co do remontu to jesli chodzi o sam silnik to chce zeby byl wykonany maxymalnie dokladnie, na podzespolach dobrej jakosci cobym niemusial remontu powtazac w nastepnym sezonie. Nieukrywam ze zalezy mi mna czasie gdyz chce jescze troche sie po polskich drogach w tym sezonie pokulac ... W tym tygodniu (w piatek wyjezdzam) rozbiorka silnika i przygotowania do remontu a poczatek wrzesnia(powrot z wyjazdu) zabieram sie do skladania na nowych czesciach. Moze niektore pytania sa banalne ale niemam niestety serwisowki ani zadnej rozsadnej dokumentacji :/ z gory dzieki za pomoc:] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 wiec zaczalbym wlasnie od tego ostatniego.... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 26 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 tu jest problem bo ja ruskiego nihuhu a serwisowki po polsku nigdzie znalezc niemoge :/ ma ktos taka moze ? chetnie kupie oryginal lub kserokopie :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Witam zakup sobie książke Ciężkie Motocykle Radzieckie R.Dmowskiego i J. Winiarskiego jest bardzo przydatna bywa w MPiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 26 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 tia widzialem. mam zamiar ja kupic ale to chyba ciut sie od serwisowki rozni :] tak iec na serwisowke po polsku tez poluje (jest cos takiego w ogole ? czy tylko wersja rus?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 mam polską z Departamentu szkolenia i wydawnictw MSW z 1969r odbitą na xero ale tam jest więcej pojęc eksploatacyjnych niż tech. jak cuś do naprawy to napisane trza oddac do wyspecjalizowanego warsztatu i takie tam gdzie smarowac gdzie luzy kasowac (łożyska kół) itp. a u winiarskiego są konkrety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Zaloguj się na stronie www.redmorz.com lub pl lub jakoś tak. Tyle tylko, że udział w tamtym forum jest płatny. Poza tym pogooglaj się trochę z hasłem ural. Materiałów jest sporo. Najlepsze są oczywiście rosyjskojęzyczne strony, np. www.oppozit.ru lub www.biker.ru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 (edytowane) http://www.diff.ru:8000/Tam masz manuale do Urala nie po polskiemu ale sąhttp://www.sowiet-moto.neostrada.pl/ural/silnik.htmla tu masz części Edytowane 26 Czerwca 2006 przez pietroni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 27 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 thx :] no to pewnie zpostane pry tej ksiazce ... na redmotorz juz jestem nawet zaplacilem :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Jezeli chodzi o uszczelniacze (jak kto woli simeringi) to poszukaj najpierw uszczelniaczy kierunkowych (na uszczelniaczu masz strzalke w ktora stone kreci sie walek - poza rozmiarem musisz dobrac odpowiedni dla danego podzespolu kierunek obrotu). Uszczelniacze moze drozsze, ale naprwawde warto. Uszczelniacze ruskie kupuj tylko w ostatecznosci i zwroc uwage zeby nie byly stwardniale. Co do uszczelek to klingieryt/gambit + klej Hylomar. Jezeli powierzchnie dobrze oczyscisz i odtluscisz to trzyma jak diabli. (zakladam ze robisz maszyne raz a dobrze i zadnych poprawek nie przewidujesz). Dobrze jest dawac trudno dostepne, aczkolwiek wazne sruby na klej: sprzeglo, mocowanie walu korbowego, rozrzad itp. Oryginalnie niektore z nich sa punktowane. Reszta sie okaze jak rozbierzesz sprzet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 27 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 hm cos tanszego i rownie skutecznego jak loctite istnieje ? chodzi o zabezpieczenie gwintow:] bo ostatnio chcieli odemnie 40 zl za tubeczke niewielka :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Ta niewielka buteleczka starczy Ci na wiele lat patrzac na to ile kropel stosujesz montujac sruby.... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 tak sie sklada ze dziwnym trafem dostaje cos gratis :DJa mam klej firmy Wurth ( zielony do lozysk oraz niebieski do gwintu). Firma inna tylko nie wiem ile co kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 18 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 ok :] thx za podpowiuedzi a literature zaopatrze sie przy najblizszej okazji czyli pewnie we wrzesniu. mozecie polecic jakies sprawdzone miejsce gdzie bez strachu mozna oddac wal do regeneracji ? puki co pytalem sie u kokotow w krakowie .. 400 zl z hakiem za regeneracje ale daja rok gwarancji ... macie jakies doswiadczenia z walami przez nich robionymi ?? jak nie u nich to gdzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Kiedys kumpel dawal do Poznania. Oddal tam wal do kaski oraz cylindry do tulejowania na malucha. Nakrecil juz troche km i jakos sprzet sie nie rozlecial. Niestety konkretnego namiaru nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.